Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις

Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις Facebook Twitter
0

«Γάτα ή σκύλος;». Ένα ερώτημα με πολλές πτυχές που προκαλεί ατελείωτες συζητήσεις ανάμεσα στους ζωόφιλους. Τώρα, έρχεται να προστεθεί άλλος ένας λόγος να το αναρωτηθεί κανείς αυτό. Ποιο από τα δύο κατοικίδια είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις; 

Για τους φιλόζωους τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα αξιαγάπητο σκύλο ή γάτα σε βίντεο και φωτογραφίες. Μπορούν όμως οι διαφημιστές να εκμεταλλευτούν αυτά τα συναισθήματα; Η απάντηση εξαρτάται από το αν οι διαφημίσεις είναι εναρμονισμένες με τις απόψεις των καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά των σκύλων και των γατών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.  

Για παράδειγμα οι άνθρωποι συνδυάζουν συνήθως τους σκύλους με την προθυμία και τις συμπεριφορές αναζήτησης ανταμοιβής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί οι συσχετισμοί σημαίνουν πως οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε πιο προωθητικές διαφημίσεις με σκύλους.  Αντίθετα, οι γάτες συνήθως συνδέονται με την επαγρύπνηση, κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε διαφημίσεις που σχετίζονται με την πρόληψη, στις οποίες πρωταγωνιστεί αυτό το ζώο. 

Στο πλαίσιο της μελέτης, 157 άτομα είδαν ένα βίντεο είτε με σκύλο, είτε με γάτα. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες κλήθηκαν να απαντήσουν ποια μάρκα βιταμίνης προτιμούν. Το brand A περιελάμβανε βιταμίνη C και σίδηρο και προωθούσε την υψηλή ενέργεια και το brand B είχε υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και περιόριζε τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων. Οι συμμετέχοντες που είχαν το βίντεο με τον σκύλο εξέφρασαν υψηλότερη προτίμηση για το brand A σε σύγκριση με εκείνους που είδαν με τη γάτα. 

Αυτό το μοτίβο επαναλήφθηκε σε αρκετά πειράματα, συμπεριλαμβανομένου ενός στο οποίο τα χαρακτηριστικά των κατοικίδιων ζώων ενσωματώθηκαν στο διαφημιστικό κείμενο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μία ομάδα είδε διαφήμιση για sneaker με το μήνυμα: «Γίνε dog person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με ενθουσιασμό. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που βελτιώνει τη δυνατότητα των παπουτσιών να αναπνέουν και προωθεί την ισχυρή υποστήριξη για τα πόδια». Η άλλη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, με διαφορά ότι η πρώτη πρόταση ήταν «Γίνε cat person».  

Στη συνέχεια είπαν στους μετέχοντες ότι τα sneaker πωλούνται για 50 δολάρια και τους ζήτησαν να κάνουν προσφορά. Η ομάδα των σκύλων κατά μέσο όρο πρόσφερε 33,74 δολάρια και η ομάδα των γατών 28,23 δολάρια. 

Στο ίδιο πείραμα, υπήρχαν άλλες δύο ομάδες. Η μία είδε το πιο «συντηρητικό» μήνυμα: «Γίνε cat person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με προσοχή. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που είναι αντιολισθητικό και μειώνει την πιθανότητα πόνου στα πόδια». Η τέταρτη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, αλλά και πάλι με διαφορά στην πρώτη πρόταση, με αναφορά σε σκύλο αντί για γάτα. Σε αυτή την περίπτωση, η ομάδα των γατών έκανε κατά μέσο όρο προσφορά 32,45 δολάρια και των σκύλων 28,40 δολάρια. 

«Όταν η διαφήμιση δεν ήταν σύμφωνη με τα στερεότυπα χαρακτηριστικά, η θετική επίδραση της χρήσης σκύλου ή γάτας “απενεργοποιούνταν”» λέει ο Λέι Τζία, πλέον επίκουρος καθηγητής στο Kent State University και ένας από τους συντάκτες της μελέτης. 

