ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Επιτρέπει το Σύνταγμα την απαγόρευση των υπαίθριων συναθροίσεων (ή ζούμε σε Χούντα;)

Facebook Twitter
11

Ενημερωτικά: [via]
Το Σύνταγμα προβλέπει στο άρθρο 11 παρ. 2 ότι οι υπαίθριες συναθροίσεις μπορούν να απαγορευτούν με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής, γενικά, αν εξαιτίας τους επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια, σε ορισμένη δε περιοχή, αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, όπως νόμος ορίζει.
Επίσης το άρθρο 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ορίζει στο άρθρο 11 ότι κάθε πρόσωπο έχει το δικαίωμα του συνέρχεσθαι ειρηνικώς, το δε δικαίωμα αυτό μπορεί να περιοριστεί στο αναγκαίο μέτρο για σκοπούς δημόσιας τάξης και ασφάλειας. 
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Νομοθετικού Διατάγματος 794/1971, το οποίο έχει κριθεί ως σύμφωνο με το ισχύον Σύνταγμα με πάγια νομολογία των Ανωτάτων Δικαστηρίων της χώρας, η αστυνομική αρχή δύναται να απαγορεύσει δημόσια συνάθροιση εάν κρίνει μετά από έρευνα, ότι από την πραγματοποίηση της συνάθροισης επίκειται κίνδυνος για την δημόσια τάξη και ασφάλεια, ο οποίος δεν μπορεί να αποτραπεί με ηπιότερα αστυνομικά μέτρα.
Το άρθρο 171 του Ποινικού Κώδικα ορίζει ότι όποιος μετέχει σε δημόσια συνάθροιση που απαγορεύτηκε νόμιμα από την αρμόδια αρχή τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι έξι μηνών ή με χρηματική ποινή. Σημειώνεται ότι τα δικαστήρια έχουν παγίως κρίνει ότι δεν είναι αρμόδια να κρίνουν την σκοπιμότητα της απαγόρευσης (το εάν όντως υπήρχε ο κίνδυνος που επικαλείται η αστυνομική αρχή) αλλά μόνο την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας (το εάν ο κίνδυνος αυτός μπορούσε να αντιμετωπιστεί με ηπιότερα μέσα).

-------------

 

[+]

Δεν ζούμε σε χούντα λοιπόν. 

(Στα σχόλια διάβασα πως το άρθρο 794/1971 βγήκε επί δικτατορίας. Ας αλλάξει. Είναι όμως ένα απ' τα 4-5 άρθρα που αναφέρονται και που δείχνουν ότι η πράξη είναι νόμιμη. Κι αν ένα άρθρο -που διατηρήθηκε απ' όλες τις δημοκρατικές κυβερνήσεις καλώς ή κακώς- βγήκε επί χούντας; Το άρθρο 11, παρ. 2 του Συντάγματος πότε βγήκε; Το άρθρο 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ο Παπαδόπουλος το έγραψε; Και ο Παττακός έκανε το άρθρο 171 του Ποινικού Κώδικα; Ας είμαστε σοβαροί κι ας μην το τραβάμε απ' τα μαλλιά.)

Τώρα, το αν είναι σωστή η κίνηση απαγόρευσης των συναθροίσεων για αύριο, θα φανεί. Η απαγόρευση δεν ισχύει φυσικά για τις συγκεντρώσεις που ήδη αποφασίστηκαν στο Σύνταγμα και την Ομόνοια. Αυτές θα γίνουν κανονικά. 

Το αν θα τηρηθει η όποια απαγόρευση, επίσης θα φανεί (μην ξεχνάμε ότι χίλια πράγματα απαγορεύονται σ' αυτή τη χώρα, απ' το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους μέχρι το διπλοπαρκάρισμα - και δεν έχουμε και πολύ σεβασμό στους νόμους έτσι κι αλλιώς). Και τέλος, το αν θα γυρίσει μπούμερανγκ σ' αυτούς που την πήραν -δεν το αποκλείω καθόλου-, είναι κάτι που θα το ξέρουμε σύντομα... 

