Κορωνοϊός - Κερδισμένοι και χαμένοι της πανδημίας - Ποιες εταιρείες είδαν τον τζίρο τους να «εκτοξεύεται»

Κορωνοϊός - Κερδισμένοι και χαμένοι της πανδημίας - Ποιες εταιρείες είδαν τον τζίρο τους να «εκτοξεύεται» Facebook Twitter
0

Μεγάλη πληγή στην οικονομία έχει προκαλέσει παγκοσμίως η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού, με εταιρείες να βάζουν «λουκέτο» και επιχειρηματίες να βρίσκονται σε απόγνωση. 

Ωστόσο, η δραματική κατάσταση που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο, φαίνεται, πως δεν έχει επηρεάσει αρνητικά κάποιους τομείς της οικονομίας. Αντίθετα, η πανδημία φαίνεται να παίζει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη ορισμένων επιχειρήσεων, που είδαν μέσα στη χρονιά που πέρασε να αυξάνονται, και μάλιστα, κατακόρυφα, τα κέρδη τους. Ποιοι είναι οι οικονομικά κερδισμένοι της πανδημίας της covid-19 και ποιοι οι χαμένοι;

Οι κερδισμένοι

Σε καιρούς αυστηρών περιοριστικών μέτρων οι καταναλωτές στράφηκαν στο διαδικτυακό εμπόριο και κατά συνέπεια τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Στους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας περιλαμβάνεται ο αμερικανικός διαδικτυακός κολοσσός Amazon. Το τρίτο τρίμηνο του 2020 ο τζίρος της αμερικανικής εταιρίας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Στα ίδια επίπεδα, αν όχι παραπάνω, αναμένονται τα έσοδά της το τελευταίο τρίμηνο του έτους. 

Ικανοποιημένη από τους τζίρους της είναι και η Deutsche Post, στην οποία ανήκει η διεθνής εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών DHL. Ο επικεφαλής των Γερμανικών Ταχυδρομείων Φρανκ Άπελ αναμένει ρεκόρ κέρδους για το 2020, αναφέρει η Deutsche Welle.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί στρέφονται στα ντελίβερι από τη στιγμή που το φαγητό στο εστιατόριο έχει γίνει λόγω των περιοριστικών μέτρων ανέφικτο. Κερδισμένη όσο λίγες γερμανικές εταιρίες ντελίβερι βγήκε η Delivery Herο, της οποίας η μετοχή εκτινάχθηκε στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Όσο όμως και αν προσπάθησαν μικρά και μεγάλα εστιατόρια να ενισχύσουν το τζίρο τους πουλώντας φαγητό σε πακέτο δεν κατάφεραν να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος.

Στους κερδισμένους των επαγγελματικών βιντεοδιασκέψεων είναι φέτος η αμερικανική εταιρία Zοοm, η οποία ξεπέρασε τους 300 εκατομμύρια χρήστες και τριπλασίασε τους επαγγελματίες πελάτες της. Το 2020 η Zoom κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της σε πάνω από 622 εκατομμύρια δολάρια.

Μιας και σχεδόν απαγορεύθηκαν οι δια ζώσης συναντήσεις πολύς κόσμος στράφηκε στο διαδίκτυο και την εικονική πραγματικότητα. Έτσι τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια και οι κάθε λογής προσομοιώσεις κέρδισαν τους τελευταίους μήνες τεράστιο αριθμό νέων πελατών. Στους μεγάλους κερδισμένους της χρονιάς ανήκουν επίσης οι κολοσσοί της διαδικτυακής ψυχαγωγίας, όπως Netflix, Amazon Prime και Disney +.

 

 

Οι μεγάλοι χαμένοι

Από την περασμένη άνοιξη οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν απώλειες δισεκατομμυρίων. Έτσι για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa χρειάστηκε την οικονομική στήριξη του γερμανικού δημοσίου για να μην πτωχεύσει. Για τον τουρισμό το 2020 ήταν αδιαμφισβήτητα μια από τις χειρότερες χρονιές. Ταξιδιωτικές οδηγίες και ακυρώσεις έφεραν πολλά πρακτορεία, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες στα όρια της χρεοκοπίας.

Με πρωτοφανή πτώση της ζήτησης βρέθηκε αντιμέτωπη και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία και πριν από την πανδημία αναζητούσε το βηματισμό της στη μετάβαση μεταξύ συμβατικών κινητήρων και ηλεκτροκίνησης. Σε διεθνές επίπεδο κατασκευάστηκαν εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα από ότι το 2019. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές προσπάθησαν να αμβλύνουν τις επιπτώσεις της κρίσης με μειωμένο ωράριο εργασίας, διακοπή της παραγωγής και περικοπές θέσεων εργασίας. Παρά τις εκκλήσεις της η αυτοκινητοβιομηχανία δεν διασφάλισε όπως ήλπιζε την οικονομική στήριξη του γερμανικού κράτους.

Όσο ανθεί ωστόσο το ιντερνετικό εμπόριο, τόσο πλήττεται το λιανικό. Τα αυστηρά μέτρα περιόρισαν πολλούς στα σπίτια τους, ακυρώνοντας αναγκαστικά κάθε σχέδιο για μία βόλτα στα μαγαζιά.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Οικονομία / Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Το ανανεωμένο έντυπο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, νέους κωδικούς και αυτοματοποιημένες διαδικασίες που στοχεύουν στη διευκόλυνση των φορολογουμένων
LIFO NEWSROOM
Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Οικονομία / Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Είναι υποχρεωμένη να διοικεί απείθαρχους υφιστάμενους, κάθε ώρα της ημέρας, επί επτά ημέρες της εβδομάδας κι αυτό μπορεί να μας διδάξει πολλά, δηλώνει ο Manoj Bhargava, ιδρυτής της 5-hour Energy
LIFO NEWSROOM
Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οικονομία / Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οι υποσχέσεις των Ευρωπαίων ηγετών για αύξηση του δανεισμού προκειμένου να αυξηθούν οι στρατιωτικές δαπάνες έχουν αναδιαμορφώσει τη δημοσιονομική εικόνα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΚΤ
LIFO NEWSROOM
Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM