Μια εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας σολομού αγόρασε το δικό της Boeing 757 σε μια προσπάθεια έγκαιρης παράδοσης των προϊόντων της στο Μανχάταν, σε λιγότερες από 24 ώρες.
Η Bakkafrost με έδρα τις Νήσους Φερόες υποστηρίζει πως μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα, με δικές της πτήσεις στον Ατλαντικό, παραδίδοντας φρέσκα τα ψάρια της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Το 757 της Μakkafrost μετατράπηκε σε «ιπτάμενο» ψυγείο, με δυνατότητα μεταφοράς 35 τόνων φρέσκου σολομού από τις Φερόες κατ'ευθείαν σε αεροδρόμιο του Νιου Τζέρσεϊ. Έχοντας συλλεχθεί την ίδια ημέρα θα φτάνει φρέσκος στις ψαραγορές και τα εστιατόρια.
Ωστόσο, περιβαλλοντικές οργανώσεις υποστηρίζουν πως οι υπερατλαντικές πτήσεις αυτές εγείρουν ερωτήματα για τις κλιματικές επιπτώσεις της παγκόσμιας βιομηχανίας θαλασσινών και την αυξανόμενη εξάρτηση από τις αερομεταφορές.
Θαλασσινά όπως ο σολομός, ο τόνος και ο αστακός συχνά μεταφέρονται αεροπορικώς στον κόσμο, αντί να καταψύχονται για φτάνουν στον προορισμό τους ακτοπλοϊκώς.
Σύμφωνα με οργανώσεις, η αεροπορική μεταφορά του σολομού από τη Σκανδιναβία στις ΗΠΑ παράγει 17 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με την ακτοπλοϊκή μεταφορά του.
Οι αερομεταφορές είναι ολοένα και πιο κοινός τρόπος πώλησης και διανομής premium θαλασσινών. Αστακοί του Καναδά ταξιδεύουν ζωντανοί στην Σαγκάη, χιλιανός σολομός στη Νέα Υόρκη και νορβηγικός σολομός στην Ιαπωνία.
«Η κλιματική αλλαγή είναι μια υπαρκτή απειλή στη βιομηχανία θαλασσινών και τον παγκόσμιο βιοπορισμό. Θεωρούμε πως η βιομηχανία θαλασσινών πρέπει να γίνει μέρος της λύσης επιδεικνύοντας σωστές πρακτικές. Αυτό αναπόφευκτα σημαίνει ένα βήμα πίσω από τις αερομεταφορές» αναφέρει ο Blake Lee-Harwood της οργάνωσης Sustainable Fisheries Partnership, που έχει ρόλο συμβούλου για τις φιλικές προς το περιβάλλον πολιτικές αλιείας.
Με πληροφορίες από Guardian