11 χρόνια σε 21 μήνες: Χρόνος πτήσης ρεκόρ για τα ιδιωτικά τζετ διάσημων

11 χρόνια σε 21 μήνες: Χρόνος πτήσης ρεκόρ για τα ιδιωτικά τζετ διάσημων Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Unsplash
0

Οι αριθμοί «ζαλίζουν»: μέσα σε 21 μήνες, οι ώρες πτήσης που πραγματοποίησαν τα ιδιωτικά τζετ 200 διάσημων, CEO, ολιγαρχών και δισεκατομμυριούχων ισοδυναμούν σε 11 χρόνια.   

Το αποτύπωμα άνθρακα από όλες αυτές τις πτήσεις των ιδιωτικών τζετ- συνολικά 44.739 ταξίδια- αντιστοιχεί με τις συνολικές εκπομπές αερίων σχεδόν 40.000 Βρετανών, επισημαίνει ο Guardian, που έκανε τη σχετική έρευνα. 

Η βρετανική εφημερίδα χρησιμοποίησε στοιχεία που είναι διαθέσιμα δημοσίως για τις πτήσεις που έχουν κάνει τους τελευταίους 21 μήνες ιδιωτικά τζετ, τα οποία ανήκουν σε διάσημους και επιχειρηματίες, από τον Ίλον Μασκ και τους Rolling Stones, μέχρι την οικογένεια Μέρντοχ και την Κάιλι Τζένερ. 

Τα στοιχεία αφορούν σχεδόν 300 τζετ που ανήκουν στα άτομα της λίστας, τα οποία εκτιμάται ότι ευθύνονται για 415.518 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών «εκτοξεύθηκε» μετά την καραντίνα, ενώ οι πωλήσεις τους φέτος αναμένεται να καταρρίψουν ρεκόρ

Ανάμεσα στα πιο ρυπογόνα τζετ της λίστας ήταν ένα Boeing 767, που ανήκει στους Rolling Stones και εκτιμήθηκε ότι ευθύνεται για 5.046 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό, σημειώνει ο Guardian, ισοδυναμεί με τις εκπομπές αερίων για τις οποίες θα «ευθυνόταν» κάποιος που κάνει 1.763 πτήσεις από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη, στην οικονομική θέση. 

Ιδιωτικά τζετ: Πτήσεις 30 λεπτών, ή και λιγότερων

Το αεροπλάνο του Λόρενς Στρολ, δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της ομάδας της Aston Martin στη F1 έκανε συνολικά 1.512 πτήσεις από τις αρχές του 2022. Μάλιστα τα περισσότερα ταξίδια του στόλου του, ο οποίος περιλαμβάνει και δύο ελικόπτερα, ήταν διάρκειας το πολύ 15 λεπτών. 

Τα 39 από τα ιδιωτικά τζετ της λίστας, τα οποία συνδέονται με 30 Ρώσους ολιγάρχες- ανάμεσά τους ο Ρόμαν Αμπράμοβιτς και ο Γεβγκένι Πριγκόζιν, ο οποίος σκοτώθηκε πρόσφατα- ευθύνονται για 30.701 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, που αντιστοιχούν στο μέσο όρο αποτυπώματος άνθρακα περίπου 1.000 Ρώσων. 

Μεταξύ άλλων, ο Guardian διαπίστωσε πως περίπου μία από τις έξι πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν από ελικόπτερα ήταν μισής ώρας, ή και μικρότερης διάρκειας

Επίσης, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών τζετ δεν επέβαιναν σε όλες τις πτήσεις. Το 40% αυτών έγιναν χωρίς επιβάτες- καθώς τα εναέρια μέσα μετακινούνταν για να παραλάβουν άτομα- ενώ σε πολλές πτήσεις φίλοι, συγγενείς ή συνεργάτες χρησιμοποιούσαν τα ιδιωτικά τζετ ή αυτά είχαν ενοικιαστεί από άλλους. 

Πάντως, ο Guardian σημειώνει πως κάποιοι- όπως η Τέιλορ Σουίφτ- άλλαξαν συμπεριφορά, μετά τις επικρίσεις για την υπερβολική χρήση των ιδιωτικών τζετ τους. Το αεροπλάνο της τραγουδίστριας μετακινούνταν κατά μέσο όρο 19 φορές τον μήνα, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2022. Μετά την αρνητική δημοσιότητα για αυτό το γεγονός, το τζετ ήταν στον αέρα περίπου δύο φορές τον μήνα. 

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Διεθνή / COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Το προσχέδιο της Συμφωνίας ορίζει ως ευρύτερο τον στόχο για άντληση 1,3 τρισ. δολαρίων ετησίως έως το 2035, με αναφορές σε χρηματοδότηση από «δημόσιες και ιδιωτικές πηγές»
LIFO NEWSROOM
«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM