Αφού ο Διεθνισμός είναι Μηδενισμός, τότε ο Τουρισμός να γίνει Επεκτατισμός.
Τίτλος Στρατηγικής.
Το νόμισμα έχει δυο όψεις, όπως και ο τίτλος που επέλεξα για το κείμενο.
Στη μια, λοιπόν, όψη είναι η Στρατηγική των υπόδουλων του χρήματος, που νομίζουν δήθεν ότι είναι οι κυρίαρχοι αυτού. Εδώ επικρατούν δυο λέξεις: ΄΄Διεθνισμός΄΄ και ΄΄Μηδενισμός΄΄, οι οποίες παρουσιάζουν τον ακριβή προσανατολισμό τους, τον σχεδιασμό ενός παγκόσμιου χάρτη. Τι είδους χάρτης θα είναι χωρίς όρια, σύνορα, ετερότητα, Εθνική φυσιογνωμία, σημαία; Ο Διεθνισμός είναι ένας όρος χωρίς όρια. Μήπως είναι ουσιαστικά μια συγκεντρωτική διαχείριση οικονομιών των κρατών; Μήπως είναι εξάλειψη της Ιστορίας, των Παραδόσεων και των Αξιών ενός Λαού; Μήπως είναι εκμηδένιση των χιλιομέτρων που έχει διανύσει κάποιος από όποια χώρα κι αν προέρχεται; Μήπως ο Διεθνισμός είναι Μηδενισμός;
Σταματάω εδώ με τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς πάνω στη μια όψη του νομίσματος. Δεν με ενδιαφέρει προσωπικά να είμαι ΄΄αντί΄΄ ή ΄΄κατά΄΄ κάποιου φαινομένου, αλλά ΄΄υπέρ΄΄ κάποιου άλλου, που γεννιέται για να προτείνει, να εμπνεύσει, να προάγει.
Πάμε τώρα στο δεύτερο σκέλος του τίτλου αλλά και του νομίσματος, πάμε στη δική μας Στρατηγική. Εδώ συναντούμε δυο λέξεις: ΄΄Τουρισμός΄΄ και ΄΄Επεκτατισμός΄΄. Ένα και ένα κάνουν δυο, κύριοι. Για τον Διεθνισμό όπως είδαμε, όμως, ένα και ένα κάνουν μηδέν (0 - μηδενισμός). Η δική μας στρατηγική είναι η Τουριστική θωράκιση και ανάπτυξη, είναι η δυνατότητα και θέληση να προφυλάξουμε την ομορφιά της Ιστορίας και του τόπου μας. Με καθαρότητα να προτείνουμε στον κόσμο την ίδια μας την οντότητα, την ετερότητά μας, που είναι στολισμένη με χρυσά γράμματα. Οφείλουμε να αναδομήσουμε και να επαναφέρουμε στο προσκήνιο του παγκόσμιου χάρτη τη μεγάλη μας δύναμη, τον Τουρισμό. Η Ισπανία, η Τουρκία, η Κροατία και η Σερβία έχουν προχωρήσει στον τομέα αυτό. Αν περιμένουμε, όμως, από τον ΕΟΤ να είναι ανταγωνιστικός και δυναμικός, τότε θα φτάσουμε να μην υπάρχουμε ούτε ως πινέζα στο χάρτη. Καθαρά, τίμια και με ευθύτητα να κοιτάμε στα μάτια τον επισκέπτη και όχι στην τσέπη. Ο τουρίστας δεν είναι κινητό δολάριο ή λίρα, αλλά κινητή διαφήμιση. Είναι σπουδαίο μέσο προβολής της χώρας μας και αξίζει σεβασμού και αξιοπρέπειας.
Έτσι θα επ-εκταθούμε, θα γεμίσουμε με αυτοπεποίθηση και έξωθεν καλή μαρτυρία. Έτσι θα δημιουργήσουμε και θα προχωρήσουμε μπροστά… στον δικό μας δρόμο.
Οι τέσσερις χώρες που προανέφερα δουλεύουν πάνω στον αγροτικό, αθλητικό, συνεδριακό και επιμορφωτικό τουρισμό εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια πολύ ενεργά. Εμείς πάλι ως κράτος έχουμε τον ΕΟΤ να χρωστάει ακόμα και νοίκια.
Σας αρέσει αυτή η κατάσταση;
Ο Τουρισμός είναι Επεκτατισμός (πνευματικός - πολιτιστικός) και δρόμος δημιουργικός. Πάμε…
Μιχάλης Καπαρός
σχόλια