Άγνωστα και εξαιρετικά σπάνια πορτρέτα του Ρέμπραντ αποκαλύφθηκαν μετά από 200 χρόνια

Άγνωστα και εξαιρετικά σπάνια πορτρέτα του Ρέμπραντ αποκαλύφθηκαν μετά από 200 χρόνια Facebook Twitter
Φωτ.: Christie's
0

Δύο άγνωστα και «εξαιρετικά σπάνια» πορτρέτα του Ρέμπραντ ανακαλύφθηκαν σε ιδιωτική συλλογή στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα πορτρέτα απεικονίζουν συγγενικά πρόσωπα του Ολλανδού δασκάλου και αναμένεται δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα, με την τιμή να κυμαίνεται μεταξύ 5,7 -  9,2 εκατομμυρίων ευρώ. 

Υπογεγραμμένοι και χρονολογημένοι το 1635, οι πίνακες απεικονίζουν ένα ηλικιωμένο αντρόγυνο: τον πλούσιο υδραυλικό Jan Willemsz van der Pluym και τη σύζυγό του Jaapgen Carels, οι οποίοι προέρχονταν από επιφανή οικογένεια της ολλανδικής πόλης Λέιντεν.

Ο γιος τους, Dominicus van der Pluym, ήταν παντρεμένος με την ξαδέλφη του καλλιτέχνη. Το ζευγάρι απέκτησε ένα παιδί, τον Karel van der Pluym, ο οποίος πιστεύεται ότι εκπαιδεύτηκε με τον Ρέμπραντ και συμπεριέλαβε στη διαθήκη του τον μοναδικό επιζώντα κληρονόμο του καλλιτέχνη, τον Titus.

Οι ειδικοί του οίκου δημοπρασιών Christie's, ο οποίος χειρίζεται την πώληση, αναφέρουν σε δελτίο Τύπου ότι τα πορτρέτα έχουν μια «αξιοσημείωτη, σχεδόν αδιάσπαστη γραμμή προέλευσης».

Τα έργα παρέμειναν στην οικογένεια μέχρι το 1760, ένα χρόνο μετά το θάνατο του δισέγγονου του ζευγαριού, Marten ten Hove. Στη συνέχεια ταξίδεψαν στη Βαρσοβία, στην ιδιωτική συλλογή του κόμη Vincent Potocki, προτού γίνουν μέρος της συλλογής του βαρόνου d'Ivry στο Παρίσι το 1820 και στη συνέχεια του James Murray, 1ου βαρόνου Glenlyon.

Τον Ιούνιο του 1824, ο Murray έθεσε τα έργα τέχνης προς πώληση στον οίκο Christie's. Έκτοτε, οι πίνακες ήταν μέρος της ιδιωτικής συλλογής οικογένειας στη Βρετανία, ενώ δεν έχει γνωστοποιηθεί ποιος είναι ο σημερινός ιδιοκτήτης. 

Ο Henry Pettifer, αναπληρωτής πρόεδρος του τμήματος παλαιών έργων ζωγραφικής στον οίκο, δήλωσε στο CNN ότι η ανακάλυψη έγινε πριν από δύο χρόνια, στο πλαίσιο μιας «εκτίμησης ρουτίνας για την εξέταση του περιεχομένου ενός σπιτιού».

«Προκάλεσαν αμέσως τρομερό ενδιαφέρον» σημείωσε, προσθέτοντας ότι ακόμα και οι ιδιοκτήτες αιφνιδιάστηκαν. «Δεν νομίζω ότι το είχαν εξετάσει» σημείωσε. «Δεν είχαν προσδοκίες για τους πίνακες». 

«Το εξαιρετικό είναι ότι οι πίνακες ήταν εντελώς άγνωστοι. Δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ σε καμία βιβλιογραφία του 19ου ή του 20ού αιώνα για τον Ρέμπραντ, οπότε ήταν εντελώς άγνωστοι» επεσήμανε ο ίδιος. 

Ο «μικρός, πολύ οικείος, πολύ αυθόρμητος» χαρακτήρας των πινάκων υποδήλωνε μια στενή σχέση με τον καλλιτέχνη, εξήγησε. 

«Δεν είναι μεγαλοπρεπείς, επίσημοι πίνακες ζωγραφικής που καλλιτεχνήθηκαν κατά παραγγελία» είπε. «Νομίζω ότι είναι τα μικρότερα πορτρέτα που ζωγράφισε - απ΄όσο γνωρίζουμε». 

Τα έργα θα εκτεθούν στη Νέα Υόρκη και το Άμστερνταμ τον επόμενο μήνα, προτού επιστρέψουν στο Λονδίνο για μια έκθεση προπώλησης και τη δημοπρασία στις 6 Ιουλίου.

Με πληροφορίες από CNN

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