Καλάθι του νοικοκυριού: «Σούπερ μάρκετ παραπλανούν τους καταναλωτές»- Ποια τρικ χρησιμοποιούν

Καλάθι του νοικοκυριού: «Σούπερ μάρκετ παραπλανούν τους καταναλωτές»- Ποια τρικ χρησιμοποιούν Facebook Twitter
0

Διάφορα τρικ παραπλάνησης εντόπισε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών στην πλατφόρμα e-katanalotis, μετά την πρεμιέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού». 

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος διεξήγαγε έρευνα στην ιστοσελίδα «e-katanalotis», στην οποία οι υπόχρεες αλυσίδες εμπορίας τροφίμων και άλλων προϊόντων (σούπερ μάρκετ) υποχρεούνταν, έως τις 9 το πρωί της Τετάρτης 2/11/2022, να ανεβάσουν λίστα με τα προϊόντα που ανήκουν στις 51 κατηγορίες όπως αυτές καθορίστηκαν με την απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι:

  1. Κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα, δεν έχουν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο. Επισημαίνουμε ότι ο ελλιπής κατάλογος επισύρει πρόστιμο 5.000 € για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή.

  2. Παρά την εικόνα που παρουσιάστηκε το πρωί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Παπαθανάση, ότι «το 20-40% των προϊόντων αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», εν τούτοις υπάρχουν αλυσίδες που περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου.

  3. Σε κάποιες από τις αλυσίδες παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχει καταχωρηθεί το ίδιο προϊόν από 2 έως έντεκα (11) φορές. Αποτέλεσμα είναι η πλασματική αύξηση του αριθμού των προϊόντων, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα ανώφελο για τον καταναλωτή.

  4. Διαπιστώθηκε ότι κάποιες αλυσίδες έχουν καταχωρήσει προϊόντα σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή (αλλά και του Υπουργείου). Για παράδειγμα διαπιστώθηκε ότι π.χ. στην κατηγορία προϊόντων «πουλερικά» έχει καταχωρηθεί χυμός πορτοκάλι, στην κατηγορία προϊόντων «αλεύρι» έχει καταχωρηθεί πατέ γάτας ή στην κατηγορία «γάλα φρέσκο» έχει καταχωρηθεί τηγανιά χοιρινή. Σημειωτέον ότι η καταχώρηση στην ιστοσελίδα e-katanalotis, την οποία διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, είναι ευθύνη της ίδιας της υπηρεσίας, ως προς την ακρίβεια των πληροφοριών που περιέχει (τουλάχιστον στο τεχνικό της σκέλος), ακρίβεια που, προφανώς, δεν έτυχε του απαιτούμενου ελέγχου οδηγώντας στη σύγχυση του καταναλωτικού κοινού.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, διαπίστωσε επίσης πως «για μία ακόμα φορά η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται με ημίμετρα», αναφέροντας ενδεικτικά την περίπτωση αλυσίδας η οποία περιλαμβάνει ρολό κουζίνας στην τιμή των 2,65€, ενώ το ίδιο προϊόν τον Απρίλιο 2022 κόστιζε 1,89 € (αύξηση 40%), είδη προσωπικής υγιεινής ανατιμήθηκαν κατά ποσοστό 23% το ίδιο χρονικό διάστημα ενώ και σε είδη διατροφής, όπως στα μακαρόνια, αυξήθηκε η τιμή από 0,74€ σε 1,26€.

Παρατηρήθηκε, επίσης, διαφορά στις τιμές μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον καφέ όπου η διαφορά φθάνει έως 1,58€, ενώ ταυτόχρονα, σημειώνεται ότι στα περισσότερα προϊόντα έχει μειωθεί το περιεχόμενο από 11% έως 30%.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Θα ανέβουν και άλλο τα μεγέθη των σεισμών στη Σαντορίνη»

Ελλάδα / Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Θα ανέβουν και άλλο τα μεγέθη των σεισμών στη Σαντορίνη»

Ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος δήλωσε ότι αύριο, 5 Φεβρουαρίου, θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τα επικρατέστερα σενάρια για τη σεισμική εξέλιξη και τις πιθανές επιπτώσεις στην περιοχή
LIFO NEWSROOM
Σεισμοί στη Σαντορίνη: Διαφωνίες για την επίσημη εκτίμηση περί κύριου σεισμού έως 6R

Ελλάδα / Σεισμοί στη Σαντορίνη: Διαφωνίες για την επίσημη εκτίμηση περί κύριου σεισμού έως 6R

Η εκτίμηση για μέγιστο μέγεθος σεισμού στα 6 Ρίχτερ είναι πρόχειρη, γράφει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος - Έχει ενεργοποιηθεί το μεγάλο ρήγμα της Αμοργού, αναφέρει ο Άκης Τσελέντης
LIFO NEWSROOM

Ελλάδα / Αυτοκτονίες: 469 καταγεγραμμένα περιστατικά το 2024 – Ανησυχία για τις νεαρές ηλικίες

Το Κέντρο για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας επισημαίνει ότι το 12%-16% των εφήβων ηλικίας 14-19 ετών εμφανίζουν αυτοτραυματισμούς, ένα ανησυχητικό φαινόμενο, καθώς ένα μέρος αυτών των νέων μπορεί μελλοντικά να οδηγηθεί στην αυτοκτονία
LIFO NEWSROOM