Τα έργα του Ιερώνυμου Μπος συγκεντρώνουν ένα διαχρονικό ενδιαφέρον, με τη σουρεαλιστική και ευρηματική οπτική του για τη μετά θάνατον ζωή, αλλά ιδιαίτερα τα ζωντανά οράματά του για την κόλαση να αποτελούν αντικείμενο μελέτης. Άλλωστε οι πίνακες του Μπος είναι γεμάτοι με τόσες λεπτομέρειες που πρέπει να τους εξετάσει κανείς από κοντά για να ανακαλύψει τα μυστικά τους.
Ενόσω κάποιοι ιστορικοί τέχνης θεωρούν ότι ο Ιερώνυμος Μπος είχε μια απελπισμένη άποψη για την ανθρωπότητα, πιστεύοντας ότι το κακό ήταν ενσωματωμένο σε όλους μας, οι λάτρεις της τέχνης του διερωτώνται πώς επινόησε τις εκπληκτικές εικόνες του και από τι εμπνεύστηκε. Η μπλόγκερ ονόματι Amelia παρατηρώντας πριν χρόνια ένα από τα δημοφιλέστερα και σημαντικότερα έργα του Μπος, τον Κήπο των Επίγειων Απολαύσεων, στάθηκε σ' ένα διακριτικά τοποθετημένο στοιχείο του τρίπτυχου πίνακα που χρονολογείται μεταξύ 1490 και 1510.
Στα οπίσθια ενός αμαρτωλού -το έργο θεωρείται γενικά ως το σχόλιο του Μπος πάνω στο θέμα του θανάσιμου αμαρτήματος της λαγνείας- υπάρχει μια παρτιτούρα και βρίσκεται στο δεξιό πάνελ που θεωρείται είναι άποψη της Κόλασης και παρουσιάζει τα βασανιστήρια των κολασμένων. Η Amelia αποφάσισε να τη «μεταφράσει» σε σύγχρονη μουσική σημειογραφία προκειμένου να ακούσουμε τον ήχο του ζωγράφου για τη μεσαιωνική εποχή.
Παρόλο που δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε γιατί ο Ιερώνυμος Μπος αποφάσισε να αποδώσει στον πίνακα τη συγκεκριμένη μελωδία, καθώς σώζονται ελάχιστες βιογραφικές πληροφορίες για τον ίδιο, η Amelia αποφάσισε να «μεταφράσει» την παρτιτούρα σε σύγχρονη μουσική σημειογραφία και να αποδώσει τον ήχο του ζωγράφου για τη μεσαιωνική εποχή.
Ακούστε το τραγούδι: