Η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, ζήτησε συγγνώμη για την τεχνική βλάβη στο λειτουργικό σύστημα της Microsoft, που είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί χάος σε αεροδρόμια και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.
Η Microsoft στην τελευταία ανακοίνωσή της, ενημέρωσε πως η υποκείμενη αιτία της μαζικής διακοπής IT έχει διορθωθεί για τις εφαρμογές της, αλλά η υπολειπόμενη επίπτωση συνεχίζει να επηρεάζει ορισμένες υπηρεσίες. Από την αρχή είχε ενημερώσει ωστόσο, πως η βλάβη οφείλεται σε πλατφόρμα λογισμικού τρίτων, την Crowdstrike.
Με τη σειρά του, ο επικεφαλής της Crowdstrike σε συνέντευξή του στο NBC News, ζήτησε συγγνώμη για την αναστάτωση και το χάος που προκλήθηκε. «Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχουμε προκαλέσει στους πελάτες, στους ταξιδιώτες, σε οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών μας», δήλωσε ο George Kurtz.
Όλα ξεκίνησαν από τις ενημερώσεις της Crowdstrike στα Windows. Μια από αυτές τις ενημερώσεις προκάλεσε την «μπλε οθόνη» που κάνει τις συσκευές που εξαρτώνται από Windows να μην λειτουργούν κανονικά.
EXCLUSIVE: CrowdStrike founder and CEO @George_Kurtz speaks on TODAY about the major computer outages worldwide that started earlier today: “We’re deeply sorry for the impact that we’ve caused to customers, to travelers, to anyone affected by this.” pic.twitter.com/fWz6KhgrcZ
— TODAY (@TODAYshow) July 19, 2024
Μαζική διακοπή IT: Πού σημειώθηκαν προβλήματα ανά τον κόσμο
Πολλά είναι τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη μαζική διακοπή ΙΤ, με πολλά αεροδρόμια να έχουν αναστείλει την λειτουργία τους. Το αεροδρόμιο του Βερολίνου ανακοίνωσε την αναστολή της εναέριας κυκλοφορίας ως τις 11:00 ώρα Ελλάδας λόγω τεχνικού προβλήματος στο σύστημα πληροφορικής. Οι πτήσεις έχουν ανασταλεί και στο αεροδρόμιο του Σίδνεϊ και της Μελβούρνης.
Οι αναχωρήσεις έχουν «παγώσει» και στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου καθώς το σφάλμα στον υπολογιστή προκάλεσε δυσλειτουργία στις οθόνες αναχώρησης. Οι πίνακες αναχωρήσεων στο κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου φάνηκε να «παγώνουν», εμφανίζοντας ξεπερασμένες πληροφορίες σχετικά με τους αριθμούς των πυλών και τις ώρες απογείωσης - πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένοι επιβάτες έχασαν τις πτήσεις τους.
Στο αεροδρόμιο Stansted του Λονδίνου, ορισμένα check-in γίνονται χειροκίνητα, αλλά «οι πτήσεις εξακολουθούν να εκτελούνται κανονικά».
Το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία - ένα από τα πιο πολυσύχναστα της Ευρώπης - ανέφερε ότι έχει επίσης επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες που είναι προγραμματισμένο να ταξιδέψουν σήμερα θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.
Το αεροδρόμιο Ναρίτα της Ιαπωνίας, που απέχει περίπου 60 χιλιόμετρα από το Τόκιο, αναφέρει ότι οι αεροπορικές εταιρείες JetStar, Jeju Air, Qantas, HK Express και Spring Japan αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα συστήματά τους.
Στο αεροδρόμιο του Σίδνεϊ, οι πληροφορίες εξαφανίστηκαν από τους πίνακες αναχωρήσεων. Σε ανακοίνωσή της προς τους επιβάτες στον τερματικό σταθμό εσωτερικού, η οικονομική αεροπορική εταιρεία Jetstar ανέφερε ότι ένα «πρόβλημα με τη Microsoft» σήμαινε ότι δεν μπορούσε να κάνει check-in στους επιβάτες ή να επιβιβαστεί στις πτήσεις της.