Προγραμματισμένες αγορές προϊόντων εντός των καταστημάτων και όχι στην πόρτα προβλέπει το νέο μοντέλο λειτουργίας του λιανεμπορίου που σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Μετά το click away η αγορά καλείται να υιοθετήσει το click in shop, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να παραλαμβάνει από το ταμείο τα προϊόντα που έχει παραγγείλει είτε τηλεφωνικά είτε διαδικτυακά.
Παράλληλα, ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία της επιστροφής προϊόντων.
Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές θα πρέπει ξανά να κλείνουν ραντεβού για την παραλαβή της παραγγελίας τους ενώ δεν θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής επιπλέον προϊόντων από τα ράφια, εφόσον αυτά δεν περιλαμβάνονται στην παραγγελία.
Αυτό που εξετάζεται ακόμη είναι εάν θα εξυπηρετείται ένας μόνο πελάτης μέσα στο κατάστημα ή θα επιτραπεί ταυτόχρονη εξυπηρέτηση πελατών, ο αριθμός των οποίων θα καθορίζεται βάσει των τετραγωνικών του καταστήματος.
Στόχος πάντως είναι το άνοιγμα των καταστημάτων να μην απέχει πολύ από τις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου.
Πάνω από 400.000 ραντεβού για click away
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούρης χαρακτήρισε το click away ως θετικό μέτρο για την λειτουργία της αγοράς, τονίζοντας ωστόσο πως δεν υποκαθιστά την λειτουργία του λιανεμπορίου, εφόσον οι επιχειρήσεις που το χρησιμοποιούν θεωρούνται κλειστές.
Όπως είπε, έδωσε μια μικρή σχετική ανάσα στην αγορά αλλά το χειρότερο είναι ότι δεν αφορά στο σύνολο του λιανεμπορίου, αφού άλλοι κλάδοι πήγαν καλύτερα κι άλλοι όχι, τονίζοντας ότι πρόκειται για μέτρο «που δεν μπορεί να μας πάει μακριά».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης συμφώνησε πως το click away είναι μια προσωρινή λύση, προσθέτοντας ωστόσο πως τις ημέρες αυτές πραγματοποιήθηκαν πάνω από 400.000 ραντεβού για click away, «πράγμα πολύ σημαντικό».