Η Ελλάδα και ειδικότερα η Πελοπόννησος φιλοξενούν μια ακόμη πολυαναμενόμενη υπερπαραγωγή του Χόλιγουντ, την «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν.
Συνοδεία του πληθωρικού συνεργείου του, ο οσκαρικός σκηνοθέτης έφτασε στην Κόρινθο και τη Μεθώνη, για το νέο πρότζεκτ, που φέρνει στην Ελλάδα μια πανδαισία σταρ του Χόλιγουντ.
Ματ Ντέιμον, Αν Χάθαγουεϊ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Ζεντάγια, Σαρλίζ Θερόν και Λουπίτα Νιόγκο είναι μόνο μερικά από τα ονόματα που λέγεται ότι θα πρωταγωνιστήσουν στην «Οδύσσεια» του Νόλαν.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LiFΟ, τη Δευτέρα 10 και την Τρίτη 11 Μαρτίου, ο κορυφαίος σκηνοθέτης πραγματοποίησε σκηνές με πρωταγωνίστρια τη Λουπίτα Νιόγκο. Παρά τα δημοσιεύματα που ήθελαν την επίσης οσκαρική ηθοποιό (Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου το 2014 για την ερμηνεία της στην ταινία «12 Years a Slave») να αναλαμβάνει τον ρόλο της θεάς Αθηνάς, η Λουπίτα Νιόγκο υποδύεται την Κλυταιμνήστρα, σύζυγο του Αγαμέμνονα, βασιλιά των Μυκηνών και εμβληματική φιγούρα της ελληνικής μυθολογίας.
Για τον ρόλο του Αγαμέμνονα, ο Νόλαν επέλεξε τον συνάδελφό του, σκηνοθέτη, μοντέρ, αλλά και ηθοποιό, Μπένι Σαφντί. Τη Δευτέρα και την Τρίτη, η Νιόγκο και το συνεργείο του Νόλαν έφτασαν στον Ακροκόρινθο και το Κάστρο της Μεθώνης. Μεταξύ των σκηνών που γυρίστηκαν στις τοποθεσίες αυτές, μία δείχνει την τραγική ηρωίδα με τέσσερις ακολούθους της να απολαμβάνουν τη θερμή υποδοχή του πλήθους με «πολλά ροδοπέταλα». Εκείνη τη στιγμή, η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται με τη σειρά της τον Αγαμέμνονα που επιστρέφει από τον πόλεμο με τους δικούς του ακολούθους.

Σε άλλη σκηνή, μαζί με τις ηθοποιούς που υποδύονται τις ακολούθους της, η Λουπίτα Νιόγκο συμμετέχει στο πλύσιμο του Αγαμέμνονα σε λουτρό. Για τον θάνατο του Αγαμέμνονα, ο Νόλαν φέρεται να υιοθετεί μια εκδοχή πλησίον εκείνης του Αισχύλου, με δράστιδα την Κλυταιμνήστρα, που σκοτώνει τον σύζυγό της από εκδίκηση, με ένα μαχαίρι.
Η ενδυματολογική ομάδα της παραγωγής, επέλεξε για την Κλυταιμνήστρα ανάλαφρα κοστούμια σε απαλές αποχρώσεις του μωβ, σύμφωνα πάντα με τις πηγές που μίλησαν στη LiFO.
Η εκδοχή του Αισχύλου για τη δολοφονία του Αγαμέμνονα
Στην Οδύσσεια του Ομήρου, ο Αγαμέμνονας αναφέρεται μόνο ως ένας από τους νεκρούς που συναντούν τον Οδυσσέα όταν αυτός επισκέπτεται τον Άδη, στη «Νέκυια», την εμβληματική ραψωδία λ. Για το τέλος του αρχηγού των Αχαιών στον τρωικό πόλεμο μαθαίνουμε από τον Αισχύλο, που περιγράφει τον θάνατο του Αγαμέμνονα στην τραγωδία «Αγαμέμνων», το πρώτο μέρος της τριλογίας «Ορέστεια» (458 π.Χ.).
Η Κλυταιμνήστρα τον σκοτώνει μέσα στο λουτρό του παγιδεύοντάς τον με ένα δίχτυ και σύμφωνα με την αφήγηση τον χτυπά προκαλώντας του τρεις πληγές.
Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον άντρα της με φαινομενική υποταγή και του στρώνει πορφυρό χαλί για να μπει θριαμβευτικά στο παλάτι. Αυτή η πράξη, όμως, έχει σαφή συμβολισμό ύβρεως – είναι μια παγίδα που προαναγγέλλει το θάνατό του. Ο Αγαμέμνονας, αν και διστάζει αρχικά, τελικά περπατά πάνω στο πορφυρό ύφασμα, ακολουθώντας μια μοίρα ήδη προδιαγεγραμμένη. Τον παρασύρει στο λουτρό, όπου και τον σκεπάζει με δίχτυ – μια πράξη που παραπέμπει σε κυνηγετική παγίδα και ταυτόχρονα στην ιδέα του αναπόδραστου πεπρωμένου. Με τρεις μαχαιριές, η Κλυταιμνήστρα σκοτώνει τον Αγαμέμνονα, βυθίζοντας το ξίφος της στο σώμα του. Δεν εμφανίζεται μεταμελημένη ή φοβισμένη, αλλά ως γυναίκα που διεκδικεί δικαιοσύνη για τα δικά της τραύματα.
Η ίδια, εμφανιζόμενη ως υπερήφανη εκτελέστρια, αναφωνεί:
«Χτύπησα δις, και με το δίδυμο χτύπημα ο άντρας μου αναστέναξε, και σαν σωριάστηκε, έδωσα τρίτο χτύπημα, σπονδή στο Δία του κάτω κόσμου.» (Αισχύλος, Αγαμέμνων, στ. 1384-1387).
