Η πρώτη φορά που άκουσα πως κάποιος ενοχλήθηκε με τα γυμνά αγάλματα, που τόσο πολύ έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα μουσεία μας, ήταν στις αρχές των '90ς, όταν ο David Bowie κυκλοφόρησε τον δεύτερο δίσκο των Tin Machine.
Στο εξώφυλλο βλέπαμε γυμνούς Κούρους.
Η Αμερικανοί όμως έβλεπαν κούρους χωρίς πέη, μιας και η εταιρία δεν τόλμησε να βγάλει το δίσκο κανονικά.
Απογοητευμένος ο Bowie είχε προτείνει μια μέση λύση: Οι κάτοχοι του (λογοκριμένου) εξωφύλλου, να μπορούν να γράψουν στη δισκογραφική εταιρία να τους στείλει αυτοκόλλητα με τα κομμένα γεννητικά όργανα για να τα κολλήσουν στο δίσκο και όλα να είναι όπως πρέπει. Οι μαζικές αποστολές γεννητικών οργάνων συνιστούν τεράστια παρανομία, του απάντησε η δισκογραφική, κι έτσι η πρότασή του απορρίφθηκε.
Το θυμήθηκα βλέποντας, χάρη στον Δημήτρη, αυτό το μικρό animation, που το βρήκα αποκαλυπτικό, και απολαυστικό.
Το πιο αστείο πράγμα που φτιάχτηκε για τη λογοκρισία του γυμνού
πατήστε την πλήρη οθόνη
[+]
Ας μην το ξεχάσουμε ποτέ:
Ιούλιος 2009, Κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή
Από την Ελευθεροτυπία, Σάββατο 25 Ιουλίου 2009
Λυπηρή για την Ελλάδα χαρακτήρισε χθες από το Παρίσι ο διεθνής Ελληνας σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς την απαράδεκτη λογοκρισία που έγινε σε φιλμάκι του, το οποίο προβαλλόταν έξω από τη αίθουσα του Παρθενώνα στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.
Τη λογοκρισία απαίτησαν μέλη της Ιεράς Συνόδου, όταν είδαν στο φιλμ-ανιμέισιον του σκηνοθέτη ρασοφόρους χριστιανούς να σκαρφαλώνουν στις μετόπες του Παρθενώνα και να καταστρέφουν τα φειδιακά ανάγλυφα.
Την απόφαση να «ψαλιδίσουν» το επίμαχο κομμάτι του φιλμ διάρκειας 1,5 λεπτού, βασισμένο σε ιστορικά γεγονότα, έλαβαν από κοινού ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς με τον πρόεδρο του Μουσείου Δημήτρη Παντερμαλή, έπειτα από έντονη αντίδραση επισκόπων.
«Βρίσκω πολύ λυπηρό και απαράδεκτο για την Ελλάδα, μια χώρα που είναι και μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αυτό που συνέβη: το να υποκύψει δηλαδή η Πολιτεία στις πιέσεις εκπροσώπων της Εκκλησίας και να προβεί σε αυτήν την πράξη παρέμβασης σ' ένα φίλμ που αναφέρεται σε ιστορικά γεγονότα. Ο,τι απεικονίζεται σε αυτό το μικρό φίλμ είναι ιστορικά αποδεδειγμένο. Αναφέρεται στις καταστροφές που έχει υποστεί ανά τους αιώνες το μνημείο, από τους ανθρώπους. Οι πρώτοι χριστιανοί έκαναν αρκετές καταστροφές στα μνημεία και στα γλυπτά για διάφορους λόγους, ορισμένες φορές επειδή απλώς τους είχε σκανδαλίσει η γύμνια των αγαλμάτων.
(...) Οσο για τις αντιδράσεις των εκπροσώπων της Εκκλησίας, δεν με ξαφνιάζουν. Η Εκκλησία αρνείται πάντοτε την πραγματικότητα, για να σώσει το δόγμα της.»
Μετά το 1:30'.
σχόλια