Η νέα τουριστική καμπάνια της Ιταλίας με πρωταγωνίστρια την Αφροδίτη του Σάντρο Μποτιτσέλι έχει γίνει επίκεντρο σφοδρής κριτικής καθώς αποδείχθηκε πως στο διαφημιστικό βίντεο για τη προώθηση των ομορφιών της χώρας χρησιμοποιήθηκαν πλάνα από την Σλοβενία.
Με τίτλο «Open to Meraviglia» (Ανοιχτοί στο Θαύμα), στο βίντεο παρουσιάζεται μια ψηφιοποιημένη «influencer» με τη μορφή της Αφροδίτης, σύμβολο της ιταλικής τέχνης, όπως αυτή απεικονίζεται στον πίνακα "Η Γέννηση της Αφροδίτης" του Σάντρο Μποτιτσέλι.
Η «μοντέρνα Αφροδίτη» φοράει μίνι φούστα και εμφανίζεται να τρώει πίτσα και να παρουσιάζει ορισμένα από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα της Ιταλίας, όπως το Κολοσσαίο της Ρώμης ή τον καθεδρικό ναό της Φλωρεντίας.
Στα πλάνα της καμπάνιας του ομίλου τηλεπικοινωνιών Armando Testa, που κόστισε συνολικά 9 εκατομμύρια, εμφανίζεται και μια ομάδα νεαρών να χαμογελούν σε ένα ηλιόλουστο αίθριο και να πίνουν κρασί σε κάτι που παρουσιάζεται ως ιταλικό σκηνικό.
Ωστόσο, ορισμένοι παρατήρησαν ότι το εν λόγω αίθριο βρίσκεται στην πραγματικότητα στην περιοχή Τσοτάρ της Σλοβενίας, κοντά στα ιταλικά σύνορα, και το μπουκάλι στο τραπέζι φέρει ετικέτα κρασιού Τσοτάρ.
Η αποκάλυψη έφερε πολλές επικρίσεις, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τους χρήστες να διακωμωδούν την μεγάλη γκάφα.
Ο ιστορικός τέχνης Τομάσο Μοντανάρι χαρακτήρισε τη διαφημιστική καμπάνια «αποκρουστική» και «χυδαία» σπατάλη χρημάτων.
Η Ιταλίδα υπουργός Τουρισμού Ντανιέλα Σαντάντσε, μέλος του ακροδεξιού κόμματος Αδέλφια της Ιταλίας της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, αποκάλεσε τους επικριτές του βίντεο «σνομπ» και είπε ότι η απεικόνιση της Αφροδίτης ως influencer είχε στόχο να προσελκύσει άτομα νεαρής ηλικίας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters