Ένας Ιάπωνας μηχανοδηγός μήνυσε την εργοδότρια εταιρεία του επειδή του αφαίρεσαν 56 γιεν (0,43 ευρώ) από τον μισθό του, έπειτα από μια σύντομη καθυστέρηση στο περίφημο σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας.
Η σιδηροδρομική εταιρεία JR West επέβαλε πρόστιμο στον άνδρα μετά από ένα μπέρδεμα που έγινε τον Ιούνιο του 2020 και προκάλεσε καθυστέρηση ενός λεπτού στις λειτουργίες της σιδηροδρομικής γραμμής.
Υποστήριξε ότι δεν πραγματοποιούνταν εργασίες, κατά τη διάρκεια της διακοπής, ώστε να δικαιολογούν την καθυστέρηση.
Ο υπάλληλος ζητά τώρα αποζημίωση 2,2 εκατομμυρίων γιεν (16,796.05 ευρώ) για ηθική βλάβη.
Σύμφωνα με τον ιαπωνικό ειδησεογραφικό ιστότοπο Soranews24, ο ανώνυμος άνδρας επρόκειτο να οδηγήσει ένα άδειο τρένο προς τον σταθμό Οκαγιάμα στα νότια της χώρας, αλλά έφτασε σε λάθος πλατφόρμα περιμένοντας να αναλάβει από τον προηγούμενο οδηγό.
Όταν συνειδητοποίησε το λάθος και έτρεξε προς την σωστή πλατφόρμα, η αλλαγή μεταξύ των δύο οδηγών είχε καθυστερήσει κατά δύο λεπτά, με αποτέλεσμα ένα λεπτό καθυστέρηση στην αναχώρηση του τρένου (για το οποίο τυ επέβαλαν πρόστιμο) και ένα λεπτό καθυστέρηση στον τερματισμό του τρένου στο αμαξοστάσιο.
Η JR West αρχικά επέβαλεστον οδηγό πρόστιμο 85 γιεν, δηλαδή 0,65 ευρώ αλλά αργότερα συμφώνησε να μειώσει το πρόστιμο στα 56 γιεν αφού ο οδηγός πήγε την υπόθεση στο Γραφείο Επιθεώρησης Προτύπων Εργασίας της Οκαγιάμα.
Ωστόσο, ο υπάλληλος αρνήθηκε να δεχτεί τη μείωση και υποστήριξε ότι η καθυστέρηση δεν προκάλεσε πραγματική διακοπή στα δρομολόγια ή δυσλειτουργία για τους επιβάτες καθώς το τρένο ήταν άδειο κατά τη διάρκεια του συμβάντος.
Ωστόσο, η εταιρεία λέει ότι εφάρμοσε την αρχή «καμία εργασία, καμία αμοιβή», όπως θα έκανε για την καθυστερημένη άφιξη ενός υπαλλήλου ή στην περίπτωση κάποιας ανεξήγητης απουσίας.
Ο οδηγός έφερε την υπόθεσή του στο Επαρχιακό Δικαστήριο της Οκαγιάμα τον Μάρτιο, όπου τώρα ζητά αποζημίωση.
Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ιαπωνίας είναι γνωστό για την αξιοπιστία του. Το 2017 μια σιδηροδρομική εταιρεία ζήτησε συγγνώμη αφού ένα από τα τρένα της αναχώρησε από έναν σταθμό 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα.
Εάν ένα τρένο δε, καθυστερήσει περισσότερο από πέντε λεπτά, οι επιβάτες λαμβάνουν ένα πιστοποιητικό που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία για την καθυστέρηση.
Με πληροφορίες του BBC