ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
12.9.2016 | 01:44

Σχετικα με την Παιδεια

Μιας και το θεμα της θρησκειας που θιχτηκε με επηρεασε,εγω εχω εναν αλλο προβληματισμο να σας θεσω αγαπητοι αναγνωστες.Θεωρειτε σωστο/αποδεκτο να μειωσουν οι ωρες των αρχαιων ελληνικων απο το σχολειο? Αν ναι/οχι γιατι? Προσωπικα θεωρω τουλαχιστων απαραδεκτο να μειωθον οι ωρες των αρχαιων.Ειναι αδυνατον να μαθουν οι μελλοντικοι πολιτες αυτης της χωρας να χειριζονται,να μιλουν,να καταλαβανουν,να τιμουν τη γλωσσα που εδωσε τα φωτα της σε ολο τον κοσμο,τη γλωσσα τους.Με τη διδαχη της αρχαιας ελληνικης καταλαβαινουν την μεγαλοπρεπεια,την αιγλη της ελληνικης αρχαιοτητας και φιλοσοφικης σκεψης.Επισης, ειναι ''αμαρτια'' να μην προαγουμε τη γλωσσα μας με τετοια ιστορια και παρελθον,ως κατεξοχην συνδετικο μας κρικο. Δεν θα χαρω αν δω αποψεις τυπου: Tα αρχαια να ειναι προαιρετικα για τα παιδια αλλων χωρων κτλ.ΟΧΙ. Μιλαμε για την ελλαδα,για ελληνικη παιδεια και καμια μα καμια εξαιρεση για οποιονδηποτε,εφοσον φυσικα ειναι ελληνας υπηκοος. Δδασκονται τα αρχαια σημερα σωστα? OXI. Ειναι "ευχαριστα"? ΟΧΙ. Θα πρεπει να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας για να αλλαξει και η αποψη του ευρεως κονου. Αν μη τι αλλο ειναι χρεος μας να διαφυλαξουμε τη γλωσσα που "γεννησε" οχι μονο εμας,αλλα τοσους και τοσους λαους.Εσεις τι πιστευετε? Θελω να ακουσω τις αποψεις σαςΥ.Γ : ΔΕΝ ειμαι φιλολογος..Παρακαλω να δημοσιευτει
7
 
 
 
 
σχόλια
Προσωπικά θεωρώ ότι τα αρχαία ελληνικά είναι ένα από τα σημαντικότερά αν όχι το σημαντικότερο μάθημα για τη διαφύλαξη της παράδοσης και του πολιτισμού μας. Γιατί αν θέλουμε να λεγόμαστε Έλληνες οφείλουμε να κάνουμε κάτι γι' αυτό. Και το πρώτο που οφείλουμε να κάνουμε είναι να σεβόμαστε και να τιμάμε τη γλώσσα μας. Δε πρέπει να ξεχνάμε ότι η γλώσσα μας αποτελεί σύμβολο της ταυτότητάς μας. Χωρίς να θέλω να γίνω υπερβολική, κατάργηση ή περιορισμός των αρχαίων ελληνικών ισοδυναμεί με ισοπέδωση των βαθύτερων αξιών μας... Να σημειωθεί πως ούτε κι εγώ είμαι φιλόλογος.
Δεν έχω ιδέα αν διδάσκονται σωστά ή λανθασμένα.Η καλή γνώση των νεοελληνικών δεν εξαρτάται από τη γνώση αρχαίων, εξαρτάται από το τι διαβάζει κανείς εκτός του σχολείου.Θεωρώ λοιπόν ότι τα αρχαία θα μπορούσαν κάλλιστα να διδάσκονται ως μάθημα επιλογής.
Θα πω εν συντομία γιατί είναι προχωρημένη ώρα αλλά αν δε σχολιάσω τώρα, θα το ξεχάσω: ο τρόπος που διδασκόμαστε (και διδάσκουμε όσοι κάνουμε φιλολογικά) αρχαία στο σχολείο είναι τραγικός. Καταργεί κάθε έννοια των αρχαίων ελληνικών και κάθε χρησιμότητά τους. Εννοείται κακώς μειώθηκαν οι ώρες αλλά δεν αρκούν μόνο οι παραπάνω ώρες. Πρέπει το μάθημα να είναι διαδραστικό, να μη μένουμε στην απομνημόνευση καταλήξεων ώστε να μη βαριέται ο μαθητής, να βρει το ενδιαφέρον εκεί, να ιντριγκάρεται απ΄το ρημαδοσυντακτικό που σου βγάζει την ψυχή. Αυτό ισχύει και για άλλα μαθήματα.Και εννοείται ότι πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τη συνέχεια της γλώσσας ανά τους αιώνες και να την επεξεργαζόμαστε γιατί δεν είναι μόνο μία και δύο οι μεταφράσεις του Σωκράτη, γι'αυτό έχουμε άπειρες εκδόσεις άλλωστε. Καλύτερα να είναι σε θέση όποιος ενδιαφέρεται να κρίνει τη μετάφραση που διαβάζει. (εν συντομία κατά τ'άλλα!)
Ο σημερινός τρόπος διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών προσφέρει ελάχιστα πράγματα στους μαθητές. Το μάθημα απαιτεί τη στείρα απομνημόνευση άχρηστων γραμματικών τύπων και κανόνων και η προσέγγιση του είναι εντελώς επιφανειακή και αποσπασματική. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, με αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας, χάνεται το νόημα των κειμένων που μελετώνται και εξετάζονται, ενώ οι ιδέες, ο τρόπος σκέψης των φιλοσόφων, τα ιστορικά γεγονότα κλπ παραμερίζονται.Κατά τη γνώμη μου, το πρόβλημα δεν είναι τα αρχαία ελληνικά, αλλά ο εκτοπισμός από το ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των τάξεων του γυμνασίου και του λυκείου, άλλων βασικών μαθημάτων γενικής παιδείας, όπως η πολιτική και κοινωνική αγωγή, η κοινωνιολογία, γενικότερα μαθημάτων που θα προετοιμάζουν τους αυριανούς πολίτες της κοινωνίας. Επίσης, προτιμότερο θα ήταν να δωθεί έμφαση στις ξένες γλώσσες και στην πληροφορική που είναι απαραίτητα εφόδια σήμερα. Καλύτερα να διδάσκονται περισσότερες ώρες από τέτοιου είδους μαθήματα και ας μειωθούν οι ώρες που αφιερώνονται στα αρχαία ελληνικά...
ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΛΛΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΞΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Η LIFO ΚΑΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ! ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΟΥΤΕ ΒΩΜΟΛΟΧΙΕΣ ΟΥΤΕ ΜΙΛΆΩ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΠΤ ΠΟΥ ΝΑ ΘΙΓΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΕΛΟΥΝ! ΕΛΕΟΣ ΟΥΤΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΛΕΣ Ο.ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΕΔΩ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΔΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΝ ΑΜΑ ΤΟ ΓΡΆΨΩ ΣΕ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ!
Θα προτιμούσα να μείωναν (ακόμα κ να τα καταργούσαν) τα αρχαία και να έβαζαν διδασκαλία αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας. Να βγαίνουν τα παιδιά και να ξέρουν αρκετά πράγματα για τα Ηθικά Νικομαθεια του Αριστοτελη, τους Στοικους κτλ κτλ. Εκεί θα αποκαλυπτόταν το μεγαλείο της ελληνικής παιδείας. Κοντολογίς, το νόημα/ουσία μετράει και όχι σε ποια γλώσσα εκφέρεται.
Ποσο συμφωνη με βρίσκεις. Ειμαι αντιθετη στη μείωση ωρων στα αρχαία. Αν ηθελαν να αλλαξουν κατι θα έπρεπε να ηταν ο τροπος που διδασκονται τα αρχαία και γενικα τα μαθήματα. Δεν φταιει το μαθημα ,φταίει ο τρόπος που τοσα χρονια διδάσκονται για αυτο καταντησαν τους μισους να τα απεχθανονται και τους αλλους μισους να τα μαθαινουν παπαγαλιστικα. Ας εκαναν το μαθημα πιο διαδραστικο . Απο προσωπικη μου πείρα ο τροπος που διδασκονται τα μαθηματα ειναι αυτος που θα σε κανει να τα λατρεψεις (λάτρευα τα αρχαία, απεχθ;νομουν τα μαθηματικά γιατι οταν ηρθα σε επαφη με τα μαθηματικά του γυμνασιου ο καθηγητής φροντισε να τα βλεπω και να αλλαζω δρόμο. Ποτε δεν απαντουσε με απλα λογια σε ερωτηση μου , παντα εξηγουσε με ακαταλαβιστικες για μενα τοτε λέξεις και παντα φωνες αν καναμε λαθος απλα ήμασταν χαζα κτλ. Εψαχναν να δουν τι φταιει με την παιδεία κια καταληξαν στα αρχαία!! ... πρέπει να αλλξουν πραγματα ριζικά οχι να αφαιρεθουν μαθήματα. Γιατι πχ δεν σκεφτηκαν να ενσωματωσουν ως μαθημα μια επισκεψη το μηνα σε πλανητάρια, μουσεία, εκπαιδευτηκες ωρες μαθηματων με τη βοηθει; της τεχνολογιας κατι τελος παντων για να κανουν τα παιδιά να αγαπησουν τα αρχαία
Scroll to top icon