Για ποια πράγματα έκαναν καταγγελίες οι Αθηναίοι το 2013 στον Συμπαραστάτη του Δημότη

Για ποια πράγματα έκαναν καταγγελίες οι Αθηναίοι το 2013 στον Συμπαραστάτη του Δημότη Facebook Twitter
0

Για ποια πράγματα έκαναν καταγγελίες οι Αθηναίοι το 2013 στον Συμπαραστάτη του Δημότη Facebook Twitter
[φωτο via]


Το 2013 ήταν το δεύτερο έτος λειτουργίας του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, ο οποίος εκλέχθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο τον Ιούλιο του 2012. Αποστολή του θεσμού είναι η υποδοχή καταγγελιών άμεσα θιγόμενων πολιτών κι επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση από τις υπηρεσίες, τις επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα του Δήμου και η διαμεσολάβηση για την επίλυση των σχετικών προβλημάτων. 
Κατά την διάρκεια του 2013, ο Συμπαραστάτης δέχτηκε 308 καταγγελίες. Για τις 228 από αυτές έγινε διαμεσολάβηση προς τις υπηρεσίες του Δήμου, ενώ οι 68 παραπέμφθηκαν άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες και οι υπόλοιπες 12 οδηγήθηκαν στο αρχείο ως αβάσιμες.

Οι βάσιμες υποθέσεις σε ποσοστό 71,05% έχουν ήδη επιλυθεί υπέρ των πολιτών κι επιχειρήσεων.
Όλα τα δημοσιοποιήσιμα στοιχεία είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Συμπαραστάτη, ενώ ο τρόπος  λειτουργίας του θεσμού εξηγήθηκε αναλυτικά με την δημοσίευση Κώδικα Λειτουργίας. Ο Συμπαραστάτης επικοινωνεί με την κοινή γνώμη με τα κοινωνικά δίκτυα, έχοντας λογαριασμούς twitter, facebook, youtube και podomatic.

Οι πέντε συνηθέστεροι λόγοι καταγγελίας μέχρι την 31.12.2013 ήταν:
προβλήματα καθαριότητας, οικονομικές διαφορές πολιτών με τον Δήμο, ζητήματα οδοποιίας & αποχέτευσης, θέματα της Δημοτικής Αστυνομίας και καθυστερήσεις της Πολεοδομίας.

  

=====

  

Για ποια πράγματα έκαναν καταγγελίες οι Αθηναίοι το 2013 στον Συμπαραστάτη του Δημότη Facebook Twitter
[φωτo via]

Διάβασα όλη την έκθεση και απ' τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της ήταν οι καταγγελίες που κάνουν οι Αθηναίοι Δημότες - και το τι γίνεται μετά τις καταγγελίες.

Επέλεξα μερικές απ' αυτές.

  

Τμήμα Ιθαγένειας, Δημοτολογίου & Εκλογικών Καταλόγων

Χήρα επισήμανε την εγγραφή στο δημοτολόγιο δεύτερου γάμου του θανόντος συζύγου της, ο οποίος είχε καταδικαστεί από πρωτοβάθμιο δικαστήριο για διγαμία (Υπόθεση 122).

Με τη διαμεσολάβηση προτάθηκε η προσκόμιση επικυρωμένων αντιγράφων της επικαλούμενης απόφασης καθώς και της αγωγής ακύρωσης του δεύτερου γάμου που είχε ασκήσει η ενδιαφερομένη και προτάθηκε στο δημοτολόγιο προσθήκη όλων των σχετικών ελλειπόντων στοιχείων περί της μη λύσης του πρώτου γάμου με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, σαφής αναγραφή περί του ότι ο γάμος της καταγγέλλουσας με τον θανόντα προηγείται, αναγραφή του γεγονότος ότι έχει υπάρξει καταδίκη του θανόντος για το αδίκημα της διγαμίας και ότι έχει υποβληθεί αγωγή ακύρωσης του δεύτερου γάμου, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 6 του π.δ. 497/1991. Η υπηρεσία ζήτησε από την ενδιαφερομένη να προσκομίσει επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων που επικαλέστηκε.

  

Τμήμα Γεννήσεων

Μητέρα κατήγγειλε ότι το ληξιαρχείο αρνείται να μεταβάλει το επώνυμο του τέκνου της, το οποίο απέκτησε εκτός γάμου, παρά την δικαστική αναγνώριση της πατρότητας (Υπόθεση 343). Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης εξήγησε ότι μόνη η δικαστική αναγνώριση της πατρότητας δεν επιφέρει αυτοδικαίως την μεταβολή του επωνύμου ενός τέκνου εκτός γάμου, δηλαδή την απόκτηση του επωνύμου του πατέρα του τέκνου. Από τον συνδυασμό των άρθρων 1505 και 1506 του Αστικού Κώδικα προκύπτει ότι ορθώς έχει εγγραφεί το τέκνο με το επώνυμο της μητέρας του, ενώ για να αποκτήσει το επώνυμο του πατέρα του δεν αρκεί η δικαστική απόφαση, καθώς ο νόμος απαιτεί συμβολαιογραφικό έγγραφο το οποίο περιέχει δήλωση του πατέρα του που δίδει το επώνυμό του στο τέκνο. Έτερη δυνατότητα, σε περίπτωση δικαστικής αναγνώρισης είναι η δήλωση των γονέων ή και ενός εξ αυτών, εντός προθεσμίας ενός έτους από την ολοκλήρωση της αναγνώρισης, με αίτημα την προσθήκη του πατρικού επωνύμου στο μητρικό επώνυμο και όχι την αντικατάσταση του τελευταίου από το πρώτο.

