Για «μοιραία αδράνεια από την πλευρά της κυβέρνησης» κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας την ανακοίνωσή του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή του αναφέρει: «Ο ΟΣΕ σήμερα με επίσημη ανακοίνωσή του επιβεβαιώνει ότι μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019, ο σταθμός της Λάρισας μπορούσε να παρακολουθεί τα τρένα μόνο για μία απόσταση 5χλμ μετά το σταθμό. Ενώ μέχρι τότε είχε τη δυνατότητα παρακολούθησης από το Σταθμό της Λάρισας έως τους Νέους Πόρους, δηλαδή όλο το εύρος της περιοχής όπου κινήθηκαν τα δυο μοιραία τρένα αντίθετα για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή. Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει: "Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε"».
Συμπυκνώνοντας σημειώνει: «Με δυο λόγια αν οι ζημιές στα καλώδια και τον εξοπλισμό είχαν αποκατασταθεί μετά τη πυρκαγιά του Ιούλη του 2019, θα είχαμε αποφύγει το τραγικό δυστύχημα. Αναμένουμε, μετά την επιβεβαίωση του ΟΣΕ, μια επίσημη δικαιολογία για τη μοιραία αδράνεια από τη πλευρά της κυβέρνησης».
ΟΣΕ: Απολύτως ανακριβή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 στη Λάρισα
Νωρίτερα, σε σχετική ανακοίνωση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) χαρακτήρισε «απολύτως ανακριβή» δημοσιεύματα για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας.
Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός αναφέρει:
«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς.
Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος - Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».