Η JPMorgan λέει ότι η Tesla της χρωστάει 162 εκατ. δολ. λόγω ενός tweet του Έλον Μασκ

Η JPMorgan λέει ότι η Tesla της χρωστάει 162 εκατ. δολ. λόγω ενός tweet του Έλον Μασκ Facebook Twitter
0

Μήνυση κατά της Tesla υπέβαλε η JPMorgan ζητώντας αποζημίωση 162,2 εκατ. δολ.

Η τράπεζα κατηγορεί την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Έλον Μασκ ότι «κατάφωρα» παραβίασε ένα συμβόλαιο του 2014 σχετικά με τα δικαιώματα αγοράς μετοχών, που η Tesla της πούλησε.

Στο επίκεντρο της διαφοράς βρίσκεται μια διάταξη στη σύμβαση που επιτρέπει στην JPMorgan να τροποποιήσει τα στοιχεία μετά από τυχόν «εξαιρετικά γεγονότα» στην Tesla.

Η τράπεζα ισχυρίζεται ότι ένα tweet της 7ης Αυγούστου 2018 - στο οποίο ο Έλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, είπε ότι είχε «εξασφαλίσει χρηματοδότηση» για να κάνει ιδιωτική την Tesla με 420 δολάρια ανά μετοχή - απέφερε χρήματα στην εταιρεία επειδή μείωσε σημαντικά την τιμή της μετοχής της Tesla. Η πλευρά της Tesla διαφωνεί.

Η αγωγή της JPMorgan αναφέρει ότι η Tesla πούλησε τα δικαιώματα αγοράς μετοχών της στη JPMorgan το 2014 «ως μέρος μιας μεγαλύτερης συναλλαγής στις κεφαλαιαγορές».

Σύμφωνα με τη συμφωνία, εάν η μετοχή της Tesla ήταν σε ή πάνω από μια συγκεκριμένη τιμή την ημέρα που έληξαν τα δικαιώματα προαίρεσης επτά χρόνια αργότερα, θα έπρεπε να καταβάλει στην JPMorgan ένα ορισμένο χρηματικό ποσό.

Αυτό το ποσό ορίζεται από τη διαφορά μεταξύ της πραγματικής τιμής της μετοχής εκείνη την ημερομηνία και της «τιμής εξάσκησης» που είχαν ορίσει οι δύο πλευρές.

Η τιμή εξάσκησης ορίστηκε αρχικά σε κάτι περισσότερο από 560 δολάρια ανά μετοχή. Στη συνέχεια ήρθε το tweet του Έλον Μασκ σχετικά με μια συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση της Tesla στα 420 δολάρια ανά μετοχή.

Το tweet αρχικά οδήγησε τις τιμές των μετοχών της Tesla στα ύψη. Όμως βυθίστηκαν όταν έγινε σαφές ότι δεν είχε επιτευχθεί τέτοια συμφωνία.

Τα στελέχη της Tesla προσπάθησαν να εξηγήσουν το tweet στους μετόχους και τις ρυθμιστικές αρχές. Ο Μασκ και η Tesla πλήρωσαν αργότερα 20 εκατομμύρια δολάρια ο καθένας για να διευθετήσουν μια υπόθεση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για το θέμα και συμφώνησαν να παραιτηθεί από τον ρόλο του προέδρου για τρία χρόνια.

Αμέσως μετά την έναρξη της κρίσης, η JPMorgan ήθελε να επαναφέρει την τιμή εξάσκησης στο συμβόλαιό της. Δέκα ημέρες μετά το tweet του Μασκ, η τράπεζα είπε στην Tesla ότι είχε επαναφέρει την τιμή στα 424 δολάρια ανά μετοχή.

Μια εβδομάδα αργότερα, η τράπεζα αύξησε ελαφρώς την τιμή, στα 484,35 δολάρια ανά μετοχή.

Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε στις αλλαγές μέχρι τις αρχές του 2019, όταν οι δικηγόροι της έγραψαν στην JPMorgan ισχυριζόμενοι ότι οι προσαρμογές της τιμής εξάσκησης της τράπεζας ήταν «αδικαιολόγητα γρήγορες και αντιπροσώπευαν μια ευκαιριακή προσπάθεια να επωφεληθούν από τις αλλαγές στη μεταβλητότητα στη μετοχή της Tesla».

Οι δύο πλευρές βρίσκονταν ακόμα σε αδιέξοδο το 2020 όταν η διάσπαση μετοχών πέντε προς ένα της Tesla ώθησε την JPMorgan να προσαρμόσει την τιμή εξάσκησης για τρίτη φορά, μειώνοντάς την στα 96,87 δολάρια.

Η Tesla δεν αποδέχτηκε ποτέ καμία από αυτές τις αλλαγές. Από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η Tesla πλήρωσε στην JPMorgan μόνο το «αδιαμφισβήτητο» μέρος της συμφωνίας των δύο πλευρών.

Οι μετοχές της Tesla διαπραγματεύονταν για περισσότερα από 600 δολ. για μεγάλο μέρος εκείνου του μήνα ενώ η μετοχή άξιζε 1.013,39 δολάρια στο κλείσιμο της Δευτέρας.

«Παρείχαμε στην Tesla πολλαπλές ευκαιρίες να εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, επομένως είναι ατυχές που ώθησαν αυτό το ζήτημα σε δικαστική προσφυγή», δήλωσε η εκπρόσωπος της τράπεζας, Tasha Pelio, σε ένα email στους New York Times.

Με πληροφορίες των New York Times

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Οικονομία / Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Η ΕΚΤ επισήμανε «τα αυξημένα επίπεδα χρέους και τα υψηλά δημοσιονομικά ελλείμματα», καθώς και την υποτονική ανάπτυξη και τις αβεβαιότητες που προκαλούνται από τα πρόσφατα «εκλογικά αποτελέσματα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο»
LIFO NEWSROOM