Eίναι καλό που το κέντρο των ειδήσεων έχει μετατοπιστεί (ιδίως στα ανελεύθερα κράτη) από τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς στους πολίτες, μέσω των social media. Καλλύτερο όμως θα ήταν, οι πολίτες να συνειδητοποιήσουν ότι δεν φωνάζουν πια από το μπαλκόνι τη γειτόνισσα, αλλά μιλούν εν γένει σε ένα μεγαλύτερο ακροατήριο. Συνεπώς έχουν μια στοιχειώδη ευθύνη σε αυτό που διαδίδουν.
Βέβαια, αυτό είναι ένας καινούριος ρόλος, που θα μάθουν σιγά σιγά να τον παίζουν.
Τους τελευταίους μήνες (και δυστυχώς το lifo.gr δεν έμεινε ανέπαφο) αρκετές φήμες εμφανίστηκαν με το μανδύα της είδησης μέσα από επιπόλαιους ή διατεταγμένους λογαριασμούς του twitter. Βλακείες και χοντρά ψεύδη δημιούργησαν εσφαλμένη εντύπωση την κρίσιμη στιγμή - κι έτσι από την στυγνή και ελεγχόμενη ειδησεογραφία του ΔΟΛ και του Reuters κατέληξε η Ελλάδα να επηρεάζεται από το Ακούτε Χριστιανοί κάθε τυχάρπαστου tweet.
To είπε ο Διοσκουρίδης χθες εδώ, αλλά θα πάρει χρόνο να το εμπεδώσουμε: το twitter και το facebook δεν μεταδίδουν ειδήσεις, αλλά το ψιλόβροχο του πλήθους. Οι ειδήσεις είναι ένας συνδυασμός μαρτυρίας, γνώσης και διαστάυρωσης.
Τώρα που ο καιρός στην Ελλάδα είναι τεταμένος, πρέπει περισσότερο να ελέγχουμε ποιός μιλά, από το τί λέει.
Ευχαριστώ!
σχόλια