Ένας πρωτοπόρος της ζωγραφικής τρώει πόρτα από ακαδημίες καλών τεχνών

Ένας πρωτοπόρος της ζωγραφικής τρώει πόρτα από ακαδημίες καλών τεχνών Facebook Twitter
10

Ο Καζιμίρ Μαλέβιτς ήταν Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός, που γεννήθηκε από γονείς πολωνικής καταγωγής. Υπήρξε πρωτοπόρος της γεωμετρικής αφηρημένης τέχνης και ο δημιουργός των Avant-garde κινημάτων του Σουπρεματισμού και του Κονστρουκτιβισμού.

Έργα του Μαλέβιτς πωλούνται πλέον σε τιμές που φτάνουν τα εκατομμύρια δολάρια αλλά όταν ο νεαρός ζωγράφος προσπάθησε να γίνει δεκτός με αυτά σε διάφορες ακαδημίες τέχνης είχε απορριφθεί. Όχι μία αλλά δύο φορές.

Τελικά όμως έγινε δεκτός και σπούδασε στη Σχολή Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Αρχιτεκτονικής της Μόσχας από το 1904 έως το 1910 και στο στούντιο του Fedor Rerberg στη Μόσχα.

Αυτά είχαν συμβεί εκατό περίπου χρόνια πριν αλλά σήμερα μια ομάδα νέων αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα πείραμα που κατέληξε να θυμίζει φαρσοκωμωδία...

Οι ίδιοι λένε:

Τι είναι πιο σημαντικό όταν πρόκειται για την τέχνη, το όνομα του καλλιτέχνη ή η τέχνη αυτή καθαυτή;

Εμείς δεν έχουμε την απάντηση γι 'αυτό χρησιμοποιήσαμε το έργο του Μαλέβιτς για να το διαπιστώσουμε...

Ο Ρώσος καλλιτέχνης του οποίου οι πίνακες αξίζουν μια περιουσία, αρχικά απορρίφθηκε από τις ακαδημία τέχνης, δύο φορές. Θέλαμε να του δώσουμε άλλη μια ευκαιρία.

Να δούμε αν θα τα κατάφερνε...

Έτσι δημιούργησαν ένα portfolio γεμάτο αντίγραφα έργων του και δοκίμασαν να γίνουν δεκτοί σε σχολές και ακαδημίες καλών τεχνών.

Ο νεαρός που υποδύθηκε τον εν δυνάμει ζωγράφο ονομάστηκε Michael Mikrivaz κάνοντας αναγραμματισμό στο Kazimir Malevich!

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι πριγκίπισσες της Disney θα υπέφεραν από κατάθλιψη και αλωπεκία» - Viral η έρευνα πανεπιστημίου

It's Viral / «Οι πριγκίπισσες της Disney θα υπέφεραν από κατάθλιψη και αλωπεκία» - Viral η έρευνα πανεπιστημίου

Η έκθεση του Πανεπιστήμιο του Τβέντε στην Ολλανδία για μολύνσεις από «τα μικροπλαστικά νεραϊδόσκονης» και τη «συμβίωση με ένα τέρας» έχει κατακλύσει το διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
τελειο! καταρχας ούτε ένας καθηγητής δεν υποψιάστηκε κάτι..ήξεραν να τον κατατάξουν σε ένα κίνημα αλλά κανείς δεν προβληματίστηκε..αυτό δείχνει και επίπεδο γνώσεων των καθηγητών αλλά και το πόσο κενοί και υποκριτές είναι οσοι δουλεύουν σε αυτόν το χώρο. Δεν νιώθουν επειδή ένα έργο τους προκαλεί συναίσθημα αλλά επειδή τους έχει επιβληθεί να έχουν το συναίσθημα αυτό απέναντι στον εκάστοτε καλλιτέχνη. Τελικά πόσο καλό έχει κάνει το χρηματιστήριο τέχνης στην κρίση μας? Και πόσο πολύ επηρεάζει τα κριτήρια της αισθητικής μας? Τροφή για σκέψη το βίντεο.
και ακόμα μια σκέψη, εγώ τον ξέρω και αναγνωρίζω 2-3 έργα του επειδή είχα κάνει 1-2 μαθήματα για τον Κονστρουκτιβισμό στη σχολή, πόσο λογικό είναι να μην αναγνωρίζουν, όχι μόνο τα έργα του, αλλά γενικότερα το κίνημα που εντάσσονται, οι καθηγητές σε ακαδημίες καλών τεχνών;; μιλάμε για τα έργα ενός από τους 2 πρωτοπόρους του κινήματος του κονστρουκτιβισμού
Εγώ πιστεύω ότι και Πικάσο να αντιγράψεις και να πας να περάσεις θα σε απορρίψουν. Δεν σημαίνει κάτι το όνομα και τα εκατομμύρια. Η ζωγραφική είναι η πιο περίεργη και αμφιλεγόμενη τέχνη. Εξάλλου είναι γνωστό ότι τα ρεύματα της ζωγραφικής ξεκινούσαν από την ακαδημαϊκή απόρριψη. Πάντως θα ήταν ενδιαφέρον να άκουγα ένα σχόλιο για το βίντεο ενός ειδικού, ζωγράφου ή καθηγητή των Καλών τεχνών. Αν υπάρχει κάποιος εδώ καλό θα είναι να γράψει κάτι.
απλα...η ανακαλυψη της πενικιλινης σημερα ειναι κατι δεδομενο.Τα εργα του συγκεκριμενου καλλιτεχνη και η κενοτομια τους στην ιστορια του μοντερνισμου επισης δεδομενα.Τοσο δεδομενα που ακομα και καθηγητες καλων τεχνων δεν τα αναγνωριζουν στο βιντεο ως αυθεντικα πρωιμα εργα του (MALEVICH)στον φακελο του υποψηφιου καλλιτεχνη.Σημερα δεν εχει σημασια καποιος νεος καλλιτεχνης να επαναλαμβανει αυτα που για την ιστορια της τεχνης ειναι καταγεγραμενα και εφαρμοσμενα πια στην δουλεια και του τελευταιου ντιζαινερ-σχεδιαστη.Αποτελουν ομως ερεθισμα και πεδιο ερευνας και ασκησης για εναν νεο καλλιτεχνη,που καλειται να δωσει την δικη του ερμηνια πανω στους προβληματισμους και τις συγχρονες συνθηκες σκεψης σε κοινωνικο και βιωματικο- προσωπικο επιπεδο.
Δεν το πιάνω... Είναι περίεργο να θεωρείται ξεπερασμένο κάτι που ήταν πρωτοποριακό πριν από έναν αιώνα; Και ειδικά όταν τα συγκεκριμένα έργα δεν έχουν στόχο να αναδείξουν την τεχνική ικανότητα του καλλιτέχνη. Άρα προτείνει κάτι που δεν έχει να προσφέρει τίποτα καινούργιο εδώ και δεκαετίες και δεν επιδεικνύει τεχνικές ικανότητες... γιατί θα έπρεπε να τον δεχτούν;
Ακριβώς αυτό!Ένας καλιτέχνης, εμπορικά, κρίνεται από την εμπορικότητά του, την μοναδικότητα των έργων του (και άρα οι τιμές αυξάνονται γεωμετρικά μετά τον θάνατό), κοκ. Ο πιθανός φοιτητής κρινεται με εντελώς διαφορετικά κριτήρια τα οποιά σχεδόν πάντα δεν έχουν σχέση με την εμπορικότητα.Φυσικά, οφείλω να ομολογήσω ότι κάποια σχόλια ήταν τελείως "εκτός" (πχ. αυτό με το frame και τη σελίδα), αλλά και πάλι, δε σημαινει τίποτε.Στο κάτω κάτω και ο Justin Bibier δεν έχει τελειώσει μουσικολογία ή κάποιο ωδείο αλλά μια χαρά πουλάει τα εκατομύριά του! :D
Ξεπερασμένο με την έννοια του ότι έχει πάψει να ειναι πρωτοποριακό από τότε που εξελίχθηκε από μεταγενέστερα πρωτοποριακά έργα. Δεν είναι κάτι κακό, ούτε χάνει το έργο την αξία του, είναι αποτέλεσμα προόδου - ίσα ίσα που ανεβαίνει η αξία του ως αδιαμφισβήτητα πλέον σημαντικό κομμάτι αυτής της προόδου της τέχνης. Απλά δεν δείχνει πια προς το μέλλον και απο έναν υποψήφιο μαθητή περιμένεις το μέλλον όχι το παρελθόν. Δεν παρατήρησα να του το είπαν αυτό (με αυτόν τον τρόπο τουλάχιστον) στα λίγα λεπτά που επέλεξε να μας δείξει αλλα μου φαίνεται λογική και απαραίτητη απαίτηση.