«Χτίζοντας ξανά την ελπίδα»: Μια σειρά ντοκιμαντέρ για τις ανθρώπινες ιστορίες πίσω από την κακοκαιρία «Daniel»
Ιnteramerican και Anytime δίνουν φωνή στους ανθρώπους που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή και προσέφεραν πολύτιμη βοήθεια.
ADVERTORIAL
Το να στηρίζεις έμπρακτα και υπεύθυνα τους ανθρώπους σου σημαίνει να βρίσκεσαι δίπλα τους όταν σε χρειάζονται περισσότερο. Να κάνεις ό,τι περνά από το χέρι σου, χωρίς εκπτώσεις.
Ένα χρόνο πριν, όταν η κακοκαιρία «Daniel» χτύπησε τη Θεσσαλία αφήνοντας πίσω ανυπολόγιστες καταστροφές, ήταν οι άνθρωποι που άφησαν πίσω τις ζωές και τις υποχρεώσεις τους για να βρεθούν εκεί και να βοηθήσουν με όλες τους τις δυνάμεις, εκείνοι που άνοιξαν δρόμο στην ελπίδα.
Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν οι άνθρωποι της Interamerican και της Anytime, που ανταποκρίθηκαν άμεσα, προσφέροντας βοήθεια και διευκολύνοντας τη γρήγορη αποκατάσταση των ζημιών.
H Anytime δημιούργησε μια μεγάλη αλυσίδα αλληλεγγύης για τους πληγέντες σε συνεργασία με την εθελοντική οργάνωση Humanity Greece, δίνοντας καθημερινά το «παρών» στα σημεία δράσης αλλά και αναλαμβάνοντας το κόστος για τη μεταφορά των ειδών πρώτης ανάγκης στην περιοχή.
Εκτός όμως από την άμεση κινητοποίηση, και την πρακτική και ηθική υποστήριξη που προσέφεραν οι άνθρωποι του Οργανισμού στους πληγέντες, η Interamerican ξεκίνησε τις πληρωμές στους ασφαλισμένους που αιτήθηκαν αποζημίωση από τη δεύτερη εργάσιμη μέρα μετά τις καταστροφές. Ενδεικτικά, η εταιρία δέχτηκε πάνω από 2.000 αιτήσεις αποζημίωσης, (με τις 1.300 να αφορούν τους κλάδους ακίνητης περιουσίας) με το συνολικό ποσό προς πληρωμή να προσεγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ.
Θέλοντας να διαφυλάξουν τις ιστορίες των ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, η Interamerican και η Anytime υπογράφουν μια σειρά από ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με τη ματιά της Danezis Stories. Με κεντρικό μήνυμα «Χτίζοντας ξανά την ελπίδα», τα ντοκιμαντέρ φέρνουν στο προσκήνιο τους πρωταγωνιστές εκείνων των ημερών και αποδεικνύουν ότι στις δύσκολες στιγμές είναι σημαντικότερο από ποτέ να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλο.
«Είναι διαφορετικό να μιλάς για την καταστροφή από το γραφείο σου, και διαφορετικό να βρίσκεσαι στο «σημείο μηδέν»
Αναφερόμενος στα οχήματα Οδικής Βοήθειας του Ομίλου αλλά και στα πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα που έφτασαν άμεσα στο σημείο, ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican περιγράφει τη συνολική ανταπόκριση του Οργανισμού αλλά ξεχωρίζει την υπερπροσπάθεια που έκαναν οι εργαζόμενοί του. «Εκατοντάδες άνθρωποι στην εταιρία αναγκάστηκαν να υπερβάλουν εαυτούς, να δουλέψουν πάρα πολλές ώρες, να ξεχάσουν Σαββατοκύριακα και γιορτές. Ο καθένας έθεσε ως κύριο στόχο της δουλειάς του να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη», σημειώνει.
«Όλα αυτά τα χρόνια δίνουμε την ψυχή μας»
Ο Βαγγέλης Αντωνόπουλος, Οδηγός Οδικής Βοήθειας στην Interamerican από το 1993, θυμάται την αγωνία στα μάτια των ανθρώπων και τις πρωτόγνωρες εικόνες καταστροφής που αντίκρισε. Φέρνει στον νου του την πρώτη κλήση – έναν ηλικιωμένο που είχε εγκλωβιστεί σε στάβλο κι η λάσπη είχε φτάσει σχεδόν στις πόρτες του αυτοκινήτου του. Θυμάται την αγωνία και τις εκκλήσεις του και την ανακούφιση όταν τα κατάφεραν. «Όταν ο πελάτης σου λέει “ευχαριστώ” και βάζει το χέρι στην καρδιά, εκείνη την ώρα η ικανοποίηση είναι τεράστια».
«Όταν φτάσαμε το νερό ήταν περίπου στο 1,5 μέτρο και προσπαθούσαμε να βρούμε σε ποιο σημείο του δρόμου έχει 40-50 πόντους νερό λόγω της υψομετρικής διαφοράς για να μπορούμε να προσεγγίσουμε», θυμάται ο Νίκος Καραβαλάκης, Team Leader Πληρωμάτων Ασθενοφόρων της Interamerican. Ο ίδιος θυμάται τον πρώτο ασθενή που παρέλαβαν, ο οποίος είχε καρδιολογικά προβλήματα, για δύο ημέρες δεν είχε πάρει τα φάρμακά του κι έπρεπε άμεσα να μεταφερθεί στο νοσοκομείο γιατί είχε υψηλούς παλμούς και αυξημένη πίεση.
«Είμαι περήφανος που κάνω αυτή τη δουλειά»
«Ό,τι κι αν γίνει θα ήθελα να είμαι ξανά στην πρώτη γραμμή και να βοηθήσω τους ασφαλισμένους μας κι όποιον άλλον συνάνθρωπό μας χρειαστεί τη βοήθειά μας», λέει ο Κωνσταντίνος Αντωνίου, Διασώστης Πληρώματος Ασθενοφόρων της Interamerican, που μεταξύ άλλων, χρειάστηκε να απεγκλωβίσει και την ίδια του τη μητέρα.
Τους διασώστες της επιχείρησης πλαισιώνουν στα ντοκιμαντέρ και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις πληγείσες περιοχές και που είδαν τις επιχειρήσεις τους να καταστρέφονται. Ήταν η άμεση υποστήριξη της Interamerican που τους ώθησε να προχωρήσουν και να αποκτήσουν ξανά ελπίδα για το μέλλον.
«Εκείνη την ώρα είπα καταστραφήκαμε»
Ο Νίκος Τσιώρας, Συνέταιρος στη Homeline, παρακολουθούσε το νερό να ανεβαίνει στο εργοστάσιό του από τις κάμερες. «Τέσσερις ημέρες μετά, πλησιάσαμε και είδαμε την καταστροφή. Όλα τα εμπορεύματα ήταν μέσα σε νερό, λάσπη και φερτά υλικά. Το νερό μέσα στην επιχείρηση έφτανε στα 2,20 μέτρα». Ήταν το σημείο όπου χρειάζονταν όση βοήθεια μπορούσαν να έχουν -και την πήραν. «Μας κάλυψαν συναισθηματικά αλλά και πρακτικά, με οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουμε για να φτάσουμε στην αποζημίωση. Όλη η διοίκηση της Interamerican ήρθε στους χώρους μας, μας έδωσε κουράγιο και μας ώθησαν στο να προχωρήσουμε την επόμενη μέρα».
«Δεν κοιτάζαμε μόνο τη δική μας περιουσία, αλλά να περισώσουμε τον κόσμο που χρειαζόταν τη βοήθειά μας»
Όταν έφτασε στην επιχείρησή του, ο Αθανάσιος Τσίντζας, Αγρότης, Ιδιοκτήτης Συσκευαστηρίου Αγροτικών Προϊόντων αδυνατούσε να πιστέψει αυτό που έβλεπε μπροστά του. «Περιφράξεις είχαν παρασυρθεί, το οδόστρωμα είχε διαλυθεί». Καταστράφηκαν μηχανήματα, έπιπλα, υλικά συσκευασίας. «Η Interamerican ανταποκρίθηκε τόσο για το πόρισμα της ζημιάς όσο και για τη χρηματοδότηση σε εύλογο χρονικό διάστημα, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν τόσο μεγάλα προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή όλης της Θεσσαλίας» συμπληρώνει.
Δείτε τις ιστορίες στο interamerican.gr/rebuildinghope