Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον τάφο του βασιλικού ταμία από την εποχή του Ραμσή Β’

Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον τάφο του βασιλικού ταμία από την εποχή του Ραμσή Β’ Facebook Twitter
Το εσωτερικό του τάφου του βασιλικού ταμία. © ‎Ministry of Tourism and Antiquities/Facebook
0

Περίτεχνες διακοσμήσεις με θυσίες ζώων σε ένα μέρος που οι ανασκαφές δε σταματούν να μας εκπλήσσουν με τον πλούτο των τάφων που έρχονται στο φως.

Ένας τάφος από την εποχή του βασιλιά Ραμσή Β’ είναι η τελευταία μεγάλη ανακάλυψη των αρχαιολόγων στην Αίγυπτο, στην περιοχή της Σακκάρα, νότια του Καΐρου.

Η αρχαία νεκρόπολη δε σταματά να αποκαλύπτει θησαυρούς φέροντας στο φως αυτή τη φορά τον τάφο ενός βασιλικού ταμία από την εποχή του βασιλιά Ραμσή Β', ο οποίος βασίλεψε περίπου από το 1279 έως το 1212 π.Χ..

Οι τοίχοι του τάφου φέρουν ζωγραφισμένες σκηνές με άνδρες που φέρνουν ζώα ως προσφορές για τον νεκρό, σφαγές των ζώων και σκαλίσματα του ίδιου του ιδιοκτήτη του τάφου, ενός άνδρα που ονομάζεται Ptahemwia.

Η αρχαιολογική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Καΐρου αναφέρει ότι το σχέδιο του τάφου μοιάζει με αρχαίο ναό, αλλά μέχρι στιγμής έχει ανασκαφεί μόνο ο χώρος της εισόδου. Οι ιερογλυφικές επιγραφές αναφέρουν ότι, εκτός από βασιλικός ταμίας, ο Ptahemwia υπηρέτησε ως βασιλικός γραμματέας, επόπτης των βοοειδών και ήταν υπεύθυνος για τις θεϊκές προσφορές σε έναν ναό του Ραμσή Β' στη Θήβα, στο σύγχρονο Λούξορ.

Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον τάφο του βασιλικού ταμία από την εποχή του Ραμσή Β’ Facebook Twitter
Ιερογλυφικά στον τάφο του βασιλικού ταμία του ραμσή Β' © ‎Ministry of Tourism and Antiquities/Facebook

«Δεδομένου του σημαντικού οικονομικού ρόλου του ναού, αυτή θα ήταν μια αριστοκρατική εργασία—ρυθμίζοντας τις τεράστιες ποσότητες φαγητού που έμπαιναν και έβγαιναν από το ναό—εξ ου και μπορούσε να αντέξει οικονομικά να κατασκευάσει έναν εξαιρετικό τάφο σε αυτό το επιθυμητό μέρος της νεκρόπολης της Σακκάρα », λέει ο Campbell Price, ο επιμελητής της Αιγύπτου και του Σουδάν στο Μουσείο του Μάντσεστερ, ο οποίος ήταν μέλος μιας ομάδας που διεξήγαγε μια γεωφυσική έρευνα στη Σακκάρα το 2009.

Οι αρχαιολόγοι ανέσκαψαν τον τάφο του Ptahemwia σε έναν τομέα της Σακκάρα όπου θάφτηκαν επίλεκτοι Αιγύπτιοι κατά τη διάρκεια της 18ης και 19ης Δυναστείας (περίπου 1549 έως 1187 π.Χ.), και αυτό αντανακλά την υψηλή θέση του ιδιοκτήτη του τάφου στη βασιλική αυλή. Ένας στρατιωτικός στρατηγός ονόματι Horemheb, ο οποίος έγινε Φαραώ αργότερα, έχτισε επίσης τον τάφο του σε αυτήν την περιοχή, αλλά έχτισε και έναν νέο τάφο στην Κοιλάδα των Βασιλέων στη Θήβα μετά την άνοδό του στο θρόνο.

«Ο Ptahemwia ήταν γνωστός από διάφορα αρχιτεκτονικά κομμάτια από τον τάφο του που είχαν δει το φως ή καταγραφεί ότι προέρχονταν από τη Σακκάρα τον 19ο αιώνα», λέει ο Price. «Επίσης, ένα άγαλμα που ανήκε σε έναν άνδρα με το όνομά του και τους τίτλους του βρέθηκε στην Άβυδο το 1902 και τώρα στα Εθνικά Μουσεία της Σκωτίας στο Εδιμβούργο, οπότε γνωρίζουμε ότι ήταν ένα σημαντικό πρόσωπο».

Ο τάφος του Ptahemwia είναι η τελευταία μεγάλη ανακάλυψη στη Σακκάρα. Πέρυσι, οι αρχαιολόγοι βρήκαν πάνω από 100 ζωγραφισμένα φέρετρα και άλλα τεχνουργήματα σε τρία ταφικά φρέατα στην τοποθεσία, ένα εύρημα που ανακοίνωσε ο Mostafa Waziry, ο γενικός γραμματέας του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, ως «τη μεγαλύτερη ανακάλυψη το 2020».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