Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα

Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα Facebook Twitter
0

Σχεδόν σε όλους έχει συμβεί να βρισκόμαστε σε μια ουρά για το ταμείο του σούπερ μάρκετ και σχεδόν ενστικτωδώς να βάλουμε «εκτάκτως» στο καλάθι μας ένα πακέτο τσίχλες ή καραμέλες που έχουν τοποθετηθεί εκεί γύρω.

Για πολλούς, αυτό συμβαίνει συχνά κατά την αναμονή τους στην ουρά και αποτελεί μια «παρορμητική αγορά». Και μπορεί η απόφαση να πάρετε τις τσίχλες δίπλα από το ταμείο να μοιάζει αυθόρμητη, ωστόσο βασίζεται σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο χωροταξικό πλάνο γύρω από το που θα τοποθετηθεί στον χώρο το εκάστοτε προϊόν. 

Η εν λόγω σχεδίαση φαίνεται μάλιστα να αποδίδει καθώς στις ΗΠΑ τουλάχιστον, οι καταναλωτές ξόδεψαν έως και 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέτοιου τύπου αγορές πέρσι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

«Η παρορμητική αγορά αντιπροσωπεύει μια πολύ, πολύ μεγαλύτερη συνιστώσα της καταναλωτικής συμπεριφοράς από ό,τι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι», αναφέρει ο Τζέιμς Μπάροουζ, ο οποίος μελετά τα καταναλωτικά πρότυπα στη Σχολή Εμπορίου McIntire του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. 

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται. 

Σε άλλο παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εκμεταλλεύονται τον θάνατο του πάπα: Χάκερς εξαπολύουν απάτες με ψεύτικες ειδήσεις και AI περιεχόμενο

Διεθνή / Εκμεταλλεύονται τον θάνατο του πάπα: Χάκερ εξαπολύουν απάτες με ψεύτικες ειδήσεις και AI περιεχόμενο

Εταιρεία κυβερνοασφάλειας εντοπίζει απάτες στο διαδίκτυο με αφορμή την είδηση του θανάτου του πάπα Φραγκίσκου – Προειδοποιήσεις για "κυβερνοεπιχειρηματικότητα ευκαιρίας"
LIFO NEWSROOM
Αναστάτωση στο Βατικανό: Καταδικασμένος και άλλοτε ισχυρός καρδινάλιος απαιτεί να συμμετάσχει στην εκλογή νέου πάπα

Διεθνή / Αναστάτωση στο Βατικανό: Καταδικασμένος και άλλοτε πανίσχυρος καρδινάλιος απαιτεί να συμμετάσχει στην εκλογή νέου πάπα

Ο πάπας Φραγκίσκος του είχε ζητήσει να παραιτηθεί από τα «δικαιώματα και τα προνόμια» ενός καρδιναλίου αφού ενεπλάκη σε οικονομικό σκάνδαλο δεκάδων εκατ. δολαρίων
LIFO NEWSROOM
Ξεκίνησε η επανεκδίκαση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν στη Νέα Υόρκη – Αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση

Διεθνή / Ξεκίνησε η επανεκδίκαση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν στη Νέα Υόρκη – Αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση

Η εισαγγελέας Σάνον Λούσι παρουσίασε την υπόθεση με ιδιαίτερα γλαφυρές περιγραφές των περιστατικών, τονίζοντας ότι ο Γουάινσταϊν, επί δεκαετίες, δρούσε «ως πύλη του Χόλιγουντ» και εκμεταλλευόταν τη θέση του για να εξαναγκάζει γυναίκες σε σεξουαλικές πράξεις
LIFO NEWSROOM
Τελεσίγραφο Τζέι Ντι Βανς για την Ουκρανία - «Υπάρχουν πολλές λεπτές διαφορές» απαντά η Ρωσία

Διεθνή / Τελεσίγραφο Τζέι Ντι Βανς για την Ουκρανία - «Υπάρχουν πολλές λεπτές διαφορές» απαντά η Ρωσία

Η πρόταση για κατάπαυση πυρός και εδαφικές παραχωρήσεις - Το Κρεμλίνο δεν θεωρεί τελεσίγραφο την αμερικανική στάση και ζητά διαπραγματεύσεις μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
LIFO NEWSROOM