Σούπερ μάρκετ: Σε άνοδο ο τζίρος τον Νοέμβριο - Μαζικές αγορές λίγο πριν το lockdown

Σούπερ μάρκετ: Σε άνοδο ο τζίρος τον Νοέμβριο - Μαζικές αγορές λίγο πριν το lockdown Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Αυξημένες κατά 32,7% ήταν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε αύξηση 32,7% κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου.

Η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.

Σημειώνεται ότι η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου).

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά 85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά 48,1%, ενώ τα large supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά 35,2%.

Ειδικότερα στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης 33,9%. Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα στον νομό (26/10 - 1/11) οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο espresso στα €4,5 δοκιμάζει την υπομονή των καταναλωτών» προειδοποιεί κορυφαία εταιρεία καφέ

Οικονομία / «Ο espresso στα €4,5 δοκιμάζει την υπομονή των καταναλωτών» προειδοποιεί κορυφαία εταιρεία καφέ

Η πίεση από τις αγορές και η εμπορική σύγκρουση ΗΠΑ-ΕΕ, με την κλιματική κρίση να επηρεάζει πλέον την αγροτική παραγωγή, δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τον κλάδο του καφέ διεθνώς
LIFO NEWSROOM
«Παγκόσμια τάξη βάσει κανόνων ή εξουσίας: Η άποψη της ΕΕ» Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμετέχει στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Οικονομία / «Παγκόσμια τάξη βάσει κανόνων ή εξουσίας: Η άποψη της ΕΕ» Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμετέχει στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Το Σάββατο, 12 Απριλίου και ώρα 10:30, ο επικεφαλής του Γραφείου του ΕΚ στην Ελλάδα, κ. Κωνσταντίνος Τσουτσοπλίδης  θα συντονίσει συζήτηση με το καθόλα επίκαιρο θέμα «Παγκόσμια τάξη βάσει κανόνων ή εξουσίας: Η άποψη της ΕΕ» (Rules or Power-Based World Order: the EU view).
LIFO NEWSROOM
Δισεκατομμυριούχος υποστηρικτής του Τραμπ προειδοποιεί για «οικονομικό πυρηνικό χειμώνα» λόγω δασμών

Διεθνή / Δισεκατομμυριούχος υποστηρικτής του Τραμπ προειδοποιεί για «οικονομικό πυρηνικό χειμώνα» λόγω δασμών

Οταν οι αγορές καταρρέουν, προειδοποίησε ο Μπλιν Άκμαν, οι νέες επενδύσεις σταματούν, οι καταναλωτές σταματούν να ξοδεύουν και οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιορίσουν τις επενδύσεις και να απολύσουν εργαζόμενους
LIFO NEWSROOM