Ορέστης Χαλκιάς: Από το «Μaestro» στην Επίδαυρο

Ιππόλυτος Facebook Twitter
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα σκηνοθετήσει τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη, με τον 30χρονο Ορέστη Χαλκιά να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
0

Η από το 2019 καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι η μια από τις δυο επιλογές γυναικών σκηνοθετών του Εθνικού Θεάτρου για την Επίδαυρο. Η άλλη είναι αυτή της Λένας Κιτσοπούλου με τους Σφήκες του Αριστοφάνη.

Αυτή είναι η δεύτερη σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου στην Επίδαυρο. Το 2017 σκηνοθέτησε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και συγχρόνως προκλητικά έργα του Ευριπίδη, την Άλκηστη, ξανά σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα σκηνοθετήσει τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη, με τον 30χρονο Ορέστη Χαλκιά να κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που πρόσφατα πήρε τις καλύτερες κριτικές για τον ρόλο του στο «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, είναι και ο νεότερος που θα κρατήσει τον ρόλο, ενώ στη διανομή φιγουράρουν, ανάμεσα σε άλλα, τα ονόματα της Κόρας Καρβούνη, του Γιάννη Τσορτέκη και της Μαρίας Σκουλά.

Ιππόλυτος αλεξανδράκης Facebook Twitter
Ο Θάνος Κωτσόπουλος και ο Αλέκος Αλεξανδράκης στα σκαλιά του ανακτόρου, στην παράσταση του «Ιππόλυτου», το 1954 στην Επίδαυρο.

Είναι η τρίτη φορά που το Εθνικό Θέατρο κατεβαίνει στην Επίδαυρο με τον Ιππόλυτο. Από το Εθνικό Θέατρο πρωτοανέβηκε στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ροντήρη και μουσική του Δημήτρη Μητρόπουλου το 1954, με τον ρόλο του Ιππόλυτου να κρατούν οι Νίκος Χατζίσκος και Αλέκος Αλεξανδράκης, αποτελώντας μια «ανεπίσημη πρώτη» για τα Επιδαύρια, που εγκαινιάστηκαν ως θεσμός την αμέσως επόμενη χρονιά.

Το 2014, με Ιππόλυτο τον Νίκο Κουρή, η Λυδία Κονιόρδου σκηνοθετούσε την παράσταση και κρατούσε τον ρόλο της Φαίδρας.

Ιππόλυτος Facebook Twitter
Ο Νίκος Κουρής ως Ιππόλυτος το 2014 σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου.

Ο Ιππόλυτος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 428 π.Χ, κατά τα Μεγάλα Διονύσια, αποσπώντας το πρώτο βραβείο.

Πιστός οπαδός της Άρτεμης, ο Ιππόλυτος απαξιώνει τις χαρές του έρωτα και αρνείται να αποδώσει τιμές στην Αφροδίτη. Για να τον τιμωρήσει, η θεά του έρωτα πλέκει το δίκτυ της καταστροφής του εμπνέοντας στη μητριά του, Φαίδρα, σφοδρό έρωτα για τον πρόγονό της. Η Φαίδρα εξομολογείται, μέσω της παραμάνας της, το πάθος της στον Ιππόλυτο, αλλά εκείνος την αποκρούει με αγανάκτηση. Η Φαίδρα αποφασίζει να δώσει τέλος στη ζωή της, αλλά, προκειμένου να σώσει την τιμή της, αφήνει ένα γράμμα για το Θησέα, με το οποίο κατηγορεί τον Ιππόλυτο πως την πρόσβαλε. Ο Θησέας βρίσκει τη γυναίκα του νεκρή και διαβάζοντας το γράμμα μαθαίνει πως αιτία του θανάτου της είναι ο Ιππόλυτος, που τάχα τόλμησε να την πειράξει. Ο Ιππόλυτος, δεσμευμένος με όρκο, αποσιωπά τα κίνητρα της Φαίδρας και αφήνεται στην οργή του Θησέα, ο οποίος ζητά από τον Ποσειδώνα την τιμωρία του γιου του. Όταν η αλήθεια βγαίνει στο φως, είναι πια αργά. Η Άρτεμη αποκαθιστά την τιμή του αδικοχαμένου πιστού της, αλλά ο Ιππόλυτος, θανάσιμα τραυματισμένος, πεθαίνει στα χέρια του απαρηγόρητου Θησέα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM