Η Airbus σχεδιάζει να μισθώνει το θηριώδες «φαλαινοειδές» Beluga της που έως τώρα αξιοποιείτο στη μεταφορά τμημάτων αεροσκαφών μεταξύ των εγκαταστάσεων της εταιρείας στην Ευρώπη, σε άλλες βιομηχανίες για την μεταφορά βαρέως εξοπλισμού.
Σύμφωνα με την Airbus, η εκμίσθωση πλεονάζοντος χώρου στα υπάρχοντα Beluga ST και new Beluga XL, θα οδηγήσει στη «δημιουργία μια θυγατρικής εταιρείας μεταφοράς εμπορευμάτων» από το 2023.
Λίγες εβδομάδες μετά την απόσυρση του A380, του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους του ευρωπαϊκού κατασκευαστή αεροσκαφών, η εταιρεία σχεδιάζει νέο ρόλο γι'αυτό που αποτελεί ένα από τα πιο μεγάλα εμπορικά αεροπλάνα, το Beluga.
Πρόκειται για σπάνια περίπτωση ανάθεσης πόρων αεροναυπηγικής σε άλλες, εξωτερικές εταιρείες που, αν ευοδώσει, ίσως ανοίξει το δρόμο και για άλλες υπηρεσίες.
Το 100% της μονάδας θα λειτουργεί σε εμπορική βάση εξηγεί η Airbus.
«Θα έχει έσοδα από τις πωλήσεις και θα αναλάβει όλες τις επενδύσεις και τα λειτουργικά της έξοδα« ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Σύμφωνα με αναλυτές, η ζήτηση για μεταφορά μεγάλων φορτίων χωρίς να χρειάζεται να αποσυναρμολογηθούν, έχει εκτιναχθεί, εν μέρει λόγω της «λαβωμένης» εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω πανδημίας. Οι αρμόδιοι διαχειριστές τέτοιων φορτίων στρέφονται στα θηριώδη αεροσκάφη μεταφοράς καθώς συχνά δεν υπάρχει χρόνος για μεταφορά ακτοπλοϊκώς.
Μέχρι πρότινος, η Airbus δεν είχε τη δυνατότητα να ικανοποιήσει ανάγκες μεταφοράς εκτός της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς η παραγωγή αεροσκαφών βρισκόταν σε πλήρη και ομαλή εξέλιξη. Ωστόσο, η πτώση στην αεροπορική κίνηση λόγω πανδημίας κορωνοϊού, καθήλωσε για πολύ πολλούς στόλους, με αποτέλεσμα να μειωθεί η παραγωγή και οι παλιότερες Belugan να παροπλιστούν για καιρό.
«Το Beluga ST έχουν διανύσει μόλις το 50% της ζωής τους. Σχεδιάστηκαν για 30.000 κύκλους πτήσης (σ.σ κύκλος σημαίνει απογείωση και προσγείωση τού αεροσκάφους) και αυτή τη στιγμή έχουν κατά μέσον όρο μόλις 15.000» εξηγεί ο Φιλίπ Σαμπό, επικεφαλής της Airbus Transport International.
Με πληροφορίες από CNN