Κωστής Μαραβέγιας: «Η Αριστερά να μην έχει ανεκτικότητα στη βία»

Μαραβέγιας: Ο πρώτος δίσκος γράφτηκε σε αποθήκη με βιντεοταινίες. Η αριστερά να μην έχει ανεκτικότητα στη βία Facebook Twitter
0

Ο Κωστής Μαραβέγιας, σε συνέντευξή του στον Μιχάλη Γελασάκη στο Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας την Τετάρτη 13/12 με αφορμή τις εμφανίσεις του στο Vox και το soundtrack στην τηλεοπτική σειρά «Milky Way», μίλησε για το ξεκίνημά του επιστρέφοντας από τις σπουδές του στην Ιταλία, με το πρώτο του άλμπουμ που ηχογράφησε όπως είπε μέσα σε μια αποθήκη 12 τετραγωνικών γεμάτη βιντεοταινίες.

Επίσης ο Κωστής Μαραβέγιας μίλησε για το πως τον επηρεάζουν οι προσωπικές επιθέσεις στα social media, για τις δηλώσεις του για το παγκάκι που είχαν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων το 2014, αλλά και για την Αριστερά που, όπως είπε, πρέπει να μην έχει καμία ανεκτικότητα στη βία.

Σχετικά με τον πρώτο του δίσκο το 2003, είπε:

«[…]Πάντα τo ξεκίνημα είναι αυτό που αποτυπώνεται πιο έντονα και με πιο ζωηρά χρώματα. Το ξεκίνημά μου που έκανα τον "Ραδιοπειρατή" το 2003 είχε γίνει σε έναν χώρο ενός φίλου μου που ο πατέρας του είχε διανομή βιντεοκασέτας τότε και είχε έναν μικρό χώρο σε ημιώροφο, δεν είχε καν τουαλέτα. Ήταν 12 τετραγωνικά και ήταν αποθήκη με βιντεοκασέτες, αλλά μήτρες, δηλαδή betacam, ξέρεις… Είχε μία πολύ ωραία ηχομόνωση, οπότε του λέω σε πειράζει να έρθω να στήσω εδώ ένα κομπιούτερ, δύο μικρόφωνα και μια κάρτα ήχου και να γράψω ένα δίσκο; Λέει "όχι, δεν με πειράζει καθόλου να έρθεις", να μου λες απλά τι ώρες να σου ανοίγω. Οπότε ξεκίνησα εκεί να γράψω τον "Ραδιοπειρατή" και ήταν όλο αυτό το γκρι σκηνικό με τις κασέτες…».  

Στην ερώτηση του δημοσιογράφου αν τον τρομάζουν οι προσωπικές επιθέσεις και το cancel στα social media, ο Κωστής Μαραβέγιας απάντησε πως «Δεν με τρομάζει τόσο, όσο με στενοχωρεί βαθιά». Στη συνέχεια ο ραδιοφωνικός παραγωγός τον ρώτησε:
 

