Πώς τα μη αλκοολούχα ποτά κερδίζουν όλο και περισσότερους σε όλο τον κόσμο

Πώς τα μη αλκοολούχα ποτά αποκτούν όλο και μεγαλύτερο έδαφος στην παγκόσμια αγορά Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Τα μη αλκοολούχα ποτά χαίρουν μεγάλης απήχησης το τελευταίο διάστημα και δείχνουν να εξελίσσονται σε αξιόλογη ισχύ της παγκόσμιας αγοράς.

Με αφορμή τον Dry January και την τάση των ανθρώπων να μειώνουν ή να αποφεύγουν εντελώς την κατανάλωση αλκοόλ, μετά τις υπερβολές της εορταστικής περιόδου, διεξήχθησαν έρευνες για να μεταφραστεί σε αριθμούς, η τρέχουσα επικρατούσα εικόνα στην αγορά.

«Το ένα τρίτο των Αμερικανών φέτος αναμένεται να ακολουθήσουν αυτή την πρακτική, κάτι που οδηγεί σε εξοικονόμηση χρημάτων, απώλεια βάρους και αυξημένο ενδιαφέρον για μη αλκοολούχα ποτά» σύμφωνα με τον Economist, που παρουσιάζει στοιχεία για την ανάπτυξη της αγοράς μη αλκοολούχων ποτών.

Η αγορά μη αλκοολούχων ποτών, όπως συγκεκριμένες μπίρες, κρασιά και αποστάγματα, σημειώνει ραγδαία αύξηση, με παγκόσμιες πωλήσεις που έφτασαν τα $20 δισ. το 2023, διπλάσιες από πέντε χρόνια πριν.

Αυτή η κατηγορία ποτών, παρουσίασε αύξηση 20% το 2023, συγκριτικά με το 8% της αγοράς αλκοολούχων ποτών.

  • Αλλαγές στις συνήθειες κατανάλωσης:

Οι ηλικίες 18-34 ετών, καταναλώνουν λιγότερο αλκοόλ από ό,τι κατανάλωναν αυτές η ηλικίες στο παρελθόν, ενώ η εναλλαγή ανάμεσα σε αλκοολούχα και μη αλκοολούχα ποτά (zebra-striping) κερδίζει επίσης έδαφος.

Οι νέες προειδοποιήσεις για τις καρκινογόνες ιδιότητες του αλκοόλ μπορεί να ενισχύσουν τη ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις.

  • Επενδύσεις από μεγάλες εταιρείες:

Μεγάλες εταιρείες, όπως η Diageo και η LVMH, λανσάρουν μη αλκοολούχα προϊόντα, θεωρώντας ότι αυτά δεν μειώνουν τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών, αλλά αντικαθιστούν αναψυκτικά ή άλλα ποτά.

  • Προκλήσεις στην παραγωγή και την τιμολόγηση:

Η παραγωγή μη αλκοολούχων ποτών που μιμούνται τη γεύση των αλκοολούχων αποτελεί ένα πεδίο με πολύπλοκες ενέργειες, ιδιαίτερα στο κρασί, όπου το αλκοόλ προσδίδει μεγάλο μέρος της γεύσης και της υφής.

Οι υψηλές τιμές των μη αλκοολούχων προϊόντων (π.χ. $40 για μη αλκοολούχα απεριτίφ) και η κοινωνική πίεση παραμένουν εμπόδια.

  • Ενίσχυση της δημοτικότητας:

Οι εταιρείες προωθούν τα προϊόντα τους μέσω χορηγιών (π.χ. Heineken 0.0% στη Formula 1) και διάσημων προσωπικοτήτων (π.χ. Blake Lively και Katy Perry με δικά τους brands).

Παρά τη δυναμική της αγοράς μη αλκοολούχων ποτών, οι συνολικές πωλήσεις αλκοόλ παραμένουν ισχυρές, ειδικά στις αναπτυσσόμενες οικονομίες και μεταξύ των μεγαλύτερων σε ηλικία καταναλωτών. Ωστόσο, η αυξανόμενη δημοτικότητα του Dry January και η υιοθέτηση πιο υγιεινών διατροφικών συνηθειών, μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα, μακροπρόθεσμα.

