Το νέο έργο του Γ. Μαυριτσάκη, τα Παγώνια, ο χορευτής Pak Ndjamena και μια έκθεση φωτογραφίας

Το νέο έργο του Γ. Μαυριτσάκη, τα Παγώνια, ο χορευτής Pak Ndjamena και μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
«Rayman ούρλιαξε». Φωτογραφία: Ματθίλδη Τούμπουρου
0

Το νέο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη «Rayman ούρλιαξε» θα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Σφενδόνη από τις 15 Μαρτίου σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη, με τον Χάρη Φραγκούλη στο κεντρικό ρόλο.

Ο θεωρητικός φυσικός Rayman ετοιμάζεται να παραλάβει το βραβείο που, έστω και με καθυστέρηση, αποφάσισε να του απονείμει η Ακαδημία Επιστημών ως αναγνώριση για το έργο του. Ο Rayman, ζώντας πια αποκομμένος από την ακαδημαϊκή κοινότητα, διχάζεται. Να υποταχθεί στην εξουσία της επιτροπής για να καρπωθεί τα προνόμια της διάκρισης ή να αρνηθεί το βραβείο; Εκτός όμως από την αμφιθυμία του, έχει να αντιμετωπίσει και την αμφιβολία του για την αξία των θεωριών που έχει διατυπώσει, ακόμη και για την ίδια τη δυνατότητά του να συλλάβει την αληθινή φύση του κόσμου. Η προετοιμασία της ομιλίας που πρόκειται να εκφωνήσει στην τελετή βράβευσης, τον οδηγεί τελικά, με έναν απροσδόκητο τρόπο, στην ανακάλυψη της πραγματικής «εξίσωσης του Θεού».

Στην υποβλητική σκηνή του θεάτρου Σφενδόνη, τρεις ηθοποιοί και μια λυρική τραγουδίστρια, μας πηγαίνουν στο μυστηριώδες σύμπαν του Rayman που συμφιλιώνει το μεγάλο Άγνωστο με το γνώριμο και το οικείο. Φύση και υπερφύση, ο άνθρωπος και οι αμφιβολίες του. Η απρόσωπη, απαρέγκλιτη νομοτέλεια και οι ανεξερεύνητες ατομικές προθέσεις. Και πάνω από όλα το ερώτημα χωρίς απάντηση.

Παίζουν: Χάρης Φραγκούλης, Κώστας Νικούλι, Φραγκίσκη Μουστάκη και η υψίφωνος Λητώ Μεσσήνη. Συμμετέχουν: Μαρία Αλεξοπούλου, Χάρης Καρύδης-Μαρωνίτης, Ιωάννα Κρητούλη

Το νέο έργο του Γ. Μαυριτσάκη, τα Παγώνια, ο χορευτής Pak Ndjamena και μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Τα Παγώνια. Φωτ.: Κωνσταντίνος Λέπουρης

Τα «Παγώνια» της Στέλλας Ζαφειροπούλου, ένα θεατρικό έργο γραμμένο το 2022 που μιλά για το σήμερα με χιούμορ, αγωνία κι ανατροπές,  ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη από τις 22 Φεβρουαρίου στην κεντρική σκηνή του Bios.

«Τι είναι πιο μεγάλο. Να κάνεις κάτι που όλοι θα είναι περήφανοι για σένα ή κάτι που θα είσαι εσύ περήφανος για τον εαυτό σου;»

Τρεις φίλοι (Φιόνα Γεωργιάδη, Γιώργος Παπαπαύλου, Πέτρος Σκαρμέας), που οι συνθήκες της ζωής τους τούς έκαναν συγκάτοικους προσπαθούν να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους και να την ρουφήξουν μέχρι το μεδούλι της. Ο Παναγιώτης, ηθοποιός, θέλει να ξεφύγει από τη μιζέρια της μέχρι τώρα ζωής του και να πετύχει στο χώρο της σόου μπιζ. Η Φανή, η κοπέλα του, ηθοποιός και αυτή δεν θέλει να γίνει διάσημη αλλά αποδεκτή. Ο Μπίλυ, μουσικός, στον οποίο ανήκει και το σπίτι, για να μπορεί να πληρώνει τα έξοδα τα δικά του, αλλά και τα περισσότερα των φίλων του, εργάζεται ως οδηγός σε φορτηγά, μεταφέροντας φορτία αγνώστου προελεύσεως και ειδών. Όλα θα ανατραπούν μια νύχτα που ο Μπίλυ θα αντιληφθεί πως το φορτίο του είναι γυναίκες και ανήλικα αγόρια και συμμετέχει εν αγνοία του σε κύκλωμα trafficking.

Τρία νέα παιδιά προσπαθούν να ισορροπήσουν ανάμεσα στα θέλω τους και στα πρέπει, στο σωστό και το λάθος, το δίκαιο και το άδικο.  Ένα θεατρικό έργο που αποτυπώνει με γλαφυρότητα τις σκληρές συνθήκες που οι νέοι άνθρωποι προσπαθούν να φτιάξουν τη ζωή τους. Σε μια εποχή που οι ήρωες είναι αφανείς και η εικόνα του άλλου παραπλανά τελικά τί είναι καλύτερο; Να είναι περήφανοι οι άλλοι για σένα ή εσύ για τον εαυτό σου;

Το νέο έργο του Γ. Μαυριτσάκη, τα Παγώνια, ο χορευτής Pak Ndjamena και μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
Ο Pak Ndjamena στο εντυπωσιακό χορευτικό σόλο του. Φωτ: Val Adamson

Στις 26 και 27 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Nous η διακαλλιτεχνική πλατφόρμα Movement Research Project σε συμπαραγωγή με το θέατρο Nous υποδέχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον βραβευμένο χορευτή Pak Ndjamena, από τη Μοζαμβίκη, για δύο και μόνο παραστάσεις.

Στη solo performance σύγχρονου χορού «DEUS NOS ACUDI - GOD HELP US» ο Μοζαμβικιανός χορευτής εξερευνά πώς η παράδοση χρησιμοποιήθηκε στρατηγικά από τις δομές της εκάστοτε εξουσίας με στόχο τη διατήρηση του κοινωνικού ελέγχου τόσο σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε διαφορετικές καταστάσεις και στιγμές.

Επιδιώκοντας να ανοίξει διάλογο για το αποτύπωμα του ανθρώπινου σώματος απαλλαγμένο από το πολιτισμικό του σύμπαν στην κοινωνία του καπιταλισμού, το χορογραφικό του έργο θέτει ερωτήματα για το αν το σύγχρονο σώμα είναι ελεύθερο ή ελεγχόμενο, αυθεντικό ή απομίμηση κι ακόμη, σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η εμπειρία του σώματος από το πολιτισμικό μοτίβο στο οποίο εισάγεται.

Από τη μια πλευρά, προσεγγίζει την έννοια της παράδοσης, μέσω των τελετουργιών, των συμβόλων και των χειρόγραφων, η οποία εκφράζει τη «γενεαλογία» μιας ολόκληρης κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, ακουμπά στον σύγχρονο κόσμο του παγκοσμιοποιημένου ατόμου, όπου η έννοια της παράδοσης αποτελεί τη «διαφορετικότητα».

Ο Pak Ndjamena είναι ένας διαθεματικός καλλιτέχνης γεννημένος το 1987, στην πόλη Μαπούτο της Μοζαμβίκης. Η καλλιτεχνική του ταυτότητα εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων, όπως ο σύγχρονος και παραδοσιακός χορός, η χορογραφία, η υποκριτική, η μουσική και η πολιτιστική παραγωγή.

Το νέο έργο του Γ. Μαυριτσάκη, τα Παγώνια, ο χορευτής Pak Ndjamena και μια έκθεση φωτογραφίας Facebook Twitter
TERRA INCOGNITA στην Τεχνόπολη

Μέχρι την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων θα διαρκέσει η έκθεση που παρουσιάζει το προσωπικό project του πολυβραβευμένου διεθνώς φωτογράφου Αθανάσιου Μαλούκου που αποτελεί μία κατάθεση ψυχής πολύχρονης αναζήτησης, μέσα από διαδρομές σε «άγνωστα μέρη».

Η έκθεση TERRA INCOGNITA προσκαλεί τον θεατή σε ένα ταξίδι ανακάλυψης των άγνωστων πτυχών της ανθρώπινης έκφρασης και ενσυναίσθησης, προσφέροντας μια ματιά στις ζωές ανθρώπων με διαφορετικό υπόβαθρο, παραδόσεις και πεποιθήσεις, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη. Ένα ταξίδι σε άγνωστους τόπους του κόσμου αλλά και στην ανακάλυψη του «άγνωστου» εαυτού μας. Ο Αθανάσιος Μαλούκος, πέρα από Πολιτικός Μηχανικός και ακούραστος ταξιδευτής, είναι και ένας εξειδικευμένος αφηγητής,  που με τις εικόνες του ξεπερνά την επιφάνεια, για να προσφέρει μια πλούσια και καθηλωτική οπτική εμπειρία του απίστευτου πλούτου των πολιτιστικών και θρησκευτικών πρακτικών που απαντώνται σε όλο τον κόσμο.

Το έργο του, μέσα από πλούσιες υφές, ζωντανά χρώματα και δυναμικές συνθέσεις, παρουσιάζει το πολυσύνθετο μωσαϊκό του ανθρώπινου πολιτισμού, πέρα απο σύνορα, διακρίσεις, προκαταλήψεις και στερεότυπα.

Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά 100 περίπου φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων με μουσειακής ποιότητας εκτυπώσεις.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