Είχα γράψει παλιότερα για το πόσο μεγάλη μόδα είναι το να (δηλώνεις ότι) αγωνίζεσαι εναντίον του καρκίνου του μαστού, και το πώς άλλοι καρκίνοι -πολύ λιγότερο ιάσιμοι- δεν έχουν το ανάλογο μάρκετινγκ.
Είναι πανεύκολο να φορέσεις ένα μπλουζάκι αν είσαι διασημότητα και να μπεις στα περιοδικά, κερδίζοντας ταυτόχρονα πόντους για την κοινωνική ευαισθησία σου.
Από σχόλια που διάβασα στο ίντερνετ, πολλοί θεωρούν πως αυτή η εταιρία αυτοπροβάλλεται με μικρό κόστος (χαρίζει απλώς ένα προϊόν της σε έναν και μοναδικό τυχερό), κερδίζοντας πόντους επειδή είναι για καλό σκοπό.
Όποιος νοιάζεται δεν λέει μόνο στους άλλους να ευαισθητοποιηθούν κάνοντας την διαφημισούλα του. Βάζει το χέρι στην τσέπη.
Κατά τη γνώμη μου καλός σκοπός είναι το να προσφέρεις λεφτά ως εταιρία ή ως άτομο στην έρευνα κατά του καρκίνου και στις σχετικές φιλανθρωπικές οργανώσεις, και όχι απλώς να λες, «Ευαισθητοποιηθείτε, κάντε like ή share στην εταιρική μας σελίδα» ή «Νοιαζόμαστε».
Όποιος νοιάζεται δεν λέει μόνο στους άλλους να ευαισθητοποιηθούν κάνοντας την διαφημισούλα του. Βάζει το χέρι στην τσέπη. Όλοι αυτοί οι μαραθώνιοι, τα γκαλά ή οι ποδηλατοδρομίες δεν σημαίνουν και πολλά αν δεν έχουν ως χειροπιαστό αποτέλεσμα το να δοθούν λεφτά για τον σκοπό. (Και μερικά απ' αυτά, ευτυχώς, έχουν.)
(Την μεγαλύτερη κριτική η εταιρία την δέχτηκε φυσικά για τους συνειρμούς που γίνονται με τον καρκίνο του μαστού, τη μαστεκτομή και το αλυσοπρίονο.
Λέει μια επώνυμη χρήστρια του Facebook κάτω απ' την ανάρτηση: «Όντας μεσα στην νόσο 8 χρόνια σας λεω οτι το δώρο σας δυστυχώς ειναι το λιγότερο άκομψο! Ενα κομμάτι του καρκίνου του μαστού ειναι και η μαστεκτομή οπως σιγουρα θα γνωρίζεται ...Ο αυτοματος παραλληλισμός βλέποντας το δωρο σας,με έκανε να αισθανθώ εξαιρετικά ασχημα...!»
Μια άλλη συμπληρώνει: «Εχω να κανω ενσταση,είναι δώρο αυτό για τον καρκίνο του μαστού!ποιος σκεφτηκε κατι τετοιο?δηλαδη για τον καρκίνο στους ορχεις το δώρο τι θα ήταν: τανάλια; Απαραδεκτη η ενέργεια της εταιρείας.»)
Αφήνω απέξω το -ίσως αθέλητα- γκροτέσκο κομμάτι της αισθητικής για το οποίο όλοι μιλούν.
Αν η εταιρία τροποποιήσει τον διαγωνισμό ώστε να πάψει να είναι ένα απλό μάζεμα likes και αυτοδιαφήμισης με το πρόσχημα της «καλής πράξης» (με μόνο κόστος το ότι θα χαρίσουν ένα μόνο αντικείμενο/προϊόν τους) και με κάποιο τρόπο δώσει λεφτά σε οργανισμούς που σχετίζονται με τον καρκίνο και τα έχουν ανάγκη, εγώ θα είμαι μαζί της. Κι ας μοιράσει και τανάλιες για τους όρχεις.
σχόλια