Πώς τα μη αλκοολούχα ποτά αποκτούν όλο και μεγαλύτερο έδαφος στην παγκόσμια αγορά Facebook Twitter
Οι ηλικίες 18-34 ετών καταναλώνουν λιγότερο αλκοόλ από ό,τι στο παρελθόν / Φωτ.: Unsplash

Η Gen Z καταναλώνει τη μικρότερη ποσότητα αλκοόλ


Στο ίδιο πλαίσιο συζητήσεων, έρευνα που διεξήχθη από το Εθνικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Ναρκωτικών, έδειξε ότι η κατανάλωση αλκοόλ από την Gen Z, παρουσιάζει μείωση.

Ο George F. Koob, καθηγητής και πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Νευροβιολογίας των Εθιστικών Διαταραχών στο Scripps Research Institute, εξήγησε ότι η Gen Z δείχνει να αντιλαμβάνεται περισσότερο τους κινδύνους της υπερκατανάλωσης, από τους μεγαλύτερους.

«Γίνεται σαφές ότι, για οποιονδήποτε λόγο, οι νεότερες γενιές σήμερα απλώς ενδιαφέρονται λιγότερο για το αλκοόλ και είναι πιο πιθανό από τις παλαιότερες γενιές να το βλέπουν ως επικίνδυνο για την υγεία τους και να συμμετέχουν σε περιόδους αποχής όπως ο "ξηρός" Ιανουάριος» δήλωσε συγκεκριμένα, ο Koob του Εθνικού Ινστιτούτου για την Κατάχρηση Αλκοόλ.

Δεν υπάρχει ένας σαφής λόγος για τη μείωση του αλκοόλ στην Gen Z, αλλά οι ειδικοί επισημαίνουν μια ποικιλία παραγόντων.

«Είναι λογικό ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πίνουν περισσότερο, δεδομένου ότι οι Baby Boomers ήταν βυθισμένοι σε μια πιο βαριά κουλτούρα κατανάλωσης αλκοόλ» συνεχίζει ο Koob.

Πώς τα μη αλκοολούχα ποτά αποκτούν όλο και μεγαλύτερο έδαφος στην παγκόσμια αγορά Facebook Twitter
Οι νεότερες γενιές ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για έναν υγιή τρόπο ζωής, σύμφωνα με μελέτες / Φωτ.: Unsplash

Με τη σειρά της, η Sybil Marsh, ιατρός που ειδικεύεται στην οικογενειακή ιατρική και τον εθισμό, περιέγραψε τις κοινωνικές προεκτάσεις της κατανάλωσης αλκοόλ.

«Υπήρχε μια εποχή όπου η κατανάλωση αλκοόλ ήταν ένδειξη ωριμότητας και ήταν εκλεπτυσμένη. Ωστόσο, για τις νεότερες γενιές, όπως οι Millennials και οι Gen Z, το αλκοόλ δεν είναι πλέον ο μοναδικός τρόπος για χαλάρωση ή επίδειξη εκλεπτυσμένου τρόπου ζωής.». Η μαριχουάνα θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας εναλλακτικός τρόπος αντικατάστασης του αλκοόλ.

Η Εθνική Έρευνα για τη Χρήση Ναρκωτικών και την Υγεία του 2023 διαπίστωσε ότι το 36,5% των ενηλίκων ηλικίας 18 έως 25 ετών κατανάλωσαν μαριχουάνα τον τελευταίο χρόνο. Και αν εξεταστεί και η χρήση μαριχουάνας σε όλη τη διάρκεια της ζωής, περίπου 1 στους 2 ενήλικες της ίδιας ηλικιακής κλίμακας έχει τουλάχιστον δοκιμάσει μαριχουάνα, σύμφωνα με την ίδια μελέτη. Εντούτοις, η μελέτη κατέληξε στο ότι η χρήση αλκοόλ τον τελευταίο χρόνο ξεπέρασε εκείνη της μαριχουάνας, με το 68,1% της ίδιας ηλικιακής ομάδας να πίνει αλκοολούχα.

Ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει, συνδέεται με τα μεταβαλλόμενα πρότυπα κοινωνικοποίησης των νεότερων γενεών. «Το αλκοόλ τείνει να είναι ένα κοινωνικό ναρκωτικό, ακόμη και για τους νέους, οπότε μέρος της μείωσης της κατανάλωσής του από ανηλίκους, θα μπορούσε να σχετίζεται με τη μειωμένη κοινωνικοποίηση», δήλωσε ο Koob.

Η Marsh υποστηρίζει, ότι οι νεότερες γενιές ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για έναν υγιή τρόπο ζωής συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές, και οι εξελισσόμενες τακτικές μάρκετινγκ αλκοόλ αντικατοπτρίζουν αυτές τις μεταβαλλόμενες αξίες.

«Αν κοιτάξετε στο μάρκετινγκ του αλκοόλ, κατά κάποιο τρόπο σταματούν να λένε ότι είναι υγιεινό να πίνεις ορισμένα ποτά και να λένε πως το ποτό μπορεί να είναι μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής, σε αντίθεση με το μάρκετινγκ τύπου Gen X, το οποίο έλεγε "γλεντήστε δυνατά"».

Με πληροφορίες από Economist

 
Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά στο Λος Άντζελες: Η βίλα Γκετί και τα άλλα πολιτιστικά «διαμάντια» που κινδυνεύουν

Διεθνή / Φωτιά στο Λος Άντζελες: Η βίλα Γκετί και τα άλλα πολιτιστικά «διαμάντια» που κινδυνεύουν

Η βίλα Γκετί με τη συλλογή αρχαιοελληνικών αρχαιοτήτων, το ράντσο του Γουίλ Ρότζερς, το Eames House και άλλοι πολιτιστικοί θησαυροί του Λος Άντζελες κινδυνεύουν από τις καταστροφικές πυρκαγιές
LIFO NEWSROOM
Ο δισεκατομμυριούχος που κάθε αρχή του χρόνου συνάπτει ένα «προθανάτιο» συμβόλαιο με τον εαυτό του

Διεθνή / Ο δισεκατομμυριούχος που κάθε αρχή του χρόνου συνάπτει ένα «προθανάτιο» συμβόλαιο με τον εαυτό του

Αντί για στόχους ή αποφάσεις για το νέο έτος, ο επιχειρηματίας και επενδυτής Ron Shaich, επιδίδεται κάθε χρόνο τέτοιες μέρες στο αγαπημένο του τελετουργικό: «Τι μπορώ να κάνω», αναρωτιέται, «το οποίο θα σέβομαι κοιτάζοντας πίσω από το νεκροκρέβατό μου;»
LIFO NEWSROOM
Η ήττα της Ουκρανίας θα κόστιζε στις ΗΠΑ 800 δισ. δολάρια παραπάνω από το να τη βοηθήσει

Διεθνή / Ήττα της Ουκρανίας στον πόλεμο με την Ρωσία μπορεί να κοστίσει στις ΗΠΑ 800 δισ. δολάρια επιπλέον

Πώς μια τελική νίκη του Πουτιν μπορεί να αλλάξει ολόκληρη την Ευρώπη - Πώς τα πυρηνικά σχέδια της Μόσχας μπορεί να εκτοξεύσουν τις στρατιωτικές δαπάνες των ΗΠΑ στα $5,2 τρισ. - Ανάλυση του American Enterprise Institute
LIFO NEWSROOM
Η Βενεζουέλα βυθίζεται βαθύτερα στη δικτατορία με τον Νικολάς Μαδούρο να επεκτείνει τη 12ετή κυριαρχία του

Διεθνή / Η Βενεζουέλα βυθίζεται βαθύτερα στη δικτατορία με τον Νικολάς Μαδούρο να επεκτείνει τη 12ετή κυριαρχία του

Αναλυτές επισημαίνουν ότι ο Μαδούρο έχει εδραιώσει την εξουσία του με στρατηγικές που περιλαμβάνουν δωροδοκίες, εκκαθαρίσεις και προαγωγές στρατιωτικών
LIFO NEWSROOM