Όμως, ας το ξέρουμε έστω και τυπικά, πως όσο κι αν το λένε μερικοί και γεμίζει το στόμα τους, όχι, δεν ζούμε σε χούντα. 

Κι έτσι θα χαρούν να μάθουν πως η παρακάτω συγκέντρωση στο Σύνταγμα θα γίνει κανονικά.

11

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

11 σχόλια
Αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, η λέξη χούντα προέρχεται από την ισπανική junta που έχει την σημασία συνάρθροισης ή συνδιασμού, σημασία που σε καμία περίπτωση δεν είναι αρνητική στην Ισπανία. Στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε ως Χουντα των Συνταγματαρχών και μετά επικράτησε μόνη της σαν λέξη. Καταλαβαίνω πως έχει την έννοια της επιβολής.Με αυτήν την έννοια -και όχι φυσικά με την καθαρά στρατιωτική ή όπως την έχουμε μάθει ιστορικά στην Ελλάδα- έχουμε επιβολή. Επιβολή μνημονιών, επιβολή μέτρων που χειροτερεύουν την κατάσταση (κοινωνική και οικονομική) του κόσμου, επιβολή επιλογών που τελικά δεν βοηθούν την χώρα να βγει απ' την κρίση και τώρα επιβολή του δικαιώματος ελεύθερης χρήσης δημοσίου χώρου. Και μάλιστα ο λόγος -σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια- είναι παράλογος. Η κυρία Μέρκελ έρχεται καλεσμένη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, αν το κράτος θεωρεί οτι η επίσκεψη της μπορεί να είναι αιτία ή αφορμή για οποιοδήποτε κίνδυνο για την δημόσια ασφάλεια ή διατάραξη, ας μην την καλούσε...Ξεχνάμε βέβαια ότι το κράτος υπάρχει (θεωρητικά) για να υπηρετεί τον πολίτη και να διασφαλίζει την δημόσια ζωή.
Και οι διαδηλώσεις και τζαμπαμαγκέ απεργίες περιορίζουν την ελευθερία μου και την πρόσβασή μου σε δημόσια αγαθά, αλλά δεν άκουσα κανέναν να λέει τις 'χούντα'.Οπότε, αφού εκπαιδεύτηκα να το ανέχομαι όταν το επιβάλλει η μια πλευρά, θα το ανεχτώ και όταν το επιβάλλει η άλλη (το κράτος).Και τα δυο φαινόμενα τα θεωρώ 'χούντα'.
Διαφωνώ με την απαγόρευση των συναθροίσεων, το μόνο που θα καταφέρουν οι αρχές είναι να πυροδοτήσουν το κλίμα. Από την άλλη διαφωνώ και με τον χαρακτηρισμό χούντα. Γενικά, παρατηρώ μία προσπάθεια - εκούσια ή/και ακούσια - πολιτικής πόλωσης και υπερβολής.Εξήγω:Υπάρχει η τάση η οποιαδήποτε αντίδραση των αρχών να αποκαλείται "χούντα" και την οποιαδήποτε αντίδραση των πολιτών και διαφόρων πολιτικών ομάδων "φασισμό" (προφανώς για την χ.α αυτό είναι κοπλιμέντο, οπότε δεν μιλώ για αυτή).Κανένα μέτρο για τπτ.Γενικά η λέξη χούντα και φασισμός είναι πασπαρτού αυτές τις μέρες.Διαφωνούμε με κάτι;Βρίσκουμε κάτι υπερβολικό;Το βαπτίζουμε χούντα και φασισμό κατά περίσταση.Μπορούμε φυσικά να μιλήσουμε για αντισυνταγματικές και αντιδημοκρατικές ή εξτρεμιστικές κινήσεις και συμπεριφορές από όλο το πολιτικό φάσμα, την εξουσία και τους πολίτες αλλά βρίσκω ανιστόρητο και παρακινδυνευμένο να χρησιμοποιούμε τέτοιους ακραίους όρους για να περιγράψουμε τα φαινόμενα που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό. Εύχομαι την πραγματική χούντα και τον πραγματικό φασισμό να μην χρειαστεί να τα βιώσουμε ποτέ.