Συνεχίζονται πυρετωδώς τα έργα εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μίας από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις της χώρας με την Ευρώπη.
Το μεγάλης σημασίας αυτό έργο, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2026. Σκοπός είναι η αναβάθμιση της ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί πρώτα στη Βόρεια Μακεδονία και έπειτα στην Κεντρική Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο ανοίγει ξανά ο δρόμος για διεθνή επιβατικά δρομολόγια από την Ελλάδα σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Ωστόσο ο εκσυγχρονισμός του συγκεκριμένου άξονα, παράλληλα θα βελτιώσει τις εμπορευματικές μεταφορές προς το εξωτερικό. Συγκεκριμένα θα ενισχύσει τη διακίνηση των container μέσω του σιδηροδρόμου προς τα Δυτικά Βαλκάνια.
Αποτελεί μια γραμμή μεγάλης σημασίας, καθώς ως διασυνοριακό τμήμα του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών που συνδέει τις περιφέρειες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εξασφαλίζει τις πολυτροπικές επιβατικές και εμπορικές μετακινήσεις) μπορεί να βοηθήσει μοιράζοντας τις μεταφορές εμπορευμάτων από τους οδικούς στους σιδηροδρομικούς άξονες. Το συνολικό μήκος του άξονα της γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, στο οποίο θα εγκατασταθεί νέο σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS L1, είναι 71 χιλιόμετρα.
Στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής. Σημαντική ωστόσο είναι και η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level1 στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα μήκους 20 χλμ. Πολύκαστρο - Ειδομένη, με την οποία αποφεύγεται η κίνηση. Τέλος προβλέπεται και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες του συστήματος σηματοδότησης, ενώ στη νέα στάση του Μικρού Δάσους θα κατασκευασθεί παρακαμπτήριος γραμμή με ηλεκτροκίνηση, μήκους 2,2 χλμ.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, θα παραδοθεί σε χρήση η γραμμή Πολύκαστρο - Ειδομένη με εγκατεστημένο σύστημα ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος της.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