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης διαπίστωσε ότι δεν προκύπτει πρόβλημα κακοδιοίκησης και έθεσε την υπόθεση στο αρχείο, σημειώνοντας ότι σε περίπτωση που η καταγγέλλουσα διαθέτει έτερα στοιχεία που δεν έχουν προσκομισθεί και που θα μπορούσαν να μεταβάλουν την ανωτέρω κρίση είναι στη διάθεσή της για επανεξέταση της υπόθεσης. Κατόπιν της αποστολής της πράξης αρχειοθέτησης, η καταγγέλλουσα επισκέφθηκε το Γραφείο Συμπαραστάτη του Δημότη, όπου της εξηγήθηκε και προφορικά το ανωτέρω νομικό πλαίσιο και οι δυνατότητες που παρέχονται από τον Αστικό Κώδικα, ιδίως ότι με μονομερή δική της δήλωση μπορεί να πετύχει μόνον την προσθήκη του πατρικού επωνύμου στο μητρικό. Η καταγγέλλουσα αντιλήφθηκε τον νομικό περιορισμό, ενώ δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένη από αυτή την δυνατότητα που της παρέχει ο νόμος.

Μητέρα κατήγγειλε την άρνηση της υπηρεσίας να καταχωρίσει ως όνομα του τέκνου της αυτό που του δόθηκε κατά την βάπτιση, επικαλούμενη ότι η υπάλληλος την είχε ενημερώσει κατά την ονοματοδοσία ότι θα μπορούσε να δηλώσει το όνομα της βάπτισης σε επόμενη φάση (Υπόθεση 336).

Με την διαμεσολάβηση επισημάνθηκε ότι η ονοματοδοσία είναι οριστικός καθορισμός του ονόματος του τέκνου, με την δυνατότητα ληξιαρχικής καταχώρισης της πράξης της βάπτισης, η οποία όμως δεν μεταβάλλει την καταχώριση του ονόματος. Ζητήθηκε από την υπηρεσία η καταχώριση της πράξης της βάπτισης και προτάθηκε στην ενδιαφερόμενη να διεκδικήσει δικαστικά την μεταβολή του ονόματος του τέκνου, πρόταση που τελικώς ακολούθησε η καταγγέλλουσα.

Ενδιαφερόμενος ζήτησε μεταβολή του θρησκεύματός του σε έτερο θρήσκευμα για το οποίο υπήρξε αμφισβήτηση περί του κατά πόσον αποτελεί "γνωστή θρησκεία" (Υπόθεση 89).

Μετά από διαμεσολάβηση και σχετική απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών, έγινε σαφές ότι κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος η θρησκευτική ελευθερία καλύπτει κάθε θρήσκευμα, ενώ ο ειδικότερος όρος "γνωστή θρησκεία" αφορά μόνο την κρατική εποπτεία των θρησκευτικών λειτουργών καθώς και την προστασία του λατρευτικού τύπου ενός θρησκεύματος.

  

Τμήμα Γάμων – Θανάτων

 Σύζυγος θανόντος ζήτησε την εφαρμογή εισαγγελικού εγγράφου για την διόρθωση ληξιαρχικής πράξης με την οποία είχε αναγραφεί ότι κατά το χρόνο θανάτου ο θανών ήταν διαζευγμένος, ενώ κατά το χρόνο θανάτου δεν υπήρχε αμετάκλητη απόφαση λύσης του γάμου. Η υπηρεσία αρνήθηκε να εφαρμόσει την εισαγγελική παραγγελία, κατόπιν αντίθετης γνωμοδότησης της Νομικής Διεύθυνσης (Υπόθεση 273). 

Με την διαμεσολάβηση επισημάνθηκε ότι κατά τον χρόνο θανάτου η υπόθεση του διαζυγίου εκκρεμούσε στο δεύτερο βαθμό και συνεπώς η σχετική πρωτόδικη απόφαση δεν είχε καταστεί αμετάκλητη, ώστε ο θανών να θεωρείται διαζευμένος κατά το άρθρο 1438 του Αστικού Κώδικα. Η γνωμοδότηση της Νομικής Διεύθυνσης δεν είχε λάβει υπόψη της το εισαγγελικό έγγραφο και υποστήριζε ότι καθώς δεν είχε προσβληθεί με έφεση το κεφάλαιο της απόφασης που εκδόθηκε, αυτή είχε καταστεί αμετάκλητη. Στη συνέχεια, παρενέβη ο Συνήγορος του Πολίτη με επιστολή του προς την υπηρεσία, συμφωνώντας με την ανάλυση και σύσταση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Η υπηρεσία δεν έχει ενημερώσει για την εξέλιξη της υπόθεσης.

  

Τμήμα Πολιτικών Γάμων

 Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά κατήγγειλαν προφορική άρνηση έκδοσης άδειας γάμου (Υπόθεση 183)

Μετά την διαμεσολάβηση, η Δ/νση Αστικής Κατάστασης δέχθηκε κατάλογο ευκτήριων οίκων που εστάλη από την Εκκλησία Χριστιανών Μαρτύρων του Ιεχωβά και οι ενδιαφερόμενοι έλαβαν ληξιαρχική πράξη γάμου.

Ενδιαφερόμενη ζήτησε την διαγραφή του θρησκεύματός της από το ληξιαρχείο και ισχυρίστηκε ότι η αίτησή της δεν έγινε δεκτή (Υπόθεση 81).

Μετά την διαμεσολάβηση, το αίτημα έγινε δεκτό. Η έννοια της διαγραφής του θρησκεύματος από τη ληξιαρχική πράξη γέννησης περιορίζεται στην μη αναγραφή της στα αντίγραφα που εκδίδονται εφεξής. Σχετική είναι η απόφαση 134/2001 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

 

Τμήμα Διοικητικής Εξυπηρέτησης Υπηκόων Τρίτων Χωρών

Ενδιαφερόμενος κατήγγειλε αδυναμία τηλεφωνικής επικοινωνίας με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Αλλοδαπών (Υπόθεση 104).

Με άμεση τηλεφωνική παρέμβαση του Συμπαραστάτη, η υπηρεσία παρείχε τις αναγκαίες πληροφορίες στον ενδιαφερόμενο.

  

Διεύθυνση Διοίκησης & Αποκέντρωσης

Πολίτης κατήγγειλε την μη ορθή αναγραφή ωραρίου δημοτικών υπηρεσιών σε πινακίδα (Υπόθεση 80).

Κατόπιν σχετικής ειδοποίησης, η υπηρεσία αποκατέστησε το πρόβλημα.

Τμήμα Υποστήριξης Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

 Πολίτης ζήτησε αντίγραφο πρακτικών από την συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, αλλά του ζητήθηκε να υποδείξει συγκεκριμένο απόσπασμα που τον ενδιέφερε, χωρίς να του χορηγείται όλο το έγγραφο (Υπόθεση 227).

Με την διαμεσολάβηση επισημάνθηκε ότι καθένας έχει δικαίωμα πρόσβασης στο σύνολο του εγγράφου, με την εξαίρεση τυχόν αποσπασμάτων που αφορούν ιδιωτική ζωή τρίτου ή απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις και επισημάνθηκε ότι το αίτημα πρέπει να απαντάται εντός 20 ημερών. Σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αποφασίστηκε η χορήγηση του αντιγράφου.

  

Τμήμα Υποστήριξης Δημοτικού Συμβουλίου

 Άτομο με αναπηρία κατήγγειλε καθυστέρηση έγκρισης αίτησής του για παραχώρηση θέσης στάθμευσης (Υπόθεση 245).

Από την διαμεσολάβηση προέκυψε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είχε εγκρίνει το σχετικό αίτημα και αναμένετο η έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής. Καθυστέρηση σε παρόμοιο αίτημα – που εκκρεμούσε για πάνω από ένα έτος – είχε καταγγελθεί και από άλλον πολίτη (Υπόθεση 326) και μετά την διαμεσολάβηση η εισήγηση εισήχθη στην ημερήσια διάταξη.

Με την Ειδική Πρόταση 3/2013 προς τον Δήμαρχο Αθηναίων, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης πρότεινε οι αιτήσεις αυτές να εξετάζονται κατά προτεραιότητα, καθώς έχουν σημειωθεί σημαντικές καθυστερήσεις που επιβαρύνουν τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

  

Τμήμα 7ης Δημοτικής Κοινότητας

Επιχειρηματίας κατήγγειλε ότι αίτημά του για χορήγηση παράτασης ωραρίου μουσικής απορρίφθηκε με το σκεπτικό ότι έχει οφειλές στον Δήμο, ενώ ο ίδιος ισχυρίζεται ότι τις έχει προσβάλλει δικαστικά (Υπόθεση 169).

Με την διαμεσολάβηση επισημάνθηκε ότι κατά το άρθρο 285 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων δεν ισχύει η απαγόρευση έκδοσης άδειας λόγω οφειλών, όταν για αυτές υπάρχει εκκρεμοδικία.

 

Διεύθυνση Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών

 Πολίτης υπέβαλε καταγγελία για αρνητική συμπεριφορά υπαλλήλων Κ.Ε.Π.(Υπόθεση 86).

Μετά την σχετική διαμεσολάβηση, η Δ/νση διαβεβαίωσε ότι οι προϊστάμενοι νουθετούν αδιαλείπτως τους υφισταμένους τους για το πλαίσιο της ευγενικής και χρηστής συμπεριφοράς.

  

Διεύθυνση Κοιμητηρίων

 Αντικείμενο καταγγελίας για τα Κοιμητήρια του Δήμου Αθηναίων αποτέλεσαν η περίπτωση απώλειας ταφικών αντικειμένων (Υπόθεση 112), κυκλοφοριακά προβλήματα που αφορούν το Γ' Κοιμητήριο (Υπόθεση 182) και προβλήματα καθαριότητας (Υπόθεση 212, Υπόθεση 310). Η Διεύθυνση Κοιμητηρίων επισήμανε ότι έχει ενημερώσει τις κρατικές αρμόδιες υπηρεσίες για τα προβλήματα ασφάλειας και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας για να αντιμετωπιστούν όσα καταγγέλλουν οι πολίτες.

  

Διεύθυνση Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Υγείας

Μητέρα ατόμου με προβλήματα αυτοεξυπηρέτησης προσήλθε για να παραλάβει βιβλιάριο πρόνοιας που είχε εγκριθεί, αλλά το αίτημά της για την παραλαβή του βιβλιαρίου απορρίφθηκε καθώς δεν έφερε την ταυτότητα του ενδιαφερομένου (Υπόθεση 97).

Με την διαμεσολάβηση προτάθηκε να υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση στην οποία να παρατίθεται ο λόγος για τον οποίο είναι αδύνατη η προσκόμιση της ταυτότητας και να αξιολογηθεί ανάλογα από την υπηρεσία. Τελικώς το πρόβλημα επιλύθηκε.

Καταγγελίες για κακές συνθήκες, πολύωρες αναμονές σε "ουρά" και πολύμηνες καθυστερήσεις έκδοσης βιβλιαρίων από την Πρόνοια (Υπόθεση 186, Υπόθεση 195, Υπόθεση 201) αντιμετωπίστηκαν εκ μέρους της δημοτικής αρχής με την δημιουργία των Σημείων Εξυπηρέτησης Δημότη, τα οποία εξυπηρετούν τους πολίτες στα καταστήματα των επτά (7) Δημοτικών Κοινοτήτων. Μετά την δημιουργία των Σ.Ε.Δ., ανάλογες καταγγελίες σπανίζουν, χωρίς να σημαίνει ότι εξαλείφθηκαν τα προβλήματα καθυστέρησης (Υπόθεση 349), τα οποία πάντως αντιμετωπίζονται (Υπόθεση 368).

Ενδιαφερόμενη κατήγγειλε ότι της ζητήθηκε να προσκομίσει το σώμα του βιβλιαρίου της, ενώ η ίδια ισχυρίζεται ότι για όσο αυτό παραμείνει στην υπηρεσία υπάρχει ενδεχόμενο να το χρειαστεί (Υπόθεση 244).

Με την διαμεσολάβηση, προτάθηκε στην υπηρεσία να αρκεστεί σε φωτοαντίγραφο του βιβλιαρίου.

  

Τμήμα Παιδικών Εξοχών

Πολίτης ζήτησε χορήγηση αντιγράφου παλαιών δημαρχιακών αποφάσεων με τις οποίες διορίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 εποχιακός υπάλληλος στις Παιδικές Εξοχές του Αγ. Ανδρέα (Υπόθεση 376).

Με την διαμεσολάβηση υποστηρίχθηκε το αίτημα του πολίτη, με την νομική βάση της πρόσβασης του υποκειμένου στα δεδομένα που το αφορούν (άρθρο 12 ν.2472/1997).

 

Διεύθυνση Εμπορίου & Ανάπτυξης

Επιχειρηματίας διαμαρτυρήθηκε ότι ο Δήμος δεν είχε ενημερώσει τα Αστυνομικά Τμήματα όσον αφορά την νέα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ως προς την παράταση του ωραρίου μουσικής (Υπόθεση 84).

Με την διαμεσολάβηση διαπιστώθηκε ότι είχε γίνει η σχετική ανάρτηση στην Δι@ύγεια και η καταγγέλλουσα ευχαρίστησε για την ενημέρωση.

Τα εγκαταλελειμμένα κουβούκλια περιπτέρων μπορούν να απομακρυνθούν, ύστερα από διαδικασία της Δ/νσης Εμπορίου & Ανάπτυξης που πρέπει να διαπιστώσει ότι όντως δεν λειτουργούν (Υπόθεση 291 , Υπόθεση 330, Υπόθεση 331, Υπόθεση 332).

 

 

Τμήμα Οίκων Ανοχής

Σύλλογος κατήγγειλε την λειτουργία παράνομων οίκων ανοχής στην περιοχή της 3ης Δημοτικής Κοινότητας (Υπόθεση 284). Σύμφωνα με το Τμήμα Οίκων Ανοχής, για την ύπαρξη και την παράνομη λειτουργία οίκων ανοχής η υπηρεσία ενημερώνεται από την Ελληνική Αστυνομία, τα έγγραφα της οποίας διαβιβάζονται στον αρμόδιο Εισαγγελέα, για την επιβολή των ποινικών κυρώσεων και επίσης κοινοποιούνται στην Διεύθυνση Εμπορίου & Ανάπτυξης για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων.

Σύμφωνα με το αρχείο της υπηρεσίας, στην περιοχή του Βοτανικού Ρουφ μόνο ένας οίκος ανοχής λειτουργεί με άδεια εγκατάστασης και χρήσης. Όλοι οι υπόλοιποι λειτουργούν παράνομα, χωρίς άδεια εγκατάστασης. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 3 παρ. 4 του Ν.2734/99 (απαγόρευση εγκατάστασης οίκων ανοχής σε παραδοσιακά ή διατηρητέα κτίρια, απόσταση ακτίνας 200 μέτρων από ναούς, σχολία κλπ).

Η Δ/νση στο πλαίσιο εφαρμογής του νόμου, έχει εκδώσει αποφάσεις σφράγισης και έχει σφραγίσει (σε συνεργασία με την Δημοτική Αστυνομία) όλους τους οίκους ανοχής που λειτουργούν χωρίς άδεια. Σύμφωνα με το Τμήμα, εφόσον διαπιστωθεί μετά από έλεγχο της ΕΛ.ΑΣ. παραβίαση της σφράγισης κάποιου οίκου ανοχής (ποινικό αδίκημα) ενημερώνεται ο αρμόδιος Εισαγγελέας και η Διεύθυνση προχωρά στην επανασφράγισή του.

