Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Ο μηχανοδηγός κινούνταν στα τυφλά, ευτυχώς δεν έγινε σε τούνελ»

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: «Ο μηχανοδηγός κινούνταν στα τυφλά, ευτυχώς δεν έγινε σε τούνελ» Facebook Twitter
Φωτ.: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI
0

Περί «εγκληματικής ενέργειας» έκανε λόγο ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αναφερόμενος στην εντολή να κινηθεί το επιβατικό τρένο της Hellenic Train στη γραμμή καθόδου, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να συγκρουστεί με μία εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, o κ. Δέδες σημείωσε πως το τρένο με τους 342 επιβάτες και τα 10 μέλη προσωπικό «έφτασε Λάρισα και από εκεί πέρα άλλαξε γραμμή, κατόπιν εντολής του σταθμάρχη, και πήγε στη γραμμή καθόδου».

Έκανε λόγο για μία «εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη ενέργεια» καθώς «δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης στην κάθοδο».

«Ακολούθησε λανθασμένη διαδρομή» επανέλαβε και τόνισε πως «έπρεπε να υπάρχουν σήματα στο δρόμο για να βλέπει ο μηχανοδηγός αν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι. Υπάρχουν φανάρια τα οποία είναι είτε πορτοκαλί είτε κόκκινα όταν υπάρχει πρόβλημα».

Όταν του ζητήθηκε να αναφερθεί εκτενέστερα σε αυτά τα φανάρια, εξήγησε πως «το σύστημα δεν λειτουργούσε. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σύστημα αυτό υπήρχε στα τρένα και υπήρχε και στη γραμμή αλλά δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να κινούνται στα τυφλά. Τεράστιο το ρίσκο». 

Αναφορικά με τις ταχύτητες των δύο τρένων ανέφερε πως θα χρειαζόταν πολύ μεγάλη απόσταση για να μπορέσει ο μηχανοδηγός του επιβατικού να σταματήσει το τρένο. 

«Σε αντίστοιχο δυστύχημα (...) με 80-85 χιλιόμετρα θέλει πάνω από 250 μέτρα να σταματήσει. Το Intercity πάει με 160, φανταστείτε πόση απόσταση ακινητοποίησης χρειάζεται. Ήταν νύχτα, έχει στροφές, ο άλλος έβγαινε από τούνελ (σ.σ. το εμπορικό). Ήταν τετελεσμένο γιατί υπήρχε τεράστιο ρίσκο και μεγάλο λάθος που έδωσαν στο τρένο να κινηθεί στην αντίθετη πλευρά» δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν «ευχής έργων, μέσα σε όλη την τραγωδία, ότι δεν έγινε η σύγκρουση στα τούνελ. Αν γίνονταν στα τούνελ θα είχαμε πολλαπλάσιους νεκρούς γιατί δεν θα μπορούσαν να μπουν σωστικά συνεργεία».

Καταλήγοντας σημείωσε πως ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση της γραμμής και την επίλυση τυχόν προβλημάτων, ενώ η Hellenic Train φέρει ευθύνη για τα δρομολόγια. 

 
Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πιθανώς υπερβολή τα κλειστά σχολεία» - Καθησυχαστικός ο δήμαρχος Σαντορίνης για τους σεισμούς

Ελλάδα / «Πιθανώς υπερβολή τα κλειστά σχολεία» - Καθησυχαστικός ο δήμαρχος Σαντορίνης για τους σεισμούς

«Μετά τα γεγονότα στο Μάτι ή τα Τέμπη, υπάρχει μεγαλύτερος φόβος και για αυτό λαμβάνονται πιο αυστηρά μέτρα από αυτά που θα λαμβάναμε πριν» είπε ο δήμαρχος Θήρας
LIFO NEWSROOM
Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα μέτρα μετά την έκτακτη σύσκεψη - Κλειστά σχολεία και ακύρωση εκδηλώσεων

Ελλάδα / Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα μέτρα μετά την έκτακτη σύσκεψη - Κλειστά σχολεία και ακύρωση εκδηλώσεων

Το τελευταίο 24ωρο έχουν καταγραφεί δεκάδες σεισμικές δονήσεις στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, με τον ισχυρότερο σεισμό, μεγέθους 4,3 Ρίχτερ, να σημειώνεται το μεσημέρι του Σαββάτου ανοιχτά της Ανάφης
LIFO NEWSROOM
Κακοποίηση 3χρονου: Σε ειδικό χώρο κράτησης η μητέρα του – Δίπλα στη Ρούλα Πισπιρίγκου

Ελλάδα / Κακοποίηση 3χρονου: Σε ειδικό χώρο κράτησης η μητέρα του – Δίπλα στη Ρούλα Πισπιρίγκου

Ο 3χρονος Άγγελος εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ Παίδων του ΠΑΓΝΗ, με τους γιατρούς να εκφράζουν απαισιοδοξία για την έκβαση της κατάστασής του
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία τοπογράφου: Βίντεο ντοκουμέντο με τους συλληφθέντες να αποχωρούν από το κρησφύγετο

Ελλάδα / Δολοφονία τοπογράφου: Βίντεο ντοκουμέντο με τους συλληφθέντες να αποχωρούν από το κρησφύγετο

Το υλικό δείχνει τη στιγμή που ο εκτελεστής του τοπογράφου και ο συνεργός του εισέρχονται σε γκαράζ, ο ένας με αυτοκίνητο και ο άλλος με το σκούτερ που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση
LIFO NEWSROOM