Στον απόηχο χθεσινών δημοσιευμάτων περί κινήματος "cancel_skroutz", η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών Skroutz.gr εξέδωσε νέο δελτίο τύπου σχετικά με συγκεκριμένο κατάστημα λιανικής, για το οποίο η ιστοσελίδα είχε ανακοινώσει διακοπή συνεργασίας και αποζημιώσεις από τις 9 Απριλίου.
«Αναφορικά με το συμβάν που έχει προκύψει με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, κατάστημα “365shop”, ως εταιρεία Skroutz επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα εξής, από τα πρώτα κιόλας σχόλια των καταναλωτών ανταποκριθήκαμε άμεσα, διερευνώντας την -υπόθεση και προχωρήσαμε σε λήξη – διακοπή της συνεργασίας με το συγκεκριμένο κατάστημα.Ταυτόχρονα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο της λειτουργίας και της δραστηριότητάς μας, την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των καταναλωτών, προχωρήσαμε σε ενέργειες στήριξης και αποζημίωσης των καταναλωτών», σημειώνει το Skroutz.
Το χρονικό της υπόθεσης
Σύμφωνα με την πλατφόρμα, το κατάστημα 365 SHOP GR MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, με έδρα την Κατερίνη, δραστηριοποιούνταν στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz από το 2019, συμμετέχοντας σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, «πληρώντας τις τότε ισχύουσες προϋποθέσεις για ένταξη στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών.»
Όμως στις 9 Φεβρουαρίου του 2022, το κατάστημα προέβη σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος με έδρα την Αθήνα, ενώ η αλλαγή αναρτήθηκε επίσημα στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) στις 31 Μαρτίου.. Τη Δευτέρα 4 Απριλίου, η εταιρεία λέει πως έλαβε τις πρώτες αρνητικές κριτικές για το συγκεκριμένο κατάστημα «και ενεργοποιήθηκαν άμεσα οι μηχανισμοί ελέγχου»: Το κατάστημα την ίδια ημέρα αφαιρέθηκε από την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz, καθώς διαπιστώθηκε η αλλαγή του καθεστώτος ιδιοκτησίας στο ΓΕΜΗ, για την οποία δεν ήταν ενήμερες ούτε οι τράπεζες με τις οποίες συνεργαζόταν εως τότε το κατάστημα. Με κύριο γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, το κατάστημα αφαιρέθηκε άμεσα από την πλατφόρμα και προχωρήσαμε σε άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές ώστε να τους ενημερώσουμε να προχωρήσουν σε αμφισβήτηση της τραπεζικής τους συναλλαγής» γράφει το Skroutz.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, μέχρι και σήμερα η εταιρεία έχει απαντήσει σε 492 emails καταναλωτών «στα οποία είτε προσφέρει αποζημίωση με μορφή κουπονιού ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας - μέσω του Skroutz Marketplace - για τους καταναλωτές που ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, είτε στηρίζει και βοηθά τους καταναλωτές που έκαναν την αγορά τους με κάρτα (χρεωστική η πιστωτική) να λάβουν πίσω τα χρήματά τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής. Έως τώρα έχουν εκδοθεί 106 κουπόνια αξίας: €51,418.75.»
Αναφορικά με την πολιτική ένταξης καταστημάτων στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών της Skroutz, η εταιρεία σημειώνει πως:
-Κάθε κατάστημα που επιθυμεί να εγγραφεί στο Skroutz με το δικό του e-shop θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον τρεις ετήσιες χρήσεις πριν την υποβολή της αίτησης. Παράλληλα, η εταιρεία θα πρέπει να έχει ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους τουλάχιστον 50.000 ευρώ.
-Αν το κατάστημα έχει λιγότερες από τρεις (κλεισμένες) χρήσεις και καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών χαμηλότερο των 50.000 ευρώ (σε κάθε χρήση), τότε μπορεί να αξιοποιήσει το Skroutz Marketplace για τα επόμενα δύο χρόνια. Με την πάροδο των δύο ετών, θα μπορεί να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο ενεργοποίησης του redirection μοντέλου.
-Αν η εταιρεία έχει περισσότερες από τρεις χρήσεις και καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών υψηλότερο των 50.000 ευρώ/χρήση, τότε μπορεί να αξιοποιήσει τόσο το μοντέλο συμμετοχής στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών όσο και το Skroutz Marketplace.
-Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο κινητής τηλεφωνίας, laptop, tablet, κονσόλες παιχνιδιών θα μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους μόνο μέσω του Skroutz Marketplace (για τουλάχιστον δύο χρόνια).
Η Skroutz τονίζει μεταξύ άλλων πως δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή «ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια» στην σελίδα της.
«Τα στοιχεία κάθε εταιρείας ελέγχονται για την εγκυρότητά τους μέσω της εφαρμογής του GSIS (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων) ενώ είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο».