ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Η κρίση έφερε αυξημένα έσοδα στους τηλεοπτικούς σταθμούς

Facebook Twitter
0

Του Στέλιου Ιωάννου από την Ναυτεμπορική

Νέα πραγματικότητα διαμορφώνεται στο εγχώριο τηλεοπτικό σκηνικό, αφού έπειτα από περισσότερο από ένα χρόνο διαρκούς συρρίκνωσης της αγοράς, οι επιχειρήσεις του κλάδου προσαρμόζουν τη στρατηγική τους και κατ' επέκταση και τα προγράμματά τους, με την προοπτική ότι η κρίση στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα θα κλιμακωθεί.

Επιφυλακτικότητα επικρατεί στην αγορά και αυτό παρά το ότι για δεύτερο συνεχόμενο μήνα η ετήσια μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης στο μέσο παρουσίασε θετικό πρόσημο και μάλιστα με διψήφιο ποσοστό.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι και αυτή η εξέλιξη είναι συνέπεια της κρίσης που πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά, αφού, όπως φαίνεται, το φετινό καλοκαίρι η μικρή οθόνη αποτέλεσε για αρκετούς πολίτες τη φθηνή εναλλακτική διασκέδαση, πράγμα που με τη σειρά του αύξησε την τηλεθέαση και προσέλκυσε διαφημιζομένους σε μια περίοδο που παραδοσιακά εμφανίζονται τα χαμηλότερα έσοδα της χρονιάς για την τηλεόραση.

Προσαρμογή στα νέα δεδομένα


Η κλιμάκωση της κρίσης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά επέβαλε σημαντικές περικοπές, αρχικά στα λειτουργικά έξοδα και στην τρέχουσα περίοδο στη δαπάνη για πρόγραμμα, καθώς και στις συνεργασίες με τα τηλεοπτικά πρόσωπα. Προγράμματα χαμηλού κόστους κατά κύριο λόγο εισαγόμενα από το εξωτερικό χωρίς μετατροπές και μικρά ανοίγματα στην εγχώρια αγορά, με εξαιρετικά λελογισμένους προϋπολογισμούς αποτελούν το βασικό μοντέλο που θα κυριαρχήσει στα προγράμματα του φετινού χειμώνα.

Με ένα μέχρι στιγμής τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας -το Alter- να έχει υπαχθεί στο άρθρο 99 με την άλλη εισηγμένη τηλεοπτική εταιρεία, το Mega -το μεγαλύτερο τόσο από πλευράς τηλεθέασης όσο και απορρόφησης διαφημιστικών εσόδων κανάλι της χώρας- να παρουσιάζει κάμψη πωλήσεων κατά 23% και καθαρές προ φόρων ζημιές 10,9 εκατ. ευρώ, στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και με το RTL να μην μπορεί να μειώσει κατά το προβλεπόμενο το μεγάλο έλλειμμα που παρέλαβε με την εξαγορά του Alpha πριν από τρία χρόνια ο εξορθολογισμός είναι μονόδρομος.

Το σύνολο της τηλεοπτικής αγοράς έχει συρρικνωθεί σχεδόν κατά 40% μέσα σε μια διετία, κατάσταση που δεν ανατρέπεται σε καμία περίπτωση από την προαναγγελθείσα έξοδο της ΕΡΤ από τη διαφήμιση, ούτε βέβαια από το κλείσιμο της ΕΤ1, αφού το διαφημιστικό της μερίδιο -που ούτως ή άλλως ήταν της τάξης του 1,5% με 2%- πωλείτο πακέτο με το χρόνο της ΝΕΤ. Επίσης, ακριβής ημερομηνία για την έξοδο και των λοιπών καναλιών της δημόσιας τηλεόρασης από τη διαφήμιση επί του παρόντος δεν υπάρχει.

Οι προοπτικές


Εντονος προβληματισμός επικρατεί συνολικά στον τηλεοπτικό χώρο και για την ψηφιακή μετάβαση, τη στιγμή που εκτός των άλλων στον ορίζοντα διαγράφεται η αύξηση του ανταγωνισμού από την απόφαση στην πολιτείας να εκχωρήσει ψηφιακό μέρισμα, όπως όλα δείχνουν, προτού να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης των καναλιών εθνικής εμβέλειας.

Η ιδιωτική τηλεόραση στην παρούσα φάση καλύπτει ψηφιακά περίπου το 60% - 70% του πληθυσμού της χώρας, γεωγραφικά ωστόσο το ποσοστό της είναι δραματικά χαμηλό. Η διεύρυνση της γεωγραφικής κάλυψης, που είναι επιθυμητή από την Ε.Ε., απαιτεί επενδύσεις, που αυτή την περίοδο δεν υπάρχει και μεγάλη προθυμία να γίνουν.

Υπενθυμίζεται παράλληλα ότι σε λίγους μήνες -και αν δεν αποσυρθεί η σχετική διάταξη- επανέρχεται ο φόρος 20% επιπλέον στην τηλεοπτική διαφήμιση, πράγμα που αν τελικά συμβεί, θα δημιουργήσει ένα ασφυκτικό περιβάλλον.

Στο +13,19%


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση παρουσίασε αύξηση 13,19% το μήνα Αύγουστο -σε σχέση με τον Αύγουστο του 2010- ενώ επισημαίνεται ότι ακόμα καλύτερα ήταν τα στοιχεία που αφορούν στο μέσο για τον Ιούλιο, αφού η μεταβολή ήταν της τάξης του 23,57%.

Επισημαίνεται πάντως ότι παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία αυτά δείχνουν μια θετική τάση, οι δύο αυτοί μήνες δεν κατάφεραν να φέρουν θετικό πρόσημο και στη μεταβολή στο 8άμηνο, η οποία είναι στο -9,57%.

Δημιουργούν πάντως μια συγκρατημένη αισιοδοξία ειδικά αν τα εξετάσει κανείς και σε σχέση με την πορεία της μεταβολής της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση από την αρχή του έτους, η οποία βελτιώνεται.

Αρχείο
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