Μου το είπε κάποιος γνωστός που το διάβασε σε μπλογκ της συμφοράς (άλλο, όχι το δικό μου). Οι αγανακτισμένοι θεατές άρχισαν να γιουχάρουν την παράσταση του Κιμούλη στη Ζάκυνθο. Γιουχάισαν τον ηθοποιό και σκηνοθέτη, αλλά και τους άλλους πρωτοκλασάτους ηθοποιούς Σμαράγδα Καρύδη και Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη.
Ο λόγος; Σύμφωνα με τα μπλογκ (που το ένα αντιγράφει το άλλο και στο τέλος η "είδηση" υπάρχει σε χιλιάδες, με την ίδια διατύπωση, και στο τέλος δεν ξέρεις ποια είναι η πραγματική πηγή), η προχωρημένη σκηνοθετική ματιά σ' ένα τόσο κλασικό έργο εξόργισε τους θεατές. Είτε οι Ζακυνθινοί ήταν υπερβολικά εκλεπτυσμένοι και γνώστες των θεατρικών πραγμάτων και δυσαρεστήθηκαν που ο Οθέλλος του Σέξπηρ που παρουσιάστηκε στο νησί τους ήταν πιο πειραματικός απ' ό,τι έπρεπε, είτε απλώς είχαν δει τους ηθοποιούς στην τηλεόραση και δυσαρεστήθηκαν που δεν έκαναν τα ίδια πράγματα.
Απόδειξη για όλα αυτά δεν υπάρχει, πέρα από ένα βιντεάκι που τράβηξε κάποιος, το οποίο έχει την παρέμβαση του Κιμούλη που καταχειροκροτούμενος λέει πως δεν πρέπει κανείς να διακόπτει μια παράσταση. Ποιος τι διέκοψε όμως - και γιατί - είναι άλλο θέμα.
Προσπαθώντας να λύσω το μυστήριο των Ζακυνθινών (πειράχτηκαν απ' τη σκηνοθεσία; τις νεωτερικές παρεμβάσεις; το παίξιμο;) διάβασα τα σχόλια στο youtube.
Και, σύμφωνα με ένα απ' αυτά που φέρεται να είναι γραμμένο από θεατή της συγκεκριμένης παράστασης στη Ζάκυνθο, τα περί αποδοκιμασιών και τα περί σοκαρισμένης τοπικής κοινωνίας που αγανάκτησε απ' το θέαμα είναι μάλλον σάλτσες των μπλογκ για να πουλήσουν πιο πολύ το θέμα. Η αλήθεια για το τι έγινε είναι πιθανότατα πολύ πιο πεζή - και εφηβική...
paidia einai psemaaaaaaaaaaaaaaaaden eginan etsi ta pragmata.... exei mia skhnh sth parastash pou fwnazei th karydi POUTANA kai arxisan 18xrona( les to akougan 1 fora) na kanoun oooooooooooooo (oxi giouxarisma) kai o kimoulis eipe " ouuu sta moutra sou" ekneyristike para polu gia to tipota.... otan ksanabghke sth skhnh.... zhthse sygnwmh gia th symperifora tou kai ayto to apospasma pou blepete sto video.... mhn leme oti 8eloume.....
..................................................................................................................
*Παρ' όλα αυτά άλλοι αγανακτισμένοι με τους πάντες και τα πάντα -μια σπίθα αρκεί για να βγάλεις όλη την οργή του Έλληνα σήμερα- με τεράστια χαιρεκακία έγραψαν δηλητηριώδη σχόλια εναντίον του Κιμούλη. Είναι άσχετα με την όλη υπόθεση ή άσχετα με την ερμηνεία του. Είναι γραμμένα από ανθρώπους που απλώς θέλουν να κράξουν, που θέλουν να βρουν κάτι αρνητικό σε όλους - εκτός απ' τους εαυτούς τους.
Και μόνο να αναφερθεί το όνομα οποιουδήποτε διάσημου τα σχόλια θα γεμίσουν τους καλοθελητές που έχουν ράμματα για τη γούνα τους. Μια επιχορήγηση που πήραν το 1980. Μια δήλώσή τους πριν από 10 χρόνια. Η φάτσα τους. Η συγγένειά τους με κάποιον. Το ότι δεν τους συμπαθούμε. Το ότι υποστήριξε κάποτε το ένα ή το άλλο κόμμα. Το ότι είναι πιο πλούσιοι από μας. Το ότι κάποιος μας είπε πως κάποια του είπε ότι δεν έδωσε κάποτε αυτόγραφο σ' ένα παιδάκι. Το ότι θεωρούμε ότι ξεπουλήθηκε ενώ θα έπρεπε να ζει σε ένα αντίσκηνο στο Σύνταγμα. Όλοι αυτοί είναι λόγοι για να ξεσπάσουμε τη δικαιολογημένη μας οργή εναντίον κάθε διάσημου που απλώς θα αναφερθεί.
Θέλω να πω, έχεις πολλά να προσάψεις στον Κιμούλη, αλλά όχι με κάθε, με οποιαδήποτε ευκαιρία. Όχι στα σχόλια κάθε αληθινής ή ψεύτικης είδησης στην οποία αναφέρεται.
Σταχυολογώ απ' τα σχόλια του βίντεο.
#Χειροκροταν τον ξεπουλημενο ...Μπραβο μαλακες ελληνες..
#τι περιμενεις απο εναν ανθρωπο που ηταν παντρεμένος με την Δαμανάκη...το γουστο του τα λεει ολα.
#καλά του κάνανε...δεν μιλάω για το στυλ και τη σκηνοθετική άποψη της παράστασης...το θέμα είναι ότι ο συγκεκριμένος είναι από τους πλέον διαπλεκόμενους και καβατζωμένους του "χώρου" χωρίς να παράγει και ουσιαστικό έργο. Αν η πρωτοπορία μας και η θεατρική μας διανόηση εξαντλούνται στο Κιμούλη..καήκαμε, μπορεί να ξεπληρώσουμε κάποια στιγμή τα κωλοδάνεια αλλά την πολιτιστική παρακμή ποτέ.
ΟΚ. Τι καλά του κάνανε; Τι σχέση έχει το γούστο του και η Δαμανάκη; Από πού κι ως πού εξαντλείται η πρωτοπορία και η διανόηση ΜΟΝΟ σ' αυτόν και κατ' επέκταση γκρινιάζουμε μοιρολατρικά για την πολιτιστική παρακμή μας; Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το ότι κάποιοι γέλασαν ή κορόιδεψαν σε μια παράσταση και ο σκηνοθέτης της τους επανέφερε στην τάξη για να συνεχιστεί το έργο;
Ο μόνος κοινός παρανομαστής των σχολιαστών είναι ότι ήθελαν να τα πουν. Ήθελαν κάπου να τα πουν. Θα μπορούσε να μην υπάρχει καν βίντεο ή είδηση για τον Κιμούλη - θα μπορούσε να υπάρχει μονάχα μια φωτογραφία του. Και να είστε σίγουροι ότι από κάτω θα γέμιζαν τα σχόλια με τα "ξεπουλήθηκε γιατί το και το" και "οι κριτικές στους κριτικούς ήταν χυδαίες" (ήταν! αλλά τι σχέση έχουν) και όλα αυτά.
Αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως σε εποχές αγανάκτησης, τελικά, κάποιοι ό,τι θυμούνται χαίρονται.
Ή μάλλον χαίρονται με ό,τι κακό θυμούνται - κακό για τους άλλους φυσικά.
σχόλια