Γιατί η Gen Z δεν χρησιμοποιεί πια το ρήμα «γκουγκλάρω» - Ο ρόλος του TikTok

Η Gen Z δεν χρησιμοποιεί πια το ρήμα «γκουγκλάρω»- Και αυτό ίσως είναι πρόβλημα για την Google Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Πριν από περίπου 20 χρόνια, η Google σημείωσε ένα σημαντικό ορόσημο: το λεξικό Merriam-Webster πρόσθεσε τη λέξη «google» ως ρήμα, που σημαίνει «αναζητώ κάτι στο διαδίκτυο».

Αυτό ήταν μια εντυπωσιακή εξέλιξη για την εταιρεία, καθώς το όνομά της είχε γίνει τόσο διαδεδομένο που ενσωματώθηκε στο λεξιλόγιο της κουλτούρας και της κοινωνίας μας. Από εκεί και πέρα, η Google εξελίχθηκε σε μία από τις πιο κερδοφόρες και ισχυρές εταιρείες παγκοσμίως. Ωστόσο, αυτή η ιδιαίτερη θέση της Google ως ρήμα φαίνεται να αρχίζει να εξασθενεί.

«Αντίο, Google, ως ρήμα», έγραψε ο Mark Shmulik και οι αναλυτές διαδικτύου της Bernstein Research σε σημείωμα προς τους επενδυτές. «Οι νεότερες γενιές 'αναζητούν', δεν 'γκουγκλάρουν'».

Αυτή η διαπίστωση ήταν ένα από τα κορυφαία ευρήματα σε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή σχετικά με τη γενιά Gen Z. Γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012, τα μέλη αυτής της γενιάς είναι οι πρώτοι που έζησαν ολόκληρη τη ζωή τους στο διαδίκτυο, με πολλούς από αυτούς να χρησιμοποιούν κυρίως smartphones και εφαρμογές για πρόσβαση στο ίντερνετ, αντί για επιτραπέζιους υπολογιστές και προγράμματα περιήγησης.

Τώρα που οι καταναλωτές της Gen Z μεγαλώνουν και γίνονται σημαντικά μέλη της οικονομίας, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο γίνονται τα πράγματα, δημιουργώντας νέους νικητές και ηττημένους.

«Τα μέλη της Gen Z, και ειδικά της Gen Alpha, σχεδόν δεν χρησιμοποιούν πια το Google ως ρήμα. Απλώς λένε 'ψάξ’ το' (search it)», εξήγησαν ο Shmulik και οι συνεργάτες του. «Για όσους έχουν εφήβους, δοκιμάστε να τους ζητήσετε να βρουν κάτι στο διαδίκτυο και παρακολουθήστε πώς περιγράφουν αυτό που κάνουν».

Ψάχνουν στο TikTok

Αντί για αυτό, η Gen Z συχνά χρησιμοποιεί την εφαρμογή TikTok για να δει προτάσεις εστιατορίων και ξενοδοχείων ή θα ακολουθήσει έναν δημιουργό που θα προτείνει ένα νέο προϊόν και θα πάει απευθείας στην εφαρμογή ή την ιστοσελίδα της εταιρείας για να το αγοράσει, εξήγησαν οι αναλυτές.

Πρέπει η Google να ανησυχεί για αυτήν την "απο-ρήματωση," όπως την περιέγραψαν οι αναλυτές; Ίσως να πρέπει, γιατί όταν μια εταιρεία παύει να χρησιμοποιείται ως ρήμα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι δεν είναι πια πανταχού παρούσα. Αυτό δεν είναι καλό. Θυμάται κανείς το διαφημιστικό σλόγκαν της Yahoo "Do you Yahoo?" Μάλλον όχι. Και πιθανόν να έχετε σταματήσει να "Yahooing" από το 2005.

Ωστόσο, η Google δεν ήταν πάντα ευχαριστημένη που έγινε ρήμα. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν το όνομα μιας εταιρείας ή ενός προϊόντος γίνεται υπερβολικά διαδεδομένο, είναι δύσκολο να προστατευτεί ως εμπορικό σήμα. Δείτε τι συνέβη με την «ασπιρίνη» τον περασμένο αιώνα. Ίσως λοιπόν η Google να χαίρεται που δεν είναι πλέον ρήμα για τους νέους.

Όταν ρωτήθηκε ο Shmulik, απάντησε: «Πιστεύω ότι το να είσαι ρήμα έχει σημασία στο διαδίκτυο λόγω της κλίμακας/δικτυακών επιδράσεων και του τεχνολογικού πλεονεκτήματος. Νομίζω ότι όταν παύεις να είσαι ρήμα, είναι επειδή η τεχνολογία και η συμπεριφορά των χρηστών έχουν προχωρήσει».

Με πληροφορίες από Business Insider

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι, μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Τech & Science / Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Η προοπτική για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με δικά τους συμφέροντα και ηθική αξία «δεν είναι πλέον ένα θέμα μόνο για την επιστημονική φαντασία ή το μακρινό μέλλον» λένε οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Τα φάρμακα «μπλοκμπάστερ» για την απώλεια βάρους αποκαλύπτουν όσα ακόμη δεν κατανοούμε για την παχυσαρκία

Τech & Science / Η παχυσαρκία είναι ασθένεια: Τι δείχνει πολυετής έρευνα στα νέα φάρμακα για την απώλεια βάρους

Πώς λειτουργούν τα GLP-1 φάρμακα - Η αμφιλεγόμενη χρήση, οι παρενέργειες, το υψηλό κόστος και η διαπίστωση πως οι περισσότεροι σταματούν έπειτα από 12 εβδομάδες
LIFO NEWSROOM
Open Business: Η νέα πλατφόρμα κάνει την ίδρυση επιχειρήσεων διαδικτυακή και πιο εύκολη από ποτέ

Τech & Science / Open Business: Η νέα πλατφόρμα κάνει την ίδρυση επιχειρήσεων διαδικτυακή και πιο εύκολη από ποτέ

Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία της Open Business, της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων που «ανοίγει παράθυρο στο μέλλον»
LIFO NEWSROOM