Ένα από τα συμπεράσματα, επισημαίνει, είναι ότι ενώ τα κατοικίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποτελεσματικός τρόπος χειραγώγησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι διαφημιστές πρέπει να προσέξουν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις για τη συμπεριφορά των σκύλων και των γατών. Για αυτό τον λόγο, συμπεράσματα αυτής της έρευνας μπορεί να μην ισχύουν σε άλλες χώρες, όπου οι αντιλήψεις για την προσωπικότητα των ζώων διαφέρουν, συμπληρώνει. 

Με πληροφορίες από WSJ
 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ηγέτης των Σερβοβόσνιων διαφεύγει στη Μόσχα καθώς οι Αρχές εντείνουν τις προσπάθειες σύλληψής του

Διεθνή / Ο ηγέτης των Σερβοβόσνιων διαφεύγει στη Μόσχα καθώς οι Αρχές εντείνουν τις προσπάθειες σύλληψής του

Η Μόσχα έχει μακρά παράδοση αδιαφορίας προς τα εντάλματα της Interpol, όταν πρόκειται για πρόσωπα με πολιτική σημασία ή συμμαχική στάση απέναντι στο Κρεμλίνο
LIFO NEWSROOM
Τα νομοσχέδια κατά των τρανς στις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο «ακραία», προειδοποιεί φιλανθρωπική οργάνωση

Διεθνή / Τα νομοσχέδια κατά των τρανς ατόμων στις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο «ακραία»

Η Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον 1.570 προτεινόμενα νομοσχέδια που στοχεύουν στα δικαιώματά τους, με 527 μόνο τους πρώτους τρεις μήνες του 2025
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Η κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο με «κανόνες συμπεριφοράς» για μετανάστες - Οι παραβάτες θα απελαύνονται

Διεθνή / Σουηδία: Η κυβέρνηση προωθεί «κανόνες συμπεριφοράς» για μετανάστες - Οι παραβάτες θα απελαύνονται

Οι «παραβάσεις του τρόπου ζωής» θα αφορούν τη διάπραξη αδικήματος, τη διατάραξη της δημόσιας τάξης αλλά και την υπεράσπιση της τρομοκρατίας ή ενεργειών που «απειλούν την ασφάλεια» της χώρας
LIFO NEWSROOM
Τι είναι το Ghibli Style που έχει γίνει παγκόσμιο viral και γιατί προκαλεί αντιδράσεις

Διεθνή / Τι είναι το Ghibli Style που έχει γίνει παγκόσμιο viral και γιατί προκαλεί αντιδράσεις

Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που παράγουν εικόνες, όπως αυτό του ChatGPT αλλά και το Midjourney, μπορούν να μιμηθούν το στυλ του Χαγιάο Μιγιαζάκι λαμβάνοντας μόνο μερικές οδηγίες και μία εικόνα αναφοράς από τον χρήστη
LIFO NEWSROOM
Μόνος στο σπίτι ο Μακόλεϊ Κάλκιν: «Δεν έχω καμία σχέση με τον πατέρα μου εδώ και 30 χρόνια»

Διεθνή / Μόνος στο σπίτι ο Μακόλεϊ Κάλκιν: «Δεν έχω καμία σχέση με τον πατέρα μου εδώ και 30 χρόνια»

«Είναι ένας άνθρωπος που έκανε επτά παιδιά και τώρα έχει τέσσερα εγγόνια και κανένα από αυτά δεν θέλει να έχει σχέση μαζί του» είπε ο διάσημος ηθοποιός για τον πατέρα του
LIFO NEWSROOM
Φλόριντα: Ψηφίζουν χαλάρωση της παιδικής εργασίας, για να καλυφθούν τα κενά από τις απελάσεις μεταναστών

Διεθνή / Φλόριντα: Ψηφίζουν χαλάρωση της παιδικής εργασίας, για να καλυφθούν τα κενά από τις απελάσεις μεταναστών

Οι βουλευτές της πολιτείας συζητούν νέο νομοσχέδιο που θα επιτρέπει εργασία και τη νύχτα από τα 14 και θα καταργεί το διάλειμμα για φαγητό στους 16χρονους εργαζόμενους
LIFO NEWSROOM