Προσωρινή απόσυρση των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία της Γερμανίας αποφάσισε ο ΟΑΣΘ.
«Σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους 247 λεωφορεία. Τις προηγούμενες ημέρες βγάζαμε περίπου 305 με 307 οχήματα. Άρα έχουμε τουλάχιστον 50 εκτός κυκλοφορίας. Τα περισσότερα από αυτά παραμένουν στα αμαξοστάσια επειδή δεν λειτουργεί ή δεν διαθέτουν κλιματισμό», δήλωσε ο Μάκης Άγγος, εκπρόσωπος του σωματείου των εργαζομένων.
«Όταν η θερμοκρασία έξω είναι πάνω από 35 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία, εάν δεν υπάρχει κλιματισμός, το θερμόμετρο ξεπερνά τους 50 βαθμούς. Με τέτοιες θερμοκρασίες είναι αδύνατον να γίνουν δρομολόγια», πρόσθεσε, μιλώντας στο voria.gr.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, σε πολλά οχήματα, κυρίως εκείνα που ανήκουν στον ΟΑΣΘ (πλην των μισθωμένων), υπάρχουν βλάβες στα κλιματιστικά οι οποίες δεν αποκαταστάθηκαν εγκαίρως. «Πολλές από αυτές χρειάζονταν μερικές δεκάδες ευρώ», αναφέρει αρμόδια πηγή.
Τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ από τη Λειψία έχουν εμφανίσει μέχρι σήμερα αρκετά προβλήματα καθώς οι υπεύθυνοι φαίνεται να μην φρόντισαν να διαθέτουν κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να κινηθούν σε ελληνικό έδαφος.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα συγκεκριμένα οχήματα δεν δρομολογούνται πλέον σε δρομολόγια με μεγάλες κλίσεις εδάφους μετά από περιστατικό πυρκαγιάς σε λεωφορείο που δυσκολευόταν να ανέβει ανηφόρα, ενώ όπως έχουν καταγγείλει εργαζόμενοι, τα λεωφορεία διαθέτουν πολύ μικρούς κινητήρες και δεν έχουν κλιματισμό.
ΣΥΡΙΖΑ: «Η κοροϊδία με τα λεωφορεία-"σαπάκια" από τη Λειψία έλαβε τέλος»
«Η κοροϊδία με τα λεωφορεία-"σαπάκια" από τη Λειψία, που έπιαναν φωτιά στις ανηφόρες του Χορτιάτη, έλαβε και επίσημα τέλος», υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης σχετικά με την απόσυρση των λεωφορείων της Λειψίας από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης
«Η ακαταλληλότητα των οχημάτων, που με δόξα και τιμή υποδέχονταν πριν από λίγους μήνες οι Καραμανλής, Ζέρβας και Σκόδρας, οδηγεί τα μόλις 17 λεωφορεία που εκτελούσαν δρομολόγια, πίσω στα αμαξοστάσια. Εκεί όπου βρίσκονται ακινητοποιημένα από την πρώτη ημέρα 32 ακόμα οχήματα του είδους», αναφέρουν, σχολιάζοντας ότι «η απόσυρσή τους αποδίδεται στην έλλειψη κλιματισμού και παραθύρων».
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η ευθύνη για την προμήθειά τους, την σπατάλη άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ και την κοροϊδία του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης εν μέσω κορονοϊού και συνωστισμών ανήκει ολόκληρη στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ».
«Η έκθεση των επιβατών στους κινδύνους του κορoνοϊού και η απαξίωση του ΟΑΣΘ, με στόχο την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, θα μας βρει όλους απέναντι», καταλήγουν.