Εννοείται βέβαια ότι οφείλουμε - αν θέλουμε να λεγόμαστε δημοκρατική κοινωνία - να επισημαίνουμε την αντιδημοκρατικότητα είτε την επίσημη, είτε την ανεπίσημη και να παλεύουμε για περισσότερη δημοκρατία και πολιτικές ελευθερίες γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν ζούμε και μέρες δόξας ως προς αυτό.
Aν αρκούσε να διαβάσουμε ένα νόμο ή ένα άρθρο του Συνάγματος για να καταλήξουμε αν είναι κάτι νόμιμο και συνταγματικό, τότε δεν θα υπήρχαν ούτε δικαστήρια ούτε δικαστές ούτε συνταγματολόγοι. Δεν είμαστε συνταγματολόγοι για να αποφανθούμε αν υπάρχουν λόγοι που δικαιολογούν ή κρίνουν λανθασμένη την συγκεκριμένη απόφαση. Οπότε θα σύστηνα λίγη προσοχή.Πάντως αυτή η γενίκευσή σου περί ελληνικής νοοτροπίας που αψηφά τους νόμους συγνώμη αλλά με έκανε έξαλλη. Οχι, δεν είμαι ο κλασσικός ελληνάρας που κάνει ό,τι γουστάρει αλλά αυτή η απαγόρευση μου φαίνεται ηλίθια. Και δεν βλέπω προς πια κατεύθυνση πάει η ειρωνεία περί χούντας. Αφού δεν υπάρχουν τανκς στο δρόμο, είμαστε ok; Προσωπικά, πιστεύω πως η χώρα, - λίγο με το show ενάντια στον Παστίτσιο, λίγο με τους χρυσαυγίτες που αλωνίζουν και σφάζουν ανενόχλητοι - δεν οδεύει ακριβώς προς το ζενίθ της δημοκρατικής διακυβέρνησης. Δε χρειάζομαι ούτε το Σύνταγμα, ούτε το λεξικό στο λήμμα «χούντα» να μου πουν αν έχω δίκιο να νοιώθω άγχος για το αν βγαίνει ο μήνας, να νοιώθω καταπιεσμένη και αδύναμη να εκφράσω το θυμό μου για τις αποφάσεις της κυβέρνησης, αν νοιώθω πως οι προοπτικές μου είναι ελάχιστες και λιγοστεύουν συνέχεια.
Αγαπητέ Άρη, αφού δεν σου αρέσει η λέξη χούντα, θέλεις να βρεις μια λέξη ή μια έκφραση που να περιγράφει, το γεγονός ότι η πολιτική που ασκείται στην Ελλάδα τα τελευταία 3 χρόνια είναι τελείως αντίθετη από τη θέληση της πλειονότητας των πολιτών της και στις 3 τελευταίες εκλογές οι "κερδισμένοι" έχουν επικαλεστεί τελείως διαφορετική πολιτική από αυτή που εφαρμόζουν.Το σύνολο των τηλεοπτικών καναλιών(εργολάβων, εφοπλιστών κλπ) στηρίζει απροκάλυπτα παραπληροφορώντας και διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα μία πολιτική ελίτ η οποία έπρεπε να είναι στη φυλακή.Ότι κάθε έννοια κράτους δικαίου και ευνομούμενης πολιτείας έχει καταρρεύσει με τεράστια σκάνδαλα (siemens, ομόλογα, βατοπέδι, υποβρύχια, torM1, λίστα φοροφυγάδων κλπ κλπ) όχι απλώς να μένουν ατιμώρητα αλλά οι πρωταγωνιστές τους να εκθειάζονται καθημερινά από τα ΜΜΕ και να διατηρούν δημόσια αξιώματα.Ότι η αστυνομία απαγορεύει τις δημόσιες συναθροίσεις στο μισό κέντρο της Αθήνας, συλλαμβάνει (γενική απεργία 26/9) δεκάδες ανθρώπους με κατηγορία την χρήση χειρουργικών μασκών (Ζωγράφου, Μπραχάμι) χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό επεισόδιο, ενώ ταυτόχρονα καλύπτει τη δράση της ΧΑ με μαχαιρώματα, καταστροφές μαγαζιών μεταναστών κλπΠώς λέγεται λοιπόν αυτό το κράτος και αυτή η πολιτική που ονειρεύονται μια κοινωνία ανθρώπων που θα δουλεύουνε 10 και 12 ώρες την ημέρα για ψίχουλα????? Που η παιδεία, η υγεία, ο ελεύθερος χρόνος, ο πολιτισμός δεν θα διασφαλίζονται για όλους τους ανθρώπους αλλά μόνο για τους πλούσιους???Πες μου πως να το λέω και δεν θα το λέω ΧΟΥΝΤΑ...
Άσχετα με το αν πρόκειται για χούντα ή όχι, νομίζω πως η ουσία της συζήτησης όσον αφορά την επίσκεψη της μέρκελ βρίσκεται αλλού και όχι στο αν η συγκεκριμένη απαγόρευση είναι αντισυνταγματική ή όχι.Χωρίς να έχω καμία πρόθεση να απαξιώσω το γεγονός ότι αποτελεί ζήτημα βεβαίως βεβαίως. Απεναντίας
Λίγο ακραίο μέτρο. Πάντως ο Σαμαράς είχε πει: "θα τους βγάλω την κουκούλα". Μάλλον (κι εκεί) έπεσαν σε "σημαίνοντα" πρόσωπα (όπως και με τις υπόλοιπες λίστες) οπότε παίρνουμε οριζόντια μέτρα σκούπα και ξεμπερδεύουμε.
Δηλαδή, για να καταλάβω κι εγώ η δύσμοιρη, η Ελληνική αστυνομία κατόπιν ερεύνης αποφάσισε να απαγορεύσει τις αυριανές διαμαρτυρίες; Συγνώμη αλλά η λέξη "έρευνα" δίπλα απ' την ελληνική αστυνομία είναι ήδη ανέκδοτο. Εξακολουθώ να πιστεύω πως είναι αντισυνταγματική η απαγόρευση, τώρα περισσότερο από ποτέ.. Και δεν θα μας βγει σε καλό.
Είναι τουλάχιστον ενοχλητικό το γεγονός πως κάνουν λόγο για χούντα άτομα που ούτε καν είχαν γεννηθεί τότε και όμως παρόλα αυτά προβαίνουν σε τέτοιους επιπόλαιους χαρακτηρισμούς. Μάλιστα όταν τους εξηγείς πως έχουν τα πράγματα και το τι ακριβώς προβλέπει το Σύνταγμα δυσανασχετούν και συνεχίζουν το ίδιο τροπάρι. Κάντε μια συντακτική συνέλευση ρε παιδιά για να σωθούμε επιτέλους!
Η ειρωνία βέβαια εδώ είναι ότι το Νομοθετικό Διάταγμα 794/1971 για τις συναθροίσεις που χρησιμοποιείς ώς επιχείρημα για τη δημοκρατική νομιμότητα της απόφασης, ακόμη κι αν έχει κριθεί σύμφωνο με το Σύνταγμα, είναι διάταγμα της Χούντας ;) Μάλιστα υπάρχουν και απόψεις που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για αντισυνταγματικό διάταγμα >> http://elawyer.blogspot.gr/2011/03/blog-post_17.htmlΔε νομίζω ότι πιστεύει κανείς στ' αλήθεια ότι ζούμε σε χόυντα. Από την άλλη το γεγονός ότι η Δημοκρατία πιέζεται σε τέτοιο βαθμό ώστε να φτάνει στο σημείο να σταθμίζει την ασφάλεια και τη δημόσια τάξη με τα δικαιώματα του συνέρχεσθαι και της ελευθερίας της έκφρασης κi η ζυγαρία να γέρνει προς τη μεριά της ασφάλειας είναι ανησυχητικό.
εγω εχω αλλη αποριαλεγοντας δημοσια συναθροιση τι εννοειται ακριβως?μονο μια πχ διαμαρτυρια η΄και αν καποιος θελει να κατεβει με την παρεα του στο κεντρο δεν θα μπορει?