Tectonics Athens '21: Το φεστιβάλ νέας μουσικής επιστρέφει σε χώρους εντός και εκτός της Στέγης

Έρχεται το Φεστιβάλ Tectonics Athens '21 | Μουσική εντός και εκτός Στέγης Facebook Twitter
Φεστιβάλ Tectonics 2021
0

Πώς θα ήταν ένας πλανήτης χωρίς τεκτονικές πλάκες; Πώς θα ήταν η ζωή χωρίς μουσική; Το Tectonics Athens έρχεται για άλλη μια φορά να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε για τον ήχο και τη μουσική και να «ταρακουνήσει» την Αθήνα από τις 3 έως τις 5 Δεκεμβρίου.

Από διάφορους χώρους μέσα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έως το Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, από το Ρομάντσο έως το Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης (Βαλλιάνειο Μέγαρο), η τρίτη αθηναϊκή έκδοση του φεστιβάλ Tectonics συνεχίζει σταθερά να εξερευνά και να αναδεικνύει την υλικότητα του ήχου, σε μια εποχή όπου τα όρια μεταξύ φυσικού και εικονικού θολώνουν.

Aντικείμενα καθημερινής χρήσης σε ρόλο μουσικών οργάνων, πρωτότυπες ηχητικές εγκαταστάσεις, πολυφωνική μουσική, ο ήχος της σειρήνας ως σύμβολο αντίστασης και καταπίεσης, παραδοσιακά τραγούδια, κλασική μουσική σε νέες περιπέτειες, σύνθετες μουσικές φόρμες, μουσικά όργανα που βυθίζονται στο νερό, dance μουσική, ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, μπαρόκ ήχοι και goth ηλεκτρονική μουσική. Όλα χωρούν στο διεθνές φεστιβάλ μουσικής Tectonics.

Το φεστιβάλ Tectonics έκανε το ντεμπούτο του στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας το 2012. Από τότε, έχει πραγματοποιήσει 27 διοργανώσεις σε διάφορες πόλεις. Κύριος επιμελητής του είναι ο φημισμένος μαέστρος Ilan Volkov, ο οποίος ξεκίνησε το φεστιβάλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας.

Το επίκεντρό του είναι η νέα μουσική, από την κλασική ορχηστρική μουσική έως τις σόλο αυτοσχεδιαστικές παραστάσεις, την ηλεκτρονική μουσική, τα νέα όργανα, τις μουσικές εγκαταστάσεις και πολλά άλλα. Εκτός από την ανάπτυξη ενός ευρέος διεθνούς δικτύου καλλιτεχνών και την εμβάθυνση στο έργο τους, το φεστιβάλ εστιάζει επίσης στην εκάστοτε τοπική σκηνή, δίνοντας νέες και ασυνήθιστες ευκαιρίες σε καλλιτέχνες και κοινό να συναντηθούν και να εξελίξουν μια νέα σχέση.

Έρχεται το Φεστιβάλ TECTONICS ATHENS '21 | Μουσική εντός και εκτός Στέγης Facebook Twitter
TETTIΧ φεστιβάλ Tectonics 2021

Την πρώτη μέρα του Tectonics Athens αντικείμενα καθημερινής χρήσης μεταποιούνται από τον Frédéric Le Junter σε μουσικά όργανα, προσωπικά αντικείμενα στο έργο “Spirit Catchers” της Annea Lockwood ανασύρουν αφηγήσεις, και ένα βιολοντσέλο βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με το σώμα και τη φωνή της Judith Hamann.

Η δεύτερη μέρα του Tectonics Athens συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών προσεγγίσεων στη σύγχρονη σύνθεση. Από ηχητικές εγκαταστάσεις μέχρι την dance μουσική, και από παραδοσιακά τραγούδια της Σικελίας μέχρι τις σύνθετες μουσικές φόρμες που ερμηνεύουν οι ΤΕΤΤΤΙΞ υπό τη διεύθυνση του εμπνευστή του Tectonics, Ilan Volkov. Ποιο είναι το μέλλον της κλασικής μουσικής; Και πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την εγγενή αντίφαση της συγκεκριμένης ερώτησης; Η δεύτερη μέρα του Tectonics συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών προσεγγίσεων στη σύγχρονη σύνθεση. Στη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ οι καθιερωμένες μουσικές έννοιες, όπως και οι αντίστοιχοι χαρακτηρισμοί και συσχετισμοί, αποκτούν ρευστή σημασία.

Η επιβολή της ευρωπαϊκής μουσικής στους γηγενείς πληθυσμούς της Νότιας Αμερικής, η πολυφωνική μουσική της Αλβανίας, το μπαρόκ τσέμπαλο και η goth ηλεκτρονική μουσική, ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, ο ήχος της σειρήνας ως σύμβολο αντίστασης και καταπίεσης, αποτελούν μερικές από τις θεματικές της τρίτης και τελευταίας μέρας του Tectonics Athens. Παράλληλα, η ηχητική εγκατάσταση της Annea Lockwood, “A Sound Map of the Danube”, προσφέρει ένα χώρο αναστοχασμού και προβληματισμού αναφορικά με τη σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος.

Έρχεται το Φεστιβάλ TECTONICS ATHENS '21 | Μουσική εντός και εκτός Στέγης Facebook Twitter
The lost Girls | φεστιβάλ Tectonics 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TECTONICS ATHENS 2021

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου

21:00 | Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών (Πεσμαζόγλου 1, Αθήνα)

· Judith Hamann

· “Spirit Catchers” (Annea Lockwood, 1974)4 ομιλούσες φωνές (Κωστής Κηλύμης, Μάγδα Λαμπροπούλου, Annea Lockwood, Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου/ Bunny), προσωπικά αντικείμενα, τετραφωνική μίξη (Γιώργος Μιζήθρας)

·  Frédéric Le Junter

Σάββατο 4 Δεκέμβριου

14:00-23:30 | Στέγη | Back of House

“A Sound Map of the Danube“

Ηχητική εγκατάσταση της Annea Lockwood

17:00 | Στέγη | Galaxy Studio

Annea Lockwood, Ομιλία

19:00 | Στέγη | Εκθεσιακός Χώρος -1

Marina Rosenfeld + Marino Formenti: "aABCb", 2021

20:30 | Στέγη | Κεντρική Σκηνή

· ΤΕΤΤΤΙΞ
 

“Thirteen Studies for Instruments” (Frederic Rzewski, 1977)

“Saba” (Νίκος Γαλενιανός, 2017)

“Traveller Song” (Cassandra Miller, 2017)
    

Μουσική διεύθυνση: Ilan Volkov

· Klein

22:30 | Στέγη | Μικρή Σκηνή

· Cassandra Miller – “Epirotika”

·  I broke the vase

00:00 | Ρομάντσο

· KMRU
· Lost Girls
· Ice_Eyes

Κυριακή 5 Δεκέμβριου

14:00-23:30 | Στέγη | Back of House

“A Sound Map of the Danube“

Ηχητική εγκατάσταση της Annea Lockwood


15:00 | Στέγη | Galaxy Studio

Aura Satz, Ομιλία

17:00 | Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης

“Eupepsia/Dyspepsia - An Archive of Appropriations”

Σύλληψη: Karin Harasser και Eva Reiter

19:00 | Στέγη | Εκθεσιακός Χώρος -1

Marina Rosenfeld + Marino Formenti: "aABCb", 2021

20:30 | Στέγη | Κεντρική Σκηνή

· Grupi Lab (πολυφωνικό σχήμα)
· MMMD featuring Alem
  "L’âge de l’absolutisme"
  Guest: Κέλλυ Μητροπούλου

22:30 | Στέγη | Μικρή Σκηνή

· Κώστας Τζέκος

· Aura Satz + Mazen Kerbaj – “Preemptive Listening”

Συντελεστές

Επιμέλεια φεστιβάλ: Ilan Volkov, Anne Hilde Neset, Μιχάλης Μοσχούτης

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Πληροφορίες Tectonics Athens 2021

Χώροι

Στέγη (Κεντρική Σκηνή, Μικρή Σκηνή, Εκθεσιακός Χώρος -1, Back of House)

Galaxy Studio (Γαλαξία 2, πίσω από το κτίριο της Στέγης)

Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών (Πεσμαζόγλου 1, Αθήνα)

Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3, Αθήνα)

Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης, Βαλλιάνειο Μέγαρο (Πανεπιστημίου 32, Αθήνα)

Παραστάσεις:

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου | 21:00 | Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών (Πεσμαζόγλου 1, Αθήνα)

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου | 14:00-00:00  | Στέγη & Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3, Αθήνα)

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου  | 14:00-22:30 | Στέγη & Παλαιό κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης, Βαλλιάνειο Μέγαρο (Πανεπιστημίου 32, Αθήνα)

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