Με το κτίριό της να είναι σε ανακαίνιση και τη συλλογή Φρικ να έχει μεταφερθεί προσωρινά στο περίφημο κτίριο Φρικ Μάντισον, το μουσείο δέχτηκε ένα καταπληκτικό δώρο, δεκάξι σχέδια σε χαρτί που θεωρούνται έργα μεγάλης αξίας και πρόκειται για ολοκληρωμένα έργα.
Με αυτό τον τρόπο η συλλογή Φρικ αποκτά μερικά νέα σημαντικά ονόματα στη συλλογή της με ευρωπαϊκά κυρίως έργα, σε μια συλλογή που δεν είναι εγκυκλοπαιδική αλλά έχει συγκροτηθεί κυρίως από το ένστικτο του παρορμητικού ιδρυτή του.
Το σημαντικό δώρο που απέκτησε περιλαμβάνει από ένα σκίτσο για τον διάσημο πίνακα του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ Madame X έως ένα συγκινητικό παστέλ του 1784 ενός γυναικείου κεφαλιού από την Ελιζαμπέτ Βιζέλ λε Μπρυν.
Η συλλογή θα προβληθεί σε μια έκθεση το φθινόπωρο του 2022 και πίσω από αυτή τη δωρεά που περιλαμβάνει έργα ανάμεσα σε άλλα των Γκόγια, Ντεγκά, Φρανσουά Μπουσέ, Φραγκονάρ, Τόμας Λόρενς, Ζαν - Φρανσουά Μιλέ, Γκυστάβ Καγιεμπότ και άλλων είναι δώρο δυο συλλεκτριών της Νέας υόρκης, της Ελιζαμπέτ και Ζαν Μαρί Εβεγιάρ που υπήρξαν πρόεδρος και πρώην διαχειρίστρια του μουσείου αντίστοιχα και συλλέγουν ευρωπαϊκά έργα σε χαρτί από τη δεκαετία του 1970.
Το δώρο περιλαμβάνει 18 σχέδια, πέντε παστέλ, δύο χαρακτικά και ένα σκίτσο λαδιού. Το πιο διάσημο έργο είναι φυσικά το σχέδιο της κυρίας Γκοτρό (κυρία Χ), από την ελαιογραφία του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ που αγοράστηκε από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης το 1916. Η κυρία Γκοτρό που απεικονίζει ήταν μια εκκεντρική γυναίκα, πολύ τολμηρή, για την οποία όλοι μιλούσαν στη Λουιζιάνα, καθώς καθόριζε τα γούστα πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα. Στον πίνακα στέκεται όρθια με ένα βραδινό φόρεμα με το κεφάλι στραμμένο, και το δεξί λουρί της εσθήτας της να γλιστρά από τον ώμο της. Ο Σάρτζεντ χρειάστηκε πάνω από ένα χρόνο για να τελειώσει τον πίνακα λόγω των προκλήσεων να αποτυπώσει την «άχρωμη ομορφιά και την απελπιστική τεμπελιά» της, όπως ανέφερε ο καλλιτέχνης. Το έργο προκάλεσε σκάνδαλο στο Σαλόνι του Παρισιού το 1884 και ο Σάρτζεντ αργότερα ζωγράφισε ξανά την τιράντα του φορέματος.
Στο σχέδιο, ωστόσο, ο καλλιτέχνης σκιαγραφεί την κοσμική που γονατίζει σε έναν καναπέ και αντικρίζει ένα παραθυρόφυλλο που κλείνει. "Αυτό που βλέπετε είναι μια πολύ διαφορετική εικόνα από το έργο που κάνει τελικά. Είναι σαφές ότι προσπαθεί να τη γνωρίσει σχεδιάζοντάς την».
Μεταξύ άλλων σημαντικών χαρακτηριστικών έργων της δωρεάς ο επικεφαλής επιμελητής επισημαίνει το "εξαιρετικό" σχέδιο του Ντεγκά του Ναπολιτάνου ξαδέλφου του Adelchi Morbilli από το 1857, το πρώτο έργο σε χαρτί του καλλιτέχνη που μπήκε στη συλλογή του Φρικ. (Το μουσείο διαθέτει ήδη ένα λάδι Ντεγκά του 1879 που απεικονίζει χορευτές να κάνουν πρόβες.)
Ακόμα, το σχέδιο του Καγιεμπότ με έναν άντρα με ομπρέλα είναι ένα προπαρασκευαστικό σκίτσο για αυτόν που είναι αναμφισβήτητα ο πιο διάσημος πίνακάς του, μια αστική σκηνή του 1877, Paris Street: Rainy Day που βρίσκεται στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο. Είναι δύσκολο να βρεθούν τέτοια σχέδια, λέει ο επιμελητής του μουσείου Ξαβιέ Σάλομον: «Ο Καγιεμπότ ήταν πολύ πλούσιος και δεν πούλησε πολλά έργα, έτσι τα περισσότερα από αυτά παρέμειναν με την οικογένειά του».
Ο Χένρι Κλέι Φρικ, ο ιδρυτής του Μουσείου, «συγκέντρωσε έργα σε χαρτί με έναν πολύ τυχαίο τρόπο», λέει ο Σόλομον. «Τον ενδιέφεραν τα χαρακτικά του Ρέμπραντ, τα παστέλ του Γουίστλερ».
Η συλλογή σήμερα επιχειρεί να καλύψει όλα τα κενά και αυτό το δώρο θα δημιουργήσει νέες συνδέσεις με τις συλλογές και νέες εκθέσεις.