Αρνητικός πληθωρισμός με αυξήσεις σε προϊόντα

Αρνητικός πληθωρισμός με αυξήσεις σε προϊόντα Facebook Twitter
0

Aρνητικό πληθωρισμό στο 0,6% ανακοίνωσε η Στατιστική Αρχή για τον Απρίλιο, όμως την ίδια στιγμή καταγράφονται αυξήσεις έως και 25% σε προιόντα και υπηρεσίες που «συνθέτουν» το καλάθι της νοικοκυράς.

Αυξήσεις σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, σημειώθηκαν σε κρέατα (1%), νωπά ψάρια (1,8%), νωπά φρούτα (5,2%), νωπές πατάτες (24,3%), ένδυση- υπόδηση (2,2%), πετρέλαιο θέρμανσης (25,1%), τιμολόγια ΔΕΗ (12,3%) και καπνό (5,9%).

Μειώσεις καταγράφηκαν σε προιόντα που δεν είναι καθημερινής κατανάλωσης, όπως έπιπλα- καλύμματα δαπέδου (3,6%), υπολογιστές (5,7%), λευκά είδη (4%), οικιακές συσκευές (4,3%), οικιακές υπηρεσίες (8%), ιατρικές- οδοντιατρικές- παραϊατρικές υπηρεσίες (4,3%), υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας (2,8%), βιβλία (3,8%), τηλεφωνικές υπηρεσίες (5,1%), υπηρεσίες αναψυχής (3,2%), κουρεία- κομμωτήρια (4%), δίδακτρα (4%) και αυτοκίνητα (5,6%). Επίσης, καταγράφηκαν μειώσεις σε ενοίκια κατοικιών (5,5%)- λόγω του περιορισμού του εισοδήματος των ενοικιαστών-, σε βενζίνη (7,2%)- λόγω πτώσης των διεθνών τιμών των καυσίμων- και σε φάρμακα (8,8%)- λόγω της νέας λίστας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση η μείωση του γενικού δείκτη τον Απρίλιο κατά 0,6%, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,6% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα- καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.

β) Κατά 4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 4,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.

δ) Κατά 5,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 2,9% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.

στ) Κατά 4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.

ζ) Κατά 1,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων και των ξενοδοχείων.

η) Κατά 2,3% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων- ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, ελαιόλαδο, χυμοί φρούτων.

β) Κατά 5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 6,9% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας και στο φυσικό αέριο.

Εξάλλου, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός μειώθηκε τον Απρίλιο κατά 0,6%, από, επίσης, μείωση 0,2% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε τον Απρίλιο 2012 προς τον Απρίλιο 2011. Στη σύγκριση Απριλίου- Μαρτίου 2013, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι επενδυτές «εμπιστεύονται» Coca-Cola και Colgate, υπό τον φόβο επερχόμενης ύφεσης 

Οικονομία / Οι επενδυτές «εμπιστεύονται» Coca-Cola και Colgate, υπό τον φόβο επερχόμενης ύφεσης 

Ο τομέας των βασικών καταναλωτικών προϊόντων ξεπερνά την ευρύτερη αγορά τις τελευταίες εβδομάδες καθώς οι επενδυτές αναζητούν αμυντικές μετοχές, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times
LIFO NEWSROOM