Διαβάζοντας στο blog του dimitrisjp ότι ο Ιαπωνικός οργανισμός τουρισμού, θα συζητήσει το ενδεχόμενο να προσφέρει 10.000 δωρεάν εισιτήρια με επιστροφή για την Ιαπωνία, έτσι ώστε να ενισχυθεί ο τουρισμός της χώρας που έχει πληγεί απ το τσουνάμι, έτρεξα να ενημερωθώ. Η μια είδηση για την Ιαπωνία έφερνε την άλλη και κάποια στιγμή έπεσα πάνω στο logo που επέλεξε η κυβέρνηση για την τουριστική καμπάνια της χώρας, μέσα από 99 συμμετοχές με τίτλο Cool Japan.
Απ τα σχόλια που διάβασα, σχημάτισα την εντύπωση ότι σε αρκετό κόσμο δεν άρεσε. Προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ και θα συμφωνήσω με το σχόλιο «Looks so 80΄s, looks good».Το βρήκα εκτός από 80’s και πολύ τολμηρό. Το να διαλέγει ο πρωθυπουργός της χώρας, ένα τουριστικό logo το οποίο με παιχνιδιάρικο τρόπο αλλοιώνει την σημαία της Ιαπωνίας, φαντάζει ανήκουστο τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.
Μην πείτε όχι. Φανταστείτε να γινόταν κάτι αντίστοιχο εδώ. Κάποιος σχεδιαστής να αλλοίωνε την ελληνική σημαία, με τέτοιο τρόπο ώστε να την χρησιμοποιούσε για την τουριστική καμπάνια της χώρας στο εξωτερικό. Και την επιλογή του logo να την έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Επιστημονική φαντασία; Πιθανόν.
Μου έχει δημιουργηθεί η εντύπωση, ότι κάποιοι λαοί όπως ο Ιαπωνικός έχουν προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω απ τα σύμβολα. Προσπαθούν να βρουν λύσεις, μαζί και οι κυβερνώντες, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα τους.Θαυμάσαμε όλοι την ψυχραιμία και την σοβαρότητα με την οποία ο Ιαπωνικός λαός, αντιμετώπισε την πρόσφατη τραγωδία του.Ζούμε σε μια χώρα που τα σύμβολα μετράνε περισσότερο απ την ουσία. Σε λίγες μέρες θα συζητάμε πάλι στις τηλεοράσεις για παρελάσεις, σημαίες και «αν πρέπει να την σηκώνουν οι Αλβανοί».
Εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα, θα φροντίσουν κάποιοι «εθνοπατέρες» να δώσουν τροφή στα ταπεινότερα ένστικτα αυτού του λαού, με όλα αυτά τα λογύδρια περί ανύψωσης του ηθικού μας. Όμως το ηθικό δεν ανυψώνεται με σύμβολα, παρελάσεις και λογύδρια αλλά με αναγκαστική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο σκεφτόμαστε για τους ανθρώπους και την κοινωνία.Για να επιστρέψω στο λογότυπο. Σχεδιαστής είναι ο Kashiwa Sato. Τσέκαρε τις δουλειές του στο εκπληκτικό site
Υ. Γ
Α και να μην το ξεχάσω. Είναι δύσκολο να ξεκολλήσουμε απ τα σύμβολα, το παρελθόν και να πάμε ένα βήμα παρακάτω. Θέλει αρκετή δουλειά ακόμα. Για αρχή μπορούμε να παραδειγματιστούμε απ την απλότητα των Ιαπώνων όσο αναφορά τον σχεδιασμό. Απ το logo της Νέας Δημοκρατίας μέχρι το λογότυπο του νέου μουσείου της Ακρόπολης, ο αμφιβληστροειδής μας ταλαιπωρήθηκε…
σχόλια