Η ΕE επέβαλε πρόστιμο €500 εκατ. στην Apple και €200 εκατ. στη Meta

Η ΕE επέβαλε πρόστιμο €500 εκατ. στην Apple και €200 εκατ. στη Meta Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ (571 εκατ. δολάρια) στην Apple, κατηγορώντας την ότι εμπόδιζε τους δημιουργούς εφαρμογών να ενημερώνουν τους χρήστες για φθηνότερες εναλλακτικές εκτός του App Store της εταιρείας.

Παράλληλα, η Κομισιόν επέβαλε πρόστιμο 200 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, διότι η εταιρεία ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες του Facebook και του Instagram να πληρώσουν συνδρομή ώστε να αποφύγουν τις εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Τα πρόστιμα ήταν σημαντικά, αν και μικρότερα από τις κυρώσεις δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει επιβάλει στο παρελθόν η Επιτροπή σε τεχνολογικούς κολοσσούς για παραβάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.

Η Apple και η Meta έχουν στη διάθεσή τους 60 ημέρες για να συμμορφωθούν, διαφορετικά κινδυνεύουν με απροσδιόριστα «περιοδικά πρόστιμα», σύμφωνα με την Κομισιόν.

Οι αποφάσεις, που αναμενόταν να εκδοθούν τον Μάρτιο, καθυστέρησαν εν μέσω εντάσεων στις διατλαντικές εμπορικές σχέσεις, με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να έχει επανειλημμένα επικρίνει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που πλήττουν αμερικανικές εταιρείες.

Οι κυρώσεις εντάσσονται στο πλαίσιο του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act – DMA), ενός αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που αποσκοπεί στο να διασφαλίσει περισσότερες επιλογές για καταναλωτές και επιχειρήσεις και να περιορίσει την κυριαρχία των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών στις ψηφιακές αγορές.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής για την τεχνολογική κυριαρχία, Χένα Βίρκουνεν, ανέφερε: «Ο στόχος είναι οι πολίτες να έχουν πλήρη έλεγχο για το πότε και πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους στο διαδίκτυο, και οι επιχειρήσεις να μπορούν να επικοινωνούν ελεύθερα με τους πελάτες τους».

«Με τις σημερινές αποφάσεις, διαπιστώνουμε ότι τόσο η Apple όσο και η Meta στέρησαν αυτή την ελευθερία επιλογής από τους χρήστες τους. Τους καλούμε να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους», δήλωσε η Βίρκουνεν.

Αμφότερες οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα προσφύγουν νομικά.

Η Meta κατηγόρησε την ΕΕ για μεροληψία

Η Apple κατηγόρησε την Επιτροπή για μεροληπτική αντιμετώπιση και δήλωσε ότι θέτει συνεχώς υψηλότερα τον πήχη για την κανονιστική συμμόρφωση, παρά τις προσπάθειες των εταιρειών.

«Έχουμε αφιερώσει εκατοντάδες χιλιάδες ώρες μηχανικής εργασίας και προχωρήσαμε σε δεκάδες αλλαγές, χωρίς να τις έχει ζητήσει το κοινό μας», ανέφερε η εταιρεία.

Ο επικεφαλής διεθνών σχέσεων της Meta, Τζόελ Κάπλαν, τόνισε ότι η Επιτροπή «προσπαθεί να πλήξει τις επιτυχημένες αμερικανικές επιχειρήσεις, επιτρέποντας ταυτόχρονα σε κινεζικές και ευρωπαϊκές εταιρείες να λειτουργούν με διαφορετικά μέτρα και σταθμά».

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στις Βρυξέλλες, εκπρόσωποι της Επιτροπής προσπάθησαν να κατευνάσουν τις ανησυχίες περί εμπορικής σύγκρουσης. «Δεν μας απασχολεί η ιδιοκτησία ή η γεωγραφική έδρα μιας εταιρείας», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τόμας Ρενιέ. «Είμαστε απολύτως ουδέτεροι ως προς αυτό. Είτε είναι κινεζική, είτε αμερικανική, είτε ευρωπαϊκή, οφείλει να τηρεί τους κανόνες της ΕΕ».

Στην περίπτωση του App Store, η Επιτροπή κατηγόρησε την Apple ότι θέτει περιοριστικούς όρους στους προγραμματιστές, αποτρέποντας τους από το να κατευθύνουν τους χρήστες σε φθηνότερες εναλλακτικές εκτός του οικοσυστήματος της.

Η DMA απαιτεί από τις πλατφόρμες να επιτρέπουν την ενημέρωση των καταναλωτών για καλύτερες προσφορές. Η Επιτροπή διέταξε την Apple να άρει τους τεχνικούς και εμπορικούς περιορισμούς και να σταματήσει την παράνομη συμπεριφορά.

Η περίπτωση της Meta

Στην περίπτωση της Meta, η έρευνα επικεντρώθηκε στο μοντέλο συνδρομής που επιτρέπει στους χρήστες να αποφεύγουν διαφημίσεις πληρώνοντας τουλάχιστον 10 ευρώ τον μήνα.

Αυτή η επιλογή έγινε διαθέσιμη μετά από σχετική απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, το οποίο έκρινε ότι η Meta δεν έχει το δικαίωμα να προβάλει προσωποποιημένες διαφημίσεις σε άτομα που δεν έχουν δώσει τη συναίνεση τους.

Τον Νοέμβριο, η Meta παρουσίασε τρίτη επιλογή, που επιτρέπει στους Ευρωπαίους χρήστες να βλέπουν λιγότερο στοχευμένες διαφημίσεις χωρίς να πληρώνουν. Η Επιτροπή δήλωσε πως αξιολογεί την επιλογή αυτή και έχει ζητήσει επιπλέον στοιχεία για τον αντίκτυπό της.

«Δεν πρόκειται μόνο για ένα πρόστιμο», υποστήριξε ο Κάπλαν. «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας επιβάλλει ουσιαστικά ένα τιμολόγιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, απαιτώντας να αλλάξουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο και προσφέροντας στους χρήστες υποδεέστερες υπηρεσίες. Περιορίζοντας την εξατομικευμένη διαφήμιση, πλήττει και τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και οικονομίες».

Με πληροφορίες από Associated Press

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Meta του Ζούκερμπεργκ σκόπευε να δώσει δεδομένα χρηστών στην Κίνα

Διεθνή / Η Meta του Ζούκερμπεργκ σκόπευε να δώσει δεδομένα χρηστών στην Κίνα

Η καταγγελία, που αριθμεί 78 σελίδες και έχει αποκαλυφθεί από την Washington Post, περιλαμβάνει εσωτερικά έγγραφα της Meta, τα οποία καταδεικνύουν ότι η εταιρεία ανέπτυξε σύστημα λογοκρισίας ειδικά για την Κίνα, το 2015
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φαρμακευτική κάνναβη: Η μεγαλύτερη μελέτη μέχρι σήμερα αναδεικνύει τις θεραπευτικές της δυνατότητες στον καρκίνο

Τech & Science / Φαρμακευτική κάνναβη: Η μεγαλύτερη μελέτη μέχρι σήμερα αναδεικνύει τις θεραπευτικές της δυνατότητες στον καρκίνο

Η ανάλυση αποσκοπεί στην εδραίωση της συμφωνίας σχετικά με τις δυνατότητες της κάνναβης ως θεραπεία του καρκίνου, λέει ο επικεφαλής της έρευνας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Περιπλανώμενη μαύρη τρύπα, επτά φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, εντοπίστηκε στον γαλαξία μας

Τech & Science / Περιπλανώμενη μαύρη τρύπα, επτά φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, εντοπίστηκε στον γαλαξία μας

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η μαύρη τρύπα σχηματίστηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια από την κατάρρευση ενός τεράστιου άστρου και έκτοτε ταξιδεύει μόνη στον Γαλαξία
LIFO NEWSROOM