Τα πρώτα αποτελέσματα από την αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στο σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη έχουν στα χέρια τους οι πραγματογνώμονες, που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Alpha η πενταμελής επιτροπή στα Τέμπη διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, καθώς και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες. Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Οι πραγματογνώμονες θα ισχυριστούν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.
Η δικηγόρος ενός πολυτραυματία, Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «έχουμε μεγάλη αγωνία για τα αποτελέσματα, για να δούμε εάν πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη υπήρχε η δυνατότητα, εάν υπήρχαν άλλες ασφαλιστικές δικλείδες, με τις οποίες θα μπορούσε να αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα».
Τραγωδία στα Τέμπη: «Σημαντικές ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο»
Οι πραγματογνώμονες θα ισχυριστούν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.
Ο πρώην πρόεδρος της επιτροπής παρακολούθησης του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, Χρήστος Γκατσιούλης, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.
Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία.
Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Συνάδελφος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη από τη Λάρισα έδειξε μία σειρά από λάθη: «Θα μπορούσε να είχε βάλει και κάποιον έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νυχτερινές βάρδιες, για να μπορέσει να εγκλιματιστεί. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο κλειδούχος είτε είχε εμπειρία είτε όχι, δε θα μπορούσε να συνδράμει τον 59χρονο σταθμάρχη, ώστε να διευθετήσει την αμαξοστοιχία 62, λόγω της θέσης του».