Η Διεύθυνση αναφέρει παραδείγματα επί των οδών Σ.Πάτση και Κων/πόλεως. Το Τμήμα σημειώνει ότι σε όλους σχεδόν τους σφραγισμένους οίκους ανοχής έχει σημειωθεί παραβίαση σφραγίδων, για αυτό και η υπηρεσία προχωρά συνεχώς στις αντίστοιχες επανασφραγίσεις. Υπάρχουν οίκοι ανοχής που έχουν σφραγιστεί συνολικά πάνω από 10 φορές. Από το Σεπτέμβριο του 2011, οι σφραγίσεις και επανασφραγίσεις οίκων ανοχής που πραγματοποιούνται από την υπηρεσία δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων, ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθησή τους από κάθε ενδιαφερόμενο.

 

Τμήμα Τελών Κοινόχρηστων Χώρων

Πωλήτρια κατήγγειλε την καθυστέρηση της διαδικασίας για χορήγηση άδειας υπαίθριου πλανόδιου κουλουριού (Υπόθεση 176). Η διαδικασία αυτή εμπλέκει την Δ/νση Κοινόχρηστων Χώρων (η οποία χωροθετεί τις θέσεις στις οποίες μπορεί να ασκηθεί υπαίθριο στάσιμο εμπόριο), τις επτά (7) Δημοτικές Κοινότητες στις οποίες αποστέλλονται οι χωροθετήσεις για λήψη απόφασης και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η οποία εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με την απάντηση της Δ/νσης Δημοτικών Προσόδων, αφού ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδικασία, οι δικαιούχοι που έχουν υποβάλει αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα συμμετέχουν σε δημόσια κλήρωση.

Περιπτεριούχος κατήγγειλε ότι της επιβλήθηκε πρόστιμο ενώ διέθετε άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου. Μετά την σχετική έρευνα εντοπίστηκε η έλλειψη σχετικής άδειας για το επίμαχο έτος, γεγονός που αποδέχθηκε η καταγγέλλουσα (Υπόθεση 207).

 

Τμήμα Τελών Διαφημίσεων, Λοιπών Τελών Επιτηδευματιών & Φορολογικών Διαφορών

Επιχειρηματίας υπέβαλε αίτημα για μείωση των τελών τραπεζοκαθισμάτων επί της οδού Ιοφώντος, η οποία αποτελεί όριο του Δήμου Αθηναίων με τον Δήμο Καισαριανής, ο οποίος χρεώνει υποπολλαπλάσια τέλη στην αντίστοιχη ζώνη. Ο επιχειρηματίας ανέφερε ότι δεν πρόλαβε να υποβάλλει το αίτημα πριν την θέσπιση της νέας κανονιστικής πράξης του Δημοτικού Συμβουλίου, λόγω μετακίνησης της συνήθους περιόδου θέσπισής της σε προγενέστερο χρόνο (Υπόθεση 357).

Διεύθυνση Οικονομικών

Πολίτης κατήγγειλε ότι δεν του έχει επιτραπεί να ενημερωθεί για την είσπραξη προστίμου σε υπόθεση που ο ίδιος είχε καταγγείλει (Υπόθεση 93).

Στον πολίτη προτάθηκε να υποβάλλει γραπτώς το αίτημά του για χορήγηση αντιγράφων των διοικητικών εγγράφων, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή το άρθρο 5 του Ν.2690/1999 που υποχρεώνει την διοίκηση σε γραπτή απάντηση εντός συγκεκριμένης προθεσμίας.

 

Διεύθυνση Ηλεκτρολογικού

Οι καταγγελίες για την Διεύθυνση Ηλεκτρολογικού αφορούν την αποκατάσταση προβλημάτων φωτισμού σε διάφορα σημεία της πόλης. Συχνά οι πολίτες έχουν ειδοποιήσει αρκετές φορές πριν υποβάλλουν καταγγελία και συχνά η αποκατάσταση γίνεται με καθυστέρηση ημερών, κάποτε και μηνών.

 

Μετά από παρέμβαση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης αποκαταστάθηκαν προβλήματα ηλεκτροφωτισμού στις οδούς Τριών Ιεραρχών (Υπόθεση 92) Λαμψάκου & Σεμιτέλου (Υπόθεση 102) Ασκληπιού (Υπόθεση 130), Κεραμέων (Υπόθεση 109), Κερκύρας (Υπόθεση 128), Φ.Νέγρη (Υπόθεση 214), Λ. Αμαλίας (Υπόθεση 241), Σαρανταπόρου (Υπόθεση 247), Λ. Αλεξάνδρας (Υπόθεση 258), στην πλ. Κυψέλης (Υπόθεση 260), από οδό Αμφιπόλεως έως οδό Αγ. Άννης και οδό Ορφέως (Υπόθεση 284), στην περιοχή Κολωνακίου (Υπόθεση 286), στην οδό Νικοσθένους (Υπόθεση 322), Φαιδριάδων (Υπόθεση 324, Υπόθεση 328), Φολεγάνδρου (Υπόθεση 359), Μ. Βόδα (Υπόθεση 361), Νάξου (Υπόθεση 380).

 

Διεύθυνση Kτηριακών Έργων

Πολίτης κατήγγειλε την πρόκληση φθοράς σε διαμέρισμά της από διαρροή νερού από δημοτικό ακίνητο. Σύμφωνα με την απάντηση της Δ/νσης Κτηριακών έργων, η υπηρεσία έλαβε για πρώτη φορά γνώση του προβλήματος μετά την αποστολή της Διαμεσολάβησης 81/2013 στις 2.5.2013. Στις 6.5.2013, συνεργείο υδραυλικών της υπηρεσίας προέβη σε εκτεταμένη αυτοψία στο ακίνητο και διαπίστωσε ότι ο κεντρικός αγωγός αποχέτευσης του κτηρίου είχε φραγεί και απαιτείτο η χρήση μηχανήματος για την απόφραξή του.

Την επομένη, με αποφρακτικό μηχάνημα αποκαταστάθηκε μερικώς το πρόβλημα, καθώς λόγω παλαιότητας είχε καταστραφεί τμήμα κι έπρεπε να αντικατασταθεί με τοποθέτηση νέου. Μετά από εργασία τριών (3) ημερών ο αγωγός αποκαταστάθηκε πλήρως εξαλείφοντας το πρόβλημα. Η εισροή λυμάτων είχε δημιουργήσει εκτεταμένες καταστροφές στο ξύλινο δάπεδο του υπνοδωματίου της κατοικίας, υγρασία στην τοιχοποιία του υπνοδωματίου και του λουτρού, αποκόλληση δώδεκα πλακιδίων στο λουτρό και μικρές φθορές σε εντοιχισμένη ντουλάπα.

Η υπηρεσία, με εξειδικευμένα συνεργεία, αποκατέστησε όλες τις βλάβες, τοποθετώντας πλακίδια αρίστης ποιότητας στο σύνολο του δαπέδου της οικίας (περί τα 45 τ.μ.), επισκευάζοντας πλήρως την ντουλάπα, τα πλακιδια του λουτρού και έβαψε την τοιχοποιία, όπου αυτό ήταν εφικτό, αφήνοντας ένα τμήμα 4 τ.μ. περίπου, επειδή η υγρασία στο σημείο αυτό μέχρι και σήμερα δεν είχε στεγνώσει σε απόλυτο βαθμό. Ο ελαιοχρωματισμός θα ολοκληρωθεί όταν η υγρασία απαλειφθεί πλήρως (Υπόθεση 168).

 

Διεύθυνση Καθαριότητας – Ανακύκλωσης & Συντήρησης Μηχανολογικού Εξοπλισμού

Οι καταγγελίες για την υπηρεσία αυτήν αφορούν προβλήματα καθαριότητας που άλλοτε έχουν επισημάνει οι πολίτες, χωρίς να έχει υπάρξει ανταπόκριση κι άλλοτε τα επισημαίνουν το πρώτον στον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.

 

Τα αιτήματα αφορούν κυρίως:
- τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων (Υπόθεση 105, στην 5η Δημοτική Κοινότητα – Υπόθεση 174, οδός Ραιδεστού – Υπόθεση 205, οδός Καραϊσκάκη – Υπόθεση 225, Κ.Πατήσια – Υπόθεση 237, οδός Μαστραχά

– Υπόθεση 292, Φωτομάρα, Κάλκου, Αντισθένους, Φραντζή, Θαρύπου – Υπόθεση 319

- καθαρισμό χώρων (οδός Νορντάου, Υπόθεση 119, οδός Καραϊσκάκη Υπόθεση 143, οδοί Λαμψάκου & Σεμιτέλου – Υπόθεση 190, οδός Σατωβριάνδου – Υπόθεση 215 , Αγ.Παντελεήμονας – Υπόθεση 220 , Βαλτινών/Γκύζη – Πολύγωνο – Υπόθεση 221, οδός Θέμιδος – Υπόθεση 232, Κ.Πατήσια – Υπόθεση 243, οδός Τισικράτους – Υπόθεση 246, οδός Ζερβού – Υπόθεση 248, οδοί Μπιρμπίλη & Βλαχοθανάση – Υπόθεση 280, Νεμέας – Υπόθεση 298, οδοί Ψαρομηλίγκου & Κ.Σαμουήλ – Υπόθεση 302, οδός Μαυρομιχάλη – Υπόθεση 312, Κ.Πατήσια – Υπόθεση 346, Βαρβάκειος – Υπόθεση 364

- αμφισβήτηση για την ορθή χρήση του συστήματος ανακύκλωσης (Υπόθεση 263, Υπόθεση 300)

 

Η υπηρεσία είναι αρμόδια επίσης για την απόσυρση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων, βάσει μιας διαδικασίας που προβλέπει καταγραφή του οχήματος σε τακτά διαστήματα προκειμένου να διαπιστωθεί ότι είναι όντως εκταταλελειμμένο (Υπόθεση 88, Υπόθεση 313).

 

Το Τμήμα Ειδικών Εργασιών επιλαμβάνεται σε περιπτώσεις που πρέπει να αφαιρεθούν απορρίμματα ή άλλα αντικείμενα από κοινόχρηστους χώρους (Υπόθεση 132, Υπόθεση 233)

 

Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος

Δύο είναι οι κύριες κατηγορίες καταγγελιών που αφορούν την Δ/νση Πρασίνου & Περιβάλλοντος: η πρώτη αφορά την εκτίμηση των πολιτών για μη ορθή κλάδευση των δέντρων (Υπόθεση 135, Υπόθεση 321, Υπόθεση 335) και η δεύτερη αφορά επιθέσεις από αδέσποτους σκύλους (Υπόθεση 127, Υπόθεση 225). Μια τρίτη κατηγορία αφορά την παραμέληση χώρων πρασίνου (Υπόθεση 221, Υπόθεση 258, Υπόθεση 379) και τη μη συντήρηση μεγάλων δέντρων (Υπόθεση 223, Υπόθεση 311) ή τις ενστάσεις για την αντικατάστασή τους (Υπόθεση 259).

Πολίτης κατήγγειλε φθορά του οχήματός της από επιχείρηση κλαδέματος δέντρων, αλλά δεν προσκόμισε κανένα αποδεικτικό στοιχείο, ενώ η Δ/νση αντέκρουσε τους ισχυρισμούς της (Υπόθεση 83)

 

Διεύθυνση Κοινόχρηστων Χώρων

Οι φθορές σε κοινόχρηστη σκάλα (Γκύζη) που καταγγέλθηκαν αποκαταστάθηκαν από την υπηρεσία (Υπόθεση 118).

Κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν για την λειτουργία χώρου σκέιτμπορντ (Κουντουριώτη), παρά την αντίθετη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Με την σχετική διαμεσολάβηση διαπιστώθηκε ότι η Δ/νση Κοινόχρηστων Χώρων είχε ενημερώσει σχετικά την ενδιαφερόμενη πλευρά για την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Υπόθεση 136).

Καταγγελία για ύπαρξη μπάζων στην πλατεία Κολιάτσου οδήγησε την υπηρεσία σε αυτοψία και λήψη φωτογραφιών από τις οποίες αποδείχθηκε ότι δεν υπήρχε τέτοιο υλικό στον κοινόχρηστο χώρο (Υπόθεση 173).

Καταγγελία για παραμέληση του χώρου πρασίνου στην οδό Βαλτινών οδήγησε την υπηρεσία σε αυτοψία και προγραμματισμό για αποκατάσταση του συρματοπλέγματος (Υπόθεση 221).

Μητέρα κατήγγειλε ότι συνεργείο της υπηρεσίας προκάλεσε φθορά στα ρούχα του τέκνου της, την στιγμή της διέλευσής τους από χώρο στον οποίο πραγματοποιούνταν έργα. Η πολίτης δεν έμεινε ικανοποιημένη από τον χειρισμό της υπόθεσης εκ μέρους της υπηρεσίας και υπέβαλε αίτημα αποζημίωσης στην Οικονομική Επιτροπή (Υπόθεση 279).

Για τον αδιαμόρφωτο κοινόχρηστο χώρο των οδών Ξούθου-Βερανζέρου-Μενάνδρου έδωσε απαντήσεις η υπηρεσία μετά την σχετική καταγγελία (Υπόθεση 297). Το πρόβλημα που έχει καταγραφεί σε τοιχείο στο Άλσος Προμπονά δεν έχει επιλυθεί ακόμη από την υπηρεσία λόγω έλλειψης υλικού (Υπόθεση 339).

 

Διεύθυνση Οδοποιίας & Αποχέτευσης

Οι πιο συνήθεις καταγγελίες για την υπηρεσία αυτήν αφορούν την φραγή των φρεατίων (οδός Θαρύπου – Υπόθεση 85, οδός Δωδεκανήσου – Υπόθεση 100, οδός Κ.Τσαλδάρη – Υπόθεση 178, οδός Αλ.Νούτσου – Υπόθεση 218, οδός Καραϊσκάκη – Υπόθεση 225). Ύστερα από σχετικό αίτημα αντικαταστάθηκε επίσης σχάρα υπονόμου (οδός Σερβίων – Υπόθεση 254).

Σε μια από τις πιο σοβαρές υποθέσεις δικαιωμάτων Ατόμων με Αναπηρία, η Δ/νση δεν ήταν σε θέση να δώσει επαρκή απάντηση για τις προϋποθέσεις σχετικά με την δυνατότητα τοποθέτησης ράμπας από το πεζοδρόμιο προς την είσοδο κατοικίας της ενδιαφερόμενης (Υπόθεση 185).

Η έλλειψη συνεννόησης των δημοτικών υπηρεσιών, καθώς και η άγνοια για το εφαρμοστέο δίκαιο οδήγησαν στην σύλληψη της ενδιαφερόμενης με την διαδικασία του αυτοφώρου.

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης αναφέρθηκε στην υπόθεση αυτή και στην Ειδική Πρόταση 3/2013 προς τον Δήμαρχο Αθηναίων, όπου επισημαίνεται η διάταξη του άρθρου 27 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, κατά την οποία: "... σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα επιτρέπεται κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης, κανονισμού (συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού της πολυκατοικίας ) κλπ. η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου) που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά, από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς / εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα"

Ένα περιττό δικαιολογητικό εντοπίστηκε από πολίτη στον κατάλογο των πιστοποιητικών που πρέπει να προσκομιστούν με την υποβολή θέσης στάθμευσης οχήματος εξυπηρέτησης Ατόμου με Αναπηρία (Υπόθεση 251).

Άνω του ενός έτους ανέμενε 88χρονος τετραπληγικός πολίτης που υπέβαλε αίτηση για παραχώρηση θέσης στάθμευσης για λόγους υγείας, λόγω του ότι η υπηρεσία ενώ είχε διεκπεραιώσει όλα τα έγγραφα, μετά την προώθηση από την αναπληρώτρια δήμαρχο για ένταξη στην ημερήσια διάταξη, μετέβαλε άποψη ως προς την υπαγωγή στις διατάξεις για τα άτομα με σοβαρό πρόβλημα υγείας. Με την διαμεσολάβησή του ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης εξήγησε ότι η συμπεριφορά αυτή είναι αντίθετη στην αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη και τελικώς η υπόθεση εισήχθη στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο έλαβε θετική απόφαση (Υπόθεση 326).

 

Διεύθυνση Ελέγχου Κοινόχρηστου Χώρου

Κατόπιν καταγγελίας πολίτη που του επιβλήθηκε πρόστιμο για παράνομη στάθμευση, ενώ ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι είχε συμβουλευθεί τον διαδικτυακό χάρτη από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων ως προς την ελεγχόμενη στάθμευση και από την οποία προέκυπτε ότι ο χώρος στάθμευσης στην οδό που πήγε να επισκεφθεί τον ιατρό του ήταν επιτρεπόμενης στάθμευσης, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης διαμεσολάβησε προκειμένου να διαγραφεί το πρόστιμο. Η απάντηση της Δ/νσης Ελέγχου Κοινόχρηστου Χώρου ήταν θετική (Υπόθεση 366).

 

Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών 

Καταγγελία για μη τήρηση ποσόστωσης ως προς την εθνικότητα των τέκνων που γίνονται δεκτά στους βρεφονηπιακούς σταθμούς απορρίφθηκε, καθόσον από το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο δεν προβλέπεται τέτοια ποσόστωση (Υπόθεση 175).

  

Καταγγελία για απόρριψη αίτησης εγγραφής σε βρεφονηπιακό σταθμό, λογω μη λήψης υπόψη της ιδιότητας της μητέρας ως φοιτήτριας είχε θετική έκβαση κατόπιν διαμεσολάβησης (Υπόθεση 256).

 

 

Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ)

Μια γενικόλογη καταγγελία ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι στο ΚΥΑΔΑ δεν φέρουν γάντια, ότι οι μερίδες του φαγητού είναι μειωμένες στο 1/3 και ότι υπάρχει πρόβλημα συνωστισμού και κίνδυνος τροχαίου. Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης έχει επισκεφθεί αρκετές φορές το ΚΥΑΔΑ κατά την διάρκεια της διεξαγωγής του συσσιτίου, μαζί με συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα Εθελοντικής Δράσης του Γραφείου Συμπαραστάτη και διαπίστωσε ότι οι συνθήκες είναι ικανοποιητικές. Παρ' όλ' αυτά έδωσε στην διεύθυνση του ΚΥΑΔΑ την δυνατότητα να τοποθετηθεί επί των αιτιάσεων. Η διεύθυνση απάντησε ότι οι εργαζόμενοι φορούν γάντια καθ' όλη την διαδικασία μεριδοποίησης και διανομής συσσιτίου, ενώ έχουν όλοι τους βιβλιάρια υγείας Υ18 ή ιατρικά πιστοποιητικά σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τους εργαζόμενους σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Το ΚΥΑΔΑ επικαλείτα και απάντηση του Υγειονομικού Ελέγχου της Περιφέρειας, το οποίο αναφέρει ότι δεν διαπιστώθηκαν υγειονομικά προβλήματα, καθώς και έγγραφο από το οποίο προκύπτει ότι τηρούνται όλα τα μέτρα που ορίζει το Υπουργείο. Το ΚΥΑΔΑ αναφέρει ότι οι μερίδες είναι κανονικές σε ποσότητα, αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο αριθμός των σιτιζόμενων δεν είναι σταθερός (Υπόθεση 125).

  

Καταγγελία για κακομεταχείριση πολίτη (Υπόθεση 141), αίτημα για ευχερέστερη εξυπηρέτηση ηλικιωμένης στο συσσίτιο (Υπόθεση 140) και καταγγελία οροθετικής για έλλειψη διακριτικότητας και καθυστέρηση για επανεξέτασή της (Υπόθεση 184) δεν έχουν λάβει απαντήσεις.

  

Το ΚΥΑΔΑ είναι επίσης ο υπεύθυνος φορέας για την δομή του "Κοινωνικού Παντοπωλείου" που λειτουργεί ορισμένους μήνες τον χρόνο. Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης έχει επισημάνει την υποχρέωση δημοσίευσης των προϋποθέσεων εγγραφής δικαιούχων στο "Κοινωνικό Παντοπωλείο", ενέργεια στην οποία η διεύθυνση διαβεβαίωσε ότι έχει προβεί (Υπόθεση 344). Αντικείμενο καταγγελίας αποτέλεσε ο ισχυρισμός περί μη πρωτοκόλλησης αίτησης που υπέβαλε ενδιαφερόμενος για το "Κοινωνικό Παντοπωλείο", λόγω του ότι δεν διέθετε επαρκή, κατά την κρίση της υπηρεσίας, στοιχεία πιστοποίησης της διάστασης με την σύζυγό του (Υπόθεση 352).

 

Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού Νεολαίας & Άθλησης Δήμου Αθηναίων

Μια καταγγελία για συμπεριφορά υπαλλήλου κολυμβητηρίου που ανήκει στον ΟΠΑΝΔΑ υπέβαλε ενδιαφερόμενη και αναμένεται εξέλιξη της υπόθεσης (Υπόθεση 348).

 

 


Η παρουσίαση από τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης κ. Βασίλη Σωτηρόπουλο

 

*Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