Χειμερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν αύριο - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Χειμερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν αύριο - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Πρεμιέρα αύριο, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023 για τις χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως και 28 Φεβρουαρίου 2023 και στις οποίες έχουν εναποθέσει υψηλές προσδοκίες οι έμποροι.

Σημειώνεται ότι, την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων δηλαδή στις 15 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11πμ έως 8μμ.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης «ποδαρικό» με εκπτώσεις κάνει φέτος το λιανικό εμπόριο, και περιμένει υψηλό αγοραστικό ενδιαφέρον για το επόμενο δίμηνο.

Όπως σημειώνει ο ίδιος, «παρά τον κλοιό ακρίβειας και πληθωρισμού, η περυσινή χρονιά έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης και μάλιστα κοντά στο 12%, ενώ εκτιμάται πως συνολικά ο εορταστικός τζίρος αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στα 4 δισ. ευρώ από 3,6 δισ. ευρώ τις προηγούμενες χρονιές. Από πρόσφατη μάλιστα έρευνα στις αγορές της Αττικής προκύπτει πως οι προτεραιότητες την εορταστική περίοδο από το 55% των καταναλωτών ήταν σε ρούχα και παπούτσια, 45% σε τρόφιμα, 43% σε παιχνίδια, 37% σε καλλυντικά, 28% σε προϊόντα τεχνολογίας, 25% σε επώνυμα προϊόντα, 22% σε ποτά και 20% σε διάφορα δώρα. Την περιόδο των χειμερινών εκπτώσεων οι προτιμήσεις παραμένουν οι ίδιες με μεγαλύτερο όμως ποσοστό στα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης και την προσθήκη «λευκών» συσκευών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, επίπλων και όλα τα είδη σπιτιού, που έχουν πάντα πρωτεύοντα ρόλο στις τακτικές εκπτώσεις». 

Οι επιχειρήσεις, προσθέτει ο κ. Κορκίδης, είθισται την περίοδο των εκπτώσεων να παρουσιάζουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές, προσδοκώντας αφενός στο «ξεστοκάρισμα» των εποχικών ειδών και αφετέρου στη βελτίωση της ρευστότητας τους.

Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι «το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι η μεγαλύτερη ανοησία και τιμωρία είναι να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα online και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή, άρα γνωρίζει εκ των προτέρων τι συμφέρει να αγοράσει. Έχοντας κατά νου ότι θα προσφερθούν σημαντικές εκπτώσεις ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί ότι η κίνηση θα είναι δυναμικά ανάλογη της έναρξης των εκπτωτικών περιόδων προ των περιορισμών της πανδημίας, ενώ ίσως σηματοδοτήσουν κάτι διαφορετικά καλύτερο με δεδομένο ότι καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που λειτουργούσαν «διασπαστικά» στο αγοραστικό  ενδιαφέρον.

Βεβαίως, υπογραμμίζει ο ίδιος, δικαιολογημένα συνεχίζεται η ανησυχία των εμπόρων για το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος ανατροφοδότησης των καταστημάτων τους, δεδομένων των μεγάλων ανατιμήσεων τον Ιανουάριο σε σειρά προϊόντων.

Ο πρόεδρος σημειώνει ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ, μέτρησε συνολικά απώλειες άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τη τελευταία διετία των χειμερινών εκπτώσεων και κινήθηκε σε απογοητευτικά επίπεδα για 8 στους 10 μικρομεσαίους εμπόρους, σε σύγκριση με τα συνήθη επίπεδα τζίρου, προ πανδημίας.

«Ξεκινάμε λοιπόν τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023 με στόχο να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δις ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019» τονίζει ο κ. Κορκίδης.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος εξέδωσε χρήσιμο οδηγό με πέντε συμβουλές προς τους καταναλωτές:

Αναλυτικά:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα θα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητούν πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 στη δημοσιότητα - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια, μετά την καταγγελία του 55χρονου αστυνομικού που χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα ενώ είχε καρκίνο - Ο πατέρας του 27χρονου φαντάρου, Νίκου Γκάτση, ξεσπά για ιατρικό λάθος
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Ελλάδα / Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια η αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Η εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων καταγγέλλει την αφαίρεση εγκεκριμένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμπεριληπτικού υλικού, από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία
LIFO NEWSROOM
Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Η Ειρήνη Μουρτζούκου θέλησε να παρουσιάσει ότι το μωρό είχε κάποιο πρόβλημα υγείας, όμως, όπως αναφέρει ο τεχνικός σύμβουλος της μητέρας, το πρώτο επεισόδιο που παρουσίασε δεν έχει κάποια σχέση με σοβαρό θέμα υγείας
LIFO NEWSROOM