Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον τάφο του βασιλικού ταμία από την εποχή του Ραμσή Β’

Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον τάφο του βασιλικού ταμία από την εποχή του Ραμσή Β’ Facebook Twitter
Το εσωτερικό του τάφου του βασιλικού ταμία. © ‎Ministry of Tourism and Antiquities/Facebook
0

Περίτεχνες διακοσμήσεις με θυσίες ζώων σε ένα μέρος που οι ανασκαφές δε σταματούν να μας εκπλήσσουν με τον πλούτο των τάφων που έρχονται στο φως.

Ένας τάφος από την εποχή του βασιλιά Ραμσή Β’ είναι η τελευταία μεγάλη ανακάλυψη των αρχαιολόγων στην Αίγυπτο, στην περιοχή της Σακκάρα, νότια του Καΐρου.

Η αρχαία νεκρόπολη δε σταματά να αποκαλύπτει θησαυρούς φέροντας στο φως αυτή τη φορά τον τάφο ενός βασιλικού ταμία από την εποχή του βασιλιά Ραμσή Β', ο οποίος βασίλεψε περίπου από το 1279 έως το 1212 π.Χ..

Οι τοίχοι του τάφου φέρουν ζωγραφισμένες σκηνές με άνδρες που φέρνουν ζώα ως προσφορές για τον νεκρό, σφαγές των ζώων και σκαλίσματα του ίδιου του ιδιοκτήτη του τάφου, ενός άνδρα που ονομάζεται Ptahemwia.

Η αρχαιολογική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Καΐρου αναφέρει ότι το σχέδιο του τάφου μοιάζει με αρχαίο ναό, αλλά μέχρι στιγμής έχει ανασκαφεί μόνο ο χώρος της εισόδου. Οι ιερογλυφικές επιγραφές αναφέρουν ότι, εκτός από βασιλικός ταμίας, ο Ptahemwia υπηρέτησε ως βασιλικός γραμματέας, επόπτης των βοοειδών και ήταν υπεύθυνος για τις θεϊκές προσφορές σε έναν ναό του Ραμσή Β' στη Θήβα, στο σύγχρονο Λούξορ.

Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον τάφο του βασιλικού ταμία από την εποχή του Ραμσή Β’ Facebook Twitter
Ιερογλυφικά στον τάφο του βασιλικού ταμία του ραμσή Β' © ‎Ministry of Tourism and Antiquities/Facebook

«Δεδομένου του σημαντικού οικονομικού ρόλου του ναού, αυτή θα ήταν μια αριστοκρατική εργασία—ρυθμίζοντας τις τεράστιες ποσότητες φαγητού που έμπαιναν και έβγαιναν από το ναό—εξ ου και μπορούσε να αντέξει οικονομικά να κατασκευάσει έναν εξαιρετικό τάφο σε αυτό το επιθυμητό μέρος της νεκρόπολης της Σακκάρα », λέει ο Campbell Price, ο επιμελητής της Αιγύπτου και του Σουδάν στο Μουσείο του Μάντσεστερ, ο οποίος ήταν μέλος μιας ομάδας που διεξήγαγε μια γεωφυσική έρευνα στη Σακκάρα το 2009.

Οι αρχαιολόγοι ανέσκαψαν τον τάφο του Ptahemwia σε έναν τομέα της Σακκάρα όπου θάφτηκαν επίλεκτοι Αιγύπτιοι κατά τη διάρκεια της 18ης και 19ης Δυναστείας (περίπου 1549 έως 1187 π.Χ.), και αυτό αντανακλά την υψηλή θέση του ιδιοκτήτη του τάφου στη βασιλική αυλή. Ένας στρατιωτικός στρατηγός ονόματι Horemheb, ο οποίος έγινε Φαραώ αργότερα, έχτισε επίσης τον τάφο του σε αυτήν την περιοχή, αλλά έχτισε και έναν νέο τάφο στην Κοιλάδα των Βασιλέων στη Θήβα μετά την άνοδό του στο θρόνο.

«Ο Ptahemwia ήταν γνωστός από διάφορα αρχιτεκτονικά κομμάτια από τον τάφο του που είχαν δει το φως ή καταγραφεί ότι προέρχονταν από τη Σακκάρα τον 19ο αιώνα», λέει ο Price. «Επίσης, ένα άγαλμα που ανήκε σε έναν άνδρα με το όνομά του και τους τίτλους του βρέθηκε στην Άβυδο το 1902 και τώρα στα Εθνικά Μουσεία της Σκωτίας στο Εδιμβούργο, οπότε γνωρίζουμε ότι ήταν ένα σημαντικό πρόσωπο».

Ο τάφος του Ptahemwia είναι η τελευταία μεγάλη ανακάλυψη στη Σακκάρα. Πέρυσι, οι αρχαιολόγοι βρήκαν πάνω από 100 ζωγραφισμένα φέρετρα και άλλα τεχνουργήματα σε τρία ταφικά φρέατα στην τοποθεσία, ένα εύρημα που ανακοίνωσε ο Mostafa Waziry, ο γενικός γραμματέας του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, ως «τη μεγαλύτερη ανακάλυψη το 2020».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM