Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη: Το β' μέρος της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Το εργαστήριο του Πιέτ Μοντριάν στη Νέα Υόρκη, 2005-2006, κουτί από ξύλο, ακρυλικό τζάμι, ηλεκτρικό κύκλωμα, 97 x 47 x 62, ιδιωτική συλλογή.
0

Το Μουσείο Μπενάκη εγκαινιάζει στις 23 Νοεμβρίου το δεύτερο μέρος της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης του σημαντικού Έλληνα καλλιτέχνη Γιώργου Χατζημιχάλη στους χώρους του κτιρίου της Πειραιώς 138.

Το έργο του είναι πολύπλευρο και συχνά αποτελείται από μεγάλες ενότητες. Ερευνά τη μνήμη, τη σημασία του αρχείου και τη σχέση μεταξύ του παρελθόντος και της σύγχρονης εικαστικής πραγματικότητας. Για να φτιάξει ένα έργο συχνά χρησιμοποιεί πολλά και διαφορετικά μέσα παράλληλα με τη ζωγραφική, όπως video, φωτογραφίες, κείμενα, εκτυπώσεις κ.ά. Ο δισδιάστατος χώρος της ζωγραφικής εξαπλώνεται στην τρίτη διάσταση και οι χώροι που προκύπτουν επιτρέπουν στον θεατή να βιώσει την εικόνα όπως αυτή διαμορφώνεται από την εμπειρία της ζωής στη μεταμοντέρνα συνθήκη.

Η συνέχεια της έκθεσης, το πρώτο μέρος της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες, θα καταλάβει ξανά όλους τους χώρους του κτιρίου, συμπληρώνοντας την καταγραφή της πενηνταεξάχρονης διαδρομής του καλλιτέχνη στην περιπέτεια της ζωγραφικής από το 1966 έως το 2022.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Ο ζωγράφος Α.Κ. Ένα μυθιστόρημα, [Αυτοπροσωπογραφία 1942], 2007-2011, λάδι σε μουσαμά 100 x 70 εκ., συλλογή του καλλιτέχνη | Eleftheria Tseliou Gallery.

Η αναδρομή στην πορεία του, που είχε ως σημείο εκκίνησης στο πρώτο μέρος το έτος 1966 και τα πρώτα έργα που φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης σε ηλικία 12 ετών, ολοκληρώνεται χρονολογικά στο δεύτερο μέρος με το πρόσφατο έργο του «Μια έκθεση πορτραίτων αφιερωμένη στο έργο “Ο Άγιος Ιερώνυμος στο αναγνωστήριό του” (π. 1475) του Antonello da Messina», που παρουσίασε το 2022 στην Eleftheria Tseliou Gallery.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα που έχουν εκτεθεί τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και μεμονωμένα έργα και ενότητες που παρουσιάζονται στο κοινό για πρώτη φορά. Δεν ακολουθεί μια αυστηρή γραμμική χρονολογική σειρά, η οποία θα παρουσίαζε την εικόνα μιας συντελεσμένης πορείας, όπως ταιριάζει σε καλλιτέχνες από το έργο των οποίων μας χωρίζει μια στοιχειώδης χρονολογική απόσταση. Αντίθετα, στόχος της είναι να καλύψει μια συγκροτημένη διαδρομή που συνεχίζει να αναπτύσσει την ενεργό δυναμική της στο παρόν.

Σε όλη τη διάρκεια του δεύτερου μέρους της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν παράλληλες εκδηλώσεις, καθώς και εργαστήρια από το τμήμα εκπαίδευσης του Μουσείου Μπενάκη, στα οποία σύγχρονοι εικαστικοί θα προσκαλέσουν παιδιά σε μια συνομιλία με το έργο του καλλιτέχνη. Επίσης, προγραμματίζονται και συναντήσεις για επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια, καθώς και για επισκέπτες με μερική ή ολική απώλεια όρασης.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Aρχείο σφραγίδων [ Οι Άνθρωποι], 1995 /1998-99, 1.132 ξύλινες σφραγίδες σε δύο μεταλλικές αρχειοθήκες, 147 x 71 x 71 η καθεμία, ιδιωτική συλλογή. Φωτογραφία: Μπόρις Κιρπότιν.

Το ειδικό εισιτήριο πολλαπλών επισκέψεων (€16) που δημιούργησε το Μουσείο Μπενάκη από την αρχή της έκθεσης επιτρέπει στους κατόχους του τη δυνατότητα να επισκεφθούν την έκθεση όσες φορές το επιθυμούν.

Μάλιστα, αυτό το Σαββατοκύριακο, 18 & 19 Νοεμβρίου, ο χώρος της έκθεσης θα παραμείνει ανοιχτός ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη μετάβαση και να ζήσει από κοντά τα παρασκήνια του στησίματος μιας έκθεσης πριν από τα εγκαίνια. Οι συμμετέχοντες θα περιηγηθούν στους χώρους της προετοιμασίας του Β’ Μέρους από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Μαζί του θα μάθουν για την προεργασία του αφηγήματος που απαιτεί μια τόσο μεγάλη έκθεση.

Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Νοσοκομείο, 2004-2005, εγκατάσταση μεταβλητών διαστάσεων, λεπτομέρεια από το εσωτερικό του κτιρίου, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
Γιώργος Χατζημιχάλης στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Γιώργος Χατζημιχάλης, Μικρό αρχείο εικόνων (001-100), 1986 /1996-97, ξύλινη αρχειοθήκη, εκατό συρτάρια με εικόνες μεικτής τεχνικής, ιδιωτική συλλογή. Φωτ.: Δημήτρης Ταμβίσκος.

Γιώργος Χατζημιχάλης. Έργα από το 1966 έως το 2022, Μέρος Β’
23/11/2023-14/1/2024
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM
Τουρκία: Πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας «Κική Δημουλά. Η Ποιήτρια»

Πολιτισμός / Τουρκία: Πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας «Κική Δημουλά. Η Ποιήτρια»

Στο συνέδριο συμμετείχε, μεταξύ άλλων και η κόρη της σπουδαίας ποιήτριας, Έλση Δημουλά, η οποία προέτρεψε τους μαθητές να «αγκαλιάσουν» τη γνώση και να τολμούν να εκφράζονται μέσα από την ποίηση
LIFO NEWSROOM