Το Met αφαιρεί το όνομα Σάκλερ από αίθουσες του μουσείου- Λόγω εμπλοκής της οικογένειας στην κρίση των οπιοειδών

Το Met αφαιρεί το όνομα Σάκλερ από αίθουσες του μουσείου- Λόγω εμπλοκής της οικογένειας στην κρίση των οπιοειδών Facebook Twitter
AP
0

Στον απόηχο της αυξανόμενης οργής για τον ρόλο που μπορεί να έπαιξαν οι Σάκλερς στην κρίση των οπιοειδών στις ΗΠΑ, το Μetropolitan Museum of Art και η ίδια η οικογένεια ανακοίνωσαν από κοινού ότι το όνομα Σάκλερ θα αφαιρεθεί από επτά εκθεσιακούς χώρους.

Μεταξύ αυτών και από την πτέρυγα που στεγάζει τον Ναό του Ντεντούρ.

«Οι οικογένειές μας πάντα υποστήριζαν σθεναρά το Met και πιστεύουμε ότι αυτό είναι προς το συμφέρον του μουσείου και της σημαντικής αποστολής που υπηρετεί», ανέφεραν σε δήλωσή τους οι απόγονοι του Δρ. Μόρτιμερ Σάκλερ και του Δρ. Ρέιμοντ Σάκλερ.

«Οι παλαιότερες από αυτές τις προσφορές έγιναν πριν από σχεδόν 50 χρόνια και τώρα δίνουμε τη δάδα σε άλλους που θα ήθελαν να προχωρήσουν για να υποστηρίξουν το μουσείο», σημείωσαν.

Η ανακοίνωση σηματοδοτεί μια σημαντική ρήξη μεταξύ του μεγαλύτερου μουσείου του κόσμου και ενός από τους μεγαλύτερους ευεργέτες του κόσμου, ένα ισχυρό δείγμα της αναστάτωσης, που βρίσκεται σε εξέλιξη στα πολιτιστικά ιδρύματα σχετικά με την προέλευση των δωρεών τους.

Άλλα μουσεία αρνήθηκαν τα χρήματα του Σάκλερ, όπως η Serpentine Gallery στο Λονδίνο, ενώ μερικά κινήθηκαν ακόμα πιο άμεσα στην αφαίρεση του ονόματος, συμπεριλαμβανομένου του Λούβρου στο Παρίσι.

Το μουσείο είχε ήδη διακόψει τους δεσμούς με τη χρηματοδότηση της οικογένειας, ανακοινώνοντας το 2019 ότι δεν θα δεχόταν πλέον δωρεές, λόγω των δεσμών τους με τον κατασκευαστή του OxyContin.

«Το Met έχει χτιστεί από τη φιλανθρωπία γενεών δωρητών – και οι Σάκλερς ήταν από τους πιο γενναιόδωρους υποστηρικτές μας», δήλωσε ο Dan Weiss, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Met.

«Αυτή η ευγενική χειρονομία της οικογένειας βοηθά το μουσείο να συνεχίσει να υπηρετεί αυτήν και τις μελλοντικές γενιές. Το εκτιμούμε πολύ».

Ως ιδρυτές της Purdue Pharma, η οποία παρήγαγε το οπιοειδές παυσίπονο OxyContin, η οικογένεια Σάκλερ έχει τεθεί υπό έλεγχο τα τελευταία χρόνια για τον ρόλο της εταιρείας στην εμπορία του φαρμάκου και στην κρίση των οπιοειδών.

Οι συνεισφορές της οικογένειας στο Met, τις οποίες το μουσείο είπε ότι δεν μπορούσε να ποσοτικοποιήσει, χρονολογούνται δεκαετίες πίσω.

Η Nan Goldin, μια φωτογράφος που ξεπέρασε τον εθισμό της από το OxyContin, ηγήθηκε διαδηλώσεων σε ιδρύματα που λαμβάνουν χρήματα από την οικογένεια. 

Τον Μάρτιο του 2018, αυτή και οι υποστηρικτές της πέταξαν άδεια μπουκάλια από χάπια στην ανακλαστική πισίνα της πτέρυγας Σάκλερ.

Μεταξύ των μουσείων και χώρων, που χορηγούσε η οικογένεια είναι τα Guggenheim, Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, Metropolitan Opera και Dia Art Foundation.

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένα αυξανόμενο κίνημα διαμαρτυρίας για τους επιχειρηματικούς δεσμούς διαχειριστών και δωρητών.

Το 2019, ένας αντιπρόεδρος του Μουσείου Αμερικανικής Τέχνης Whitney, ο Warren B. Kanders, παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο μετά από μήνες διαμαρτυριών για την πώληση δακρυγόνων από την εταιρεία του.

Η ανακοίνωση της Πέμπτης έχει διαφορετική βαρύτητα ωστόσο, επειδή εκδόθηκε από μέλη της οικογένειας καθώς και από το Met.

Με πληροφορίες των New York Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM