Η ισπανική εταιρεία Τechnalia ισχυρίζεται ότι βρήκε ένα ισχυρό όπλο υπέρ των επικοινωνιολόγων, οι οποίοι εργάζονται σε πολιτικά ή διαφημιστικά επιτελεία.
Αναπτύσσοντας μία απλή συσκευή και ένα λογισμικό, τα οποία σαρώνουν τους καρδιακούς παλμούς των ανθρώπων, το σύστημα είναι σε θέση να γνωρίζει πότε ένας ψηφοφόρος αισθάνεται ευφορία, θυμό, η φόβο κατά τη διάρκεια μίας ομιλίας.
Ο ανιχνευτής συναισθημάτων Sentient δοκιμάστηκε σε μεταπτυχιακούς φοιτητές, οι οποίοι φόρεσαν έναν ανιχνευτή καρδιακών παλμών πάνω τους, ενώ τα αποτελέσματα στέλνονταν σε συσκευές smartphone μέσω σύνδεσης bluetooth. Τα smartphones είχαν εγκατεστημένη μία εφαρμογή, η οποία χάρη στη βοήθεια αλγορίθμων μπορούσε να ξεχωρίσει τα διαφορετικά συναισθήματα.
Οι «δοκιμαστές» εκτέθηκαν σε μία σειρά από βιντεοσκοπημένες πολιτικές ομιλίες από διάφορους πολιτικούς αρχηγούς και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας μπορούσαν να καταλάβουν την ευφορία των ψηφοφόρων μέσω της σταθερότητας μεταξύ των καρδιακών παλμών, ενώ ένας ενδεχόμενος εκνευρισμός προκαλούσε αστάθεια στη συχνότητα των παλμών.
Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο σίγουρα θα γίνει περιζήτητο, αλλά για να είναι αποτελεσματικό θα πρέπει οι ψηφοφόροι να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για να το φορέσουν.
Στην Ελλάδα πάντως τα αποτελέσματα θα κινούνταν μόνο προς την αρνητική κατεύθυνση...