— Το παίρνεις προσωπικά; Σε ζορίζει όταν συμβαίνει;
«Προφανώς! Άμα είναι μετωπική και προσωπική επίθεση και βέβαια θα στενοχωρηθώ. Δεν είμαι από ατσάλι και επίσης έχω μεγαλώσει σε ένα μέρος μικρό και θέλω να ’μαι καλά με τον περίγυρο και με τους ανθρώπους που συναντώ. Και ευτυχώς είμαι! Ευτυχώς… Γιατί όλο αυτό έχει λυθεί σαν παρεξήγηση, γιατί τότε αυτό που είπα το λέω και σήμερα. Εγώ είμαι πάντα ενάντια στη βία. Και πρέπει η αριστερά να απαγκιστρωθεί εντελώς και να μην έχει καμία ανεκτικότητα στη βία. Καμία ανοχή! Καμία απολύτως! Είναι δύο ξέχωρα πράγματα. Και τότε υπήρχε μια λανθάνουσα αντίληψη ότι η βία επιτάσσεται και χρειάζεται. Η βία δεν οδηγεί πουθενά. Δημιουργεί μόνο διαχωρισμό, δημιουργεί μόνο περισσότερη βία και μία πιο ισχυρή κρατική καταστολή. Αυτό είναι σαφές. Οπότε η θέση μου δεν έχει αλλάξει. Ο τρόπος μου όμως τότε. Ο λυρικός μου τρόπος ήταν ορμώμενος από το τραγούδι που είχα γράψει το ’08 στα Δεκεμβριανά με το παγκάκι στο Σύνταγμα που έλεγα «Θα σας το πω τραγουδιστά για ν’ ακουστεί πιο μαλακά, θα τα σπάσω όλα και θα βάλω και φωτιά», οπότε εγώ έχοντας γράψει αυτό, ήθελα να επανορθώσω με έναν τρόπο και να πω «παιδιά δεν είναι αυτή η λύση… Πιστεύω στη σύμπνοια, στην αρμονία και στην αγάπη και μόνο έτσι μπορούμε και είναι ο έξυπνος τρόπος να αλλάξουμε τα πράγματα. Πάντα με αναφορά στο τραγούδι μου με το παγκάκι στο Σύνταγμα.

Τότε εντάξει, ξέφυγε η κατάσταση, κανείς δεν με ήξερε καλά, οπότε όλοι θεώρησαν αυτό λίγο ειρωνικό κλπ έγινε αυτό που έγινε. Αλλά δεν έχει αλλάξει κάτι σε ’μένα. Τώρα στην κατάσταση που ζούμε προφανώς έχουν αλλάξει πολλά και δεν είμαι ένας καλός αναλυτής ή κοινωνιολόγος να πω ακριβώς τι, αλλά έχω την αίσθηση ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο διπολικά όσο ήταν. Σε σχέση με τη σύγκρουση και το εμφυλιακό κλίμα που υπήρχε…

Παρόλα αυτά εγώ έχω την αίσθηση –δεν ξέρω αν είναι και δική σου αίσθηση αυτή- ότι ζούμε σε μια εποχή βίας… Ακούμε συνέχεια για ενδοοικογενειακή βία, για φυλετική βία, για κρατική βία, για οπαδική βία. Η λέξη βία υπάρχει δεν έχει εξαλειφθεί…

Ούτε θα φύγει ποτέ η βία, διότι ο κόσμος εμπεριέχει και βία. Η ανθρωπότητα… ιστορικά. Από τη γέννησή της υπάρχει αυτό σαν στοιχείο. Το θέμα είναι ότι τώρα καταγγέλλεται η βία και τη μαθαίνουμε και αυτό είναι πάρα πολύ καλό. Δηλαδή τώρα ο όρος γυναικοκτονία και άλλες επίσης μορφές βίας που ήταν κάτω απ’ το χαλάκι έχουν αρχίσει και βγαίνουνε. Και αυτό είναι στενάχωρο που το μαθαίνουμε, αλλά είναι πολύ σημαντικό που το μαθαίνουμε. Κι αυτό είναι η αρχή για να γίνει μια διαφορετική ζύμωση στην κοινωνία και να υπάρξουνε μεγαλύτερες ποινές και μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση από τους εμπλεκόμενους». 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αίγυπτος: Αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι βρήκαν και δεύτερο τάφο του Τούθμωσι Β'

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι βρήκαν και δεύτερο τάφο του Φαραώ Τούθμωσι Β'

Το εύρημα έρχεται λίγες μέρες αφότου ο δρ Πίερς Λίτερλαντ ανακοίνωσε την ανακάλυψη του πρώτου τάφου ενός Φαραώ μετά την αποκάλυψη αυτού του Τουταγχαμών πριν από έναν αιώνα
LIFO NEWSROOM
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM