Το μπαράζ δοκιμών πυρηνικών όπλων και βαλλιστικών πυραύλων από την Πιονγκγιάνγκ τα τελευταία χρόνια, οδήγησε σε διεύρυνση των διεθνών κυρώσεων κατά της Βόρειας Κορέας.
Οι εισαγωγές πετρελαίου αποτελούν ένα από τα κύρια πεδία των επιβεβλημένων κυρώσεων, με το καθεστώς της Πιονγκγιάνγκ να μπλοκάρεται από τη νόμιμη οδό του εφοδιασμού της χώρας με πετρέλαιο.
Το 2020, η Πιονγκγιάνγκ εισήγαγε παράνομα διυλισμένο πετρέλαιο και εξήγαγε άνθρακα αξίας περίπου 370 εκατομμυρίων δολαρίων, με τη βοήθεια κινεζικών φορτηγίδων. Από το 2017, τα Ηνωμένα Έθνη έχουν θέσει ως ανώτατο όριο τα 500.000 βαρέλια για τις ετήσιες εισαγωγές διυλισμένου πετρελαίου στη Βόρεια Κορέα. Είναι ενδεικτικό ότι οι ΗΠΑ ανέφεραν ότι το 2019 οι εισαγωγές της Πιονγκγιάνγκ ξεπέρασαν το όριο πολλές φορές.
Σύμφωνα με την New York Times, με «όχημα» το πετρελαιοφόρο Diamond 8, που έχει αναγνωριστεί πολλές φορές από τον ΟΗΕ για τα παράνομα ταξίδια του στη Βόρεια Κορέα, το πετρέλαιο συνεχίζει να ρέει και σήμερα παράνομα στη χώρα.
Όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ της εφημερίδας, πίσω από τα ταξίδια του Diamond 8 βρίσκεται ο όμιλος Winson Group με έδρα τη Σιγκαπούρη και το παράρτημα Winson Shipping, ενώ άλλα δύο δεξαμενόπλοια συμμετέχουν στην παράνομη διαδρομή μεταφέροντας πετρέλαιο στο Diamond 8. Πρόκειται για τα πλοία EverGrander και Superstar. Με τα πλοία αυτά συνδέονται πολλά κομβικής σημασίας πρόσωπα τα οποία έχουν μεταξύ τους δύο κοινά, τον όμιλο Winson και την κινεζική επαρχία Φουτζιάν.
Η Φουτζιάν, είναι σύμφωνα με το δημοσίευμα, μια περιοχή όπου το λαθρεμπόριο πετρελαίου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο. Ένα από τα ταξίδια της μεταφοράς πετρελαίου στην Βόρεια Κορέα είναι το εξής. Toν Φεβρουάριο του 2020 το Diamond 8 πλέει άδειο από το λιμάνι της Φουτζιάν και παραλαμβάνει πετρέλαιο από το Evergrander στην Ταιβάν και κατευθύνεται κατευθείαν για τη Βόρεια Κορέα. Ωστόσο, η διαδρομή δεν είναι τόσο ξεκάθαρη τελικά γιατί το Diamond σταματάει σε ένα άλλο λιμάνι για 30' και φορτώνει πετρέλαιο από το Superstar. Για τρεις εβδομάδες το Diamond 8 δεν σταματάει σε άλλο λιμάνι αλλά πλέει στα ανοιχτά χωρίς συγκεκριμένη κατεύθυνση. Μετά πλέει βόρεια και για 8 μέρες το σήμα που έπρεπε να εκπέμπει χάνεται. Όμως από δορυφορικές φωτογραφίες το δεξαμενόπλοιο εντοπίζεται σε λιμάνι της Βόρειας Κορέας.
Όταν το Diamond 8 αρχίζει να εκπέμπει ξανά σήμα αυτό βρίσκεται κοντά στην Ταιβάν όπου φορτώνει πετρέλαιο από το Superstar. H εταιρεία που ελέγχει το EverGrander είναι η Glory Sparkling, ανώτατο στέλεχος της οποίας έχει σχέσεις με τον όμιλο Winson Shipping, ενώ και το πλοίο Superstar σχετίζεται με το όμιλο Winson Shipping.
Την ίδια ώρα, το Diamond 8 φέρεται να άνηκε στον όμιλο Winson μέχρι και το 2016 και από τότε η ιδιοκτησία του πλοίου παραμένει μυστήριο καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ ως σημερινός ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου εμφανίζεται ένας 62χρονος συνταξιούχος από την Ινδονησία, πρώην ναύτης, ο οποίος ζει σε μια φτωχογειτονιά και δήλωσε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο πλούσιος για να έχει στην κατοχή του ένα δεξαμενόπλοιο.
Η διευθύντρια του ομίλου Winson ,από την πλευρά της, σε δήλωσή της στην NΥΤ υποστήριξε ότι ο όμιλος δεν έχει καμία σχέση με λαθρεμπόριο ούτε σχετίζεται με παραβιάσεις κυρώσεων που αφορούν στη Βόρεια Κορέα, ενώ το Πεκίνο έχει διαβεβαιώσει κατ’ επανάληψη ότι εφαρμόζει τις κυρώσεις.