Το νέο chatbot της Meta, το Meta AI, μπορεί να σαρώνει τα μέσα ενημέρωσης και να συνοψίζει τις τελευταίες ιστορίες και τους τίτλους τους για όποιον το ζητήσει. Το κάνει ακόμη και στον Καναδά, όπου η εταιρεία απαγόρευσε τον Αύγουστο τους συνδέσμους προς ειδησεογραφικές πηγές στο Facebook και το Instagram για να παρακάμψει έναν νόμο που θα μπορούσε να την υποχρεώσει να πληρώνει τους εκδότες.
Η Meta AI βασίζεται σε μέσα ενημέρωσης για να παρέχει στους χρήστες της τα κορυφαία πρωτοσέλιδα της ημέρας, περιλήψεις συγκεκριμένων ιστοριών ή βαθύτερες αναλύσεις. Και αν το chatbot καταφέρει να καθιερωθεί, θα μπορούσε να είναι η επόμενη αναμέτρηση στη μακρά και περίπλοκη σχέση της Meta με την αγορά των ειδήσεων.
Οι μισοί Αμερικανοί δήλωσαν ότι ενημερώνονται ήδη από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το TikTok να έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά του ως πηγή ειδήσεων.
Στις δοκιμές μας με το chatbot, ρωτήσαμε σχετικά με τα σημαντικότερα νέα και πρόσφατες ειδήσεις και στη συνέχεια συγκρίναμε τις απαντήσεις του με τις πηγές που απαριθμούσε η Meta. Διαπιστώσαμε ότι το chatbot απαντούσε συνήθως με ελαφρώς αναδιατυπωμένες εκδοχές προτάσεων που εμφανίζονταν στα πρωτότυπα άρθρα. Σε πολλές περιπτώσεις, το chatbot αναπαρήγαγε κατά λέξη προτάσεις από τις ειδησεογραφικές πηγές.
Δεν υπάρχουν σύνδεσμοι προς τις ιστορίες ή ονόματα πηγών στις απαντήσεις. Αντ' αυτού, πρέπει να κάνετε κλικ σε ένα άλλο κουμπί ή σύνδεσμο στο κάτω μέρος των απαντήσεων της Meta AI για να δείτε εξωτερικούς συνδέσμους και πηγές, όπως το CNN, το Associated Press ή το NBC. Υπάρχει επίσης ένας σύνδεσμος για μια αναζήτηση στο Google ή το Bing για το θέμα.
Τον Απρίλιο, η Meta άρχισε να αφαιρεί το tab News από το Facebook στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία, αναφέροντας σε ένα blog post ότι "οι άνθρωποι δεν έρχονται στο Facebook για ειδήσεις και πολιτικό περιεχόμενο". Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία δήλωσε ότι δεν θα σερβίρει πολιτικό περιεχόμενο στο Threads και το Instagram.
Τα μέσα ενημέρωσης έχουν καταγράψει ήδη μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας από τις αλλαγές της Meta, σύμφωνα με έκθεση του CNBC τον Ιανουάριο. Οι συνόψεις ειδήσεων της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να προαναγγείλουν άλλη μια μαζική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βρίσκουν και καταναλώνουν ειδήσεις και να επηρεάσουν περαιτέρω την επισκεψιμότητα των ενημερωτικών μέσων. Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του Pew Research Center πέρυσι, πολύ περισσότεροι άνθρωποι ενημερώνονται από τις ψηφιακές τους συσκευές παρά από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο ή τις έντυπες εκδόσεις. Οι μισοί Αμερικανοί δήλωσαν ότι ενημερώνονται ήδη από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το TikTok να έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά του ως πηγή ειδήσεων.
Με στοιχεία από την Washigton Post